Gå til innhold

Er det noe galt med babyen min?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er fire måneder. Hadde kolikk fra hun var tre uker gammel, til hun var to måneder og to uker gammel.

Hun har ikke kolikk lenger, men hun virker så misfornøyd :( jeg får en del smil, og latter får jeg også noen ganger om dagen. Men utover det skriker hun om hun blir lagt ned, gråter en del om kvelden uten at vi finner noen grunn, og virker generelt ikke 100% fornøyd..enda hun får masse kjærlighet, omsorg og stimuli,og selvfølgelig rene bleier og nok med mat. Er det noe galt med henne?jeg blir redd.

Klarer ikke helt sette fingeren på det, er det bare sånn noen babyer er? Gjør jeg noe galt?Storesøster var rake motsetningen. Blid som ei sol fra hun var 2 måneder, fra morgen til kveld. Kunne gjerne ligge på egenhånd og pludre, men verst er det at jeg husker hvor utrolig fornøyd og glad hun var hele tiden, sammenlignet med hvordan lillesøster er... får helt vondt av dette.

Anonymous poster hash: 84230...b48

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er ikke nødvendigvis noe galt, men det kan ta litt tid før det går seg til. Min er 3.5 mnd nå så kjenner meg igjen for å si det slik :)

Førstemann her hadde kolikk, men etter at det var over var han veldig selvstendig og kunne leke selv til nesten det uendelige. Gråt lite og var blid som en sol.

Andremann her har blitt helt avhengig av å være med oss hele tiden (se oss og gjerne være oppe hos oss hele tiden). Hadde en sykdomsperiode som gjorde at han ble veldig usikker og klengete. Vi øver ved å legge han i babygymmen i stua mens jeg synger fra kjøkkenet slik at han fremdeles hører meg. Prøver lengre og lengre tid for hver gang a fungerer bra. Ellers har vi en tripp trapp stol på kjøkkenet slik at han kan se meg lage mat. På badet/vaskerommet har vi plassert et teppe slik at han kan ligge der og se på. Begynte med å snakke med han hele tiden mens jeg gjorde andre ting. Tok opp når han hadde sutret litt og fått prøvd seg. Får babyen din leke nok? Synger og snakker du mye (og venter på svar)? Noen ganger kan skrikinga faktisk være mangel på aktivitet. Søvn på natt og morgen går kjempefint i senga ved siden av meg, meeen dagtid og kveld har vi sutring. Før sykdomsperioden lå han fint i både kurv og vogn, men nå vil han kun sove på ammeputa i fanget (til nød bittelitt i vogna ute på tur). Jeg flytter han over til kurven, men han våkner som regel kjapt igjen. Det å ha barn kan være utfordrende. Det er bare å ha en stooooooooor porsjon tålmodighet så kommer man langt med de som skriker litt her og der. Ta et steg om gangen så får du nok ting på plass :)

Anonymous poster hash: 2dd7c...b8a

Skrevet

Ah glemte forresten å ai at hvis babyen blir overtrøtt hver dag går det bare i en vond sirkel av misnøye og gråt. Prøv legging/byssing før babyen kommer til gråteatadiet.

Anonymous poster hash: 2dd7c...b8a

Skrevet

Skriking når man blir lagt ned kan være pga refluks (ingen behandling når de er så små, alle venter bare på at det skal gå seg til), eller fordi hun føler seg forlatt.

Hvis man har en enkel første baby kan nr. to komme som et sjokk. At det værste av kolikken har gitt seg betyr jo heller ikke at alt ubehag er borte, det betyr bare at gråten har gitt seg.

Anonymous poster hash: d9f4b...786

Skrevet

Her var nr 2 mye "sur" og misfornøyd. Hun var fryktelig selskapsyk og skulle ikke ligge alene på gulvet osv. Slitsomt, men helt vanlig 😊 Når de er så små er de jo ofte trøtt etter 1 time i våken tilstand, så kan jo være hun er trøtte enn du tror f.eks. 😊

Anonymous poster hash: 1bf84...07e

Skrevet

Her var vesla blid om hun fikk være på meg hele tiden. Dette helt frem til hun var omlag 6 mnd. Da ble det gradvis bedre og hun kunne ligge for seg selv.. litt.. 😉

Skrevet

Min første var super enkel, nummer to derimot.... Har 5 barn og alle har vert forskjellige. Ikke vær redd det blir bedre.

Anonymous poster hash: e5318...d89
Skrevet

Babyer er forskjellige og det kan jo bare være at hun ønsker mye nærhet.

Det kan jo være låsninger som du kan få sjekket gratis hos miljøterapeut. Det kan også være refluks som en skriver over her og det at hun ikke kan få behandling når hun er 4 mnd er bare tull.

Anonymous poster hash: ca1b6...f49

Skrevet

Babyer er forskjellige og det kan jo bare være at hun ønsker mye nærhet.

Det kan jo være låsninger som du kan få sjekket gratis hos miljøterapeut. Det kan også være refluks som en skriver over her og det at hun ikke kan få behandling når hun er 4 mnd er bare tull.

Tenker en manuellterapeut har litt mer peiling enn en miljøterapeut :)

Skrevet

Min var helt lik. Ordentlig mammagutt!

Han er helt normal i dag.

Han hadde bare bruk for masse nærhet og kroppskontakt

Anonymous poster hash: fa212...687

Skrevet

Tenker en manuellterapeut har litt mer peiling enn en miljøterapeut :)

Det var det jeg mente. Takk for rettelsen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...