Gå til innhold

Hvordan holde på motivasjonen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter jeg fikk mitt siste barn for 6 år siden, har kosekiloene sneket seg på. Gikk utrolig mye turer da jeg gikk gravid. Trente også mye da ungene var mindre.

Nå føler jeg ikke dagene strekker til. Ettermiddagene/kveldene får jeg ikke trent (ikke før sent iallfall). Med 4 barn i skolealder er det travle dager!

Har muligheter til å trene endel formiddager, siden jeg jobber fast turnus. Finner dessverre null motivasjon. Skal ned 10 kg. Veier nå mer nå enn rett etter jeg fødte sønnen min for 11 år siden. Er liksom blitt vant til kiloene, så de plager meg ikke like mye nå som før. Var absolutt mer opptatt av vekten min før.

Hvordan finne motivasjon?

Anonymous poster hash: a670a...2c0
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må ville det selv nok. Tenk på neste gang du skal spise: hvorfor akkurat et kakestykke/ sjokolade/ potetgull nå? Er det hvert det? Kiloene handler mest om inntak av mat.. Men man blir strammere med trening