Gå til innhold

Sovepose til baby. Hvilken har du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og er du fornøyd? Holder de seg gode og varme i disse posene? De har jo ikke armer som regel? De med armer kam vel fort bli for varme? Jeg må kjøpe noe slik til gutten min på 1/2 år. Dynen havner over hodet ila natten 😳

Anonymous poster hash: 68b0e...fc7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har fra IKEA, M&S og John Lewis. Anbefaler dem med glidelås foran. Unngå trykknapper over skuldrene, datteren vår kommer seg ut av dem. Vi har ullpysj inni.

Anonymous poster hash: 2d5b7...d76

Skrevet

Jeg synes sovepose høres klaustrofobisk ut. Husker bestemor pleide å balle dyna godt rundt meg når jeg hadde glippe på dyna for ikke å bli for varm. Måtte pines under dyna uten åpning til hun hadde sovnet før jeg kunne lirke foten min ut for å lage en åpning. Da hadde jeg kun en nattkjole på meg. Kan ikke forestille meg hvordan det hadde vært om jeg hadde hatt hel ullpysj med fot, og ikke hatt mulighet å ha glippe på dyna.

Mine barn har alltid kun hatt dyna på iskaldt soverom og holdt seg under den. Tenker at om de sparker av seg dyna, så er de for varme.

Anonymous poster hash: abad1...27e
Skrevet

Kjøpte på H&M, tynne men hadde ulltøy inni og teppe over hvis det var veldig kaldt.

Men er noen år siden, de er 7 år nå.

Anonymous poster hash: b0321...19c

Skrevet

Vi har IKEA sine med glidelås foran. Vanlig pysj under og holder seg god og varm.

Skrevet

Takk for svar :):):)

Skrevet

Jeg synes sovepose høres klaustrofobisk ut. Husker bestemor pleide å balle dyna godt rundt meg når jeg hadde glippe på dyna for ikke å bli for varm. Måtte pines under dyna uten åpning til hun hadde sovnet før jeg kunne lirke foten min ut for å lage en åpning. Da hadde jeg kun en nattkjole på meg. Kan ikke forestille meg hvordan det hadde vært om jeg hadde hatt hel ullpysj med fot, og ikke hatt mulighet å ha glippe på dyna.

Mine barn har alltid kun hatt dyna på iskaldt soverom og holdt seg under den. Tenker at om de sparker av seg dyna, så er de for varme.

Ja. Jeg ville også helst valgt dyne til han siden jeg selv synes det virker klaustrofobisk. Men tingen er at han får hele dynen over hodet. Drar deg opp. Skjedd flere ganger nå og jeg får ikke slappet av på natten pga dette.hi

Skrevet

At dere synes det er klaustrofobisk med sovepose spiller ingen rolle. Babyer er født uten meninger om verken dyner eller soveposer, og tilpasser seg det man bruker. Dyner og løse tepper i senger utgjør en kvelningsfare og øker risikoen for krybbedød. Sovepose er det som er anbefalt.

Skrevet

Jeg synes sovepose høres klaustrofobisk ut. Husker bestemor pleide å balle dyna godt rundt meg når jeg hadde glippe på dyna for ikke å bli for varm. Måtte pines under dyna uten åpning til hun hadde sovnet før jeg kunne lirke foten min ut for å lage en åpning. Da hadde jeg kun en nattkjole på meg. Kan ikke forestille meg hvordan det hadde vært om jeg hadde hatt hel ullpysj med fot, og ikke hatt mulighet å ha glippe på dyna. Mine barn har alltid kun hatt dyna på iskaldt soverom og holdt seg under den. Tenker at om de sparker av seg dyna, så er de for varme. Anonymous poster hash: abad1...27e

Du mener en baby på noen mnd sparker bevisst av dyna hvis den er for varm og drar den på igjen om den blir kald? Er du ikke vel bevart? Ikke la DIN mangel på å sifra påvirke dine barn. Du måtte jo være ganske stor der? Du kunne jo bare sagt fra? De fleste liker jo å bli pakket inn, og sier de ikke noe så tror man jo det.

Anonymous poster hash: 09df9...cb7

Skrevet

Du mener en baby på noen mnd sparker bevisst av dyna hvis den er for varm og drar den på igjen om den blir kald? Er du ikke vel bevart? Ikke la DIN mangel på å sifra påvirke dine barn. Du måtte jo være ganske stor der? Du kunne jo bare sagt fra? De fleste liker jo å bli pakket inn, og sier de ikke noe så tror man jo det.

Tror ikke en baby drar dyna på om de blir kald, men ja, jeg tror at det er derfor de sparker dyna av seg. Det finnes sånne ting til å feste i dyna og i sprinklene på senga, så får de ikke trukket dyna lenger opp. Nesten som gardinringer, men jeg husker ikke hva de het.

Ja, jeg kunne sagt fra til min bestemor, men jeg vet at hun ville pakket meg inn uansett fordi hun selv var en frosenpinn, og ønsket å være pakket inn.

Skrevet

Tror ikke en baby drar dyna på om de blir kald, men ja, jeg tror at det er derfor de sparker dyna av seg. Det finnes sånne ting til å feste i dyna og i sprinklene på senga, så får de ikke trukket dyna lenger opp. Nesten som gardinringer, men jeg husker ikke hva de het.Ja, jeg kunne sagt fra til min bestemor, men jeg vet at hun ville pakket meg inn uansett fordi hun selv var en frosenpinn, og ønsket å være pakket inn. Anonymous poster hash: abad1...27e

Oi, du tror virkelig det? Babyer sparker, vrir seg, osv og havner også fort under dyna og det er skummelt. Slike klyper du beskriver holder jo bare dyna på plass over barnet om barnet vrir seg ned under dyna. Skummelt. Soveposen blir jo bare som en litt stor pysj, overhodet ikke klaustrofobisk. Og både barn og foreldre kan sove trygt og godt.

Skrevet

At dere synes det er klaustrofobisk med sovepose spiller ingen rolle. Babyer er født uten meninger om verken dyner eller soveposer, og tilpasser seg det man bruker. Dyner og løse tepper i senger utgjør en kvelningsfare og øker risikoen for krybbedød. Sovepose er det som er anbefalt.

OMG.... snart er det vel anbefalt å bare la babyen ligge på en hard madrass rett på gulvet uten noe som helst også... :ler:

Anonymous poster hash: 080ad...e8c

Skrevet

OMG.... snart er det vel anbefalt å bare la babyen ligge på en hard madrass rett på gulvet uten noe som helst også... :ler:

Anonymous poster hash: 080ad...e8c

Babyer skal ligge på en hard madrass ja. De kan godt ligge rett på gulvet og, men siden de ruller en del må man i tilfelle sikre hele rommet da. Enklere å putte dem i en grindseng.

Skrevet

Tror ikke en baby drar dyna på om de blir kald, men ja, jeg tror at det er derfor de sparker dyna av seg. Det finnes sånne ting til å feste i dyna og i sprinklene på senga, så får de ikke trukket dyna lenger opp. Nesten som gardinringer, men jeg husker ikke hva de het.

Ja, jeg kunne sagt fra til min bestemor, men jeg vet at hun ville pakket meg inn uansett fordi hun selv var en frosenpinn, og ønsket å være pakket inn.

Babyer sparker fordi de er babyer. Jeg har en veldig aktiv baby, han har vært aktiv siden han var nyfødt. Sparket av seg teppet fra han var noen få uker gammel. Det var ikke fordi han var varm. Han ruller og beveger seg rundt i hele sengen og, og jeg finner han ofte med hodet andre veien enn slik jeg la han. Tepper og dyner hadde ikke fungert i det hele tatt for oss.

Skrevet

Hvis du husker at bestemoren din pakket deg inn i en slik sovepose var da antakelig for stor til å ligge i en slik pose som det diskuteres her.

De aller fleste nyfødte og babyer trives godt innpakket slik de har vært i livmoren i 9 mnd.

Anonymous poster hash: b1bad...173

Skrevet

Sønnen vår er også veldig aktiv om natten. Ruller rundt og havner motsatt vei. Dyne fungerer ikke i det hele tatt, og han blir kald. Han er nå 15 mnd., men skjønner ikke at han skal ta dyna over seg for å bli varm igjen. Sovepose fungerer kjempefint, og han er blid og sover godt i den, så det virker ikke som han synes det er noe dumt. Vi bruker ullpysj uten fot.

Anonymous poster hash: 2d5b7...d76
Skrevet

IKEA sine soveposer med pysj under bruker vi. Superfornøyd med disse posene

Anonymous poster hash: b0544...bf4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...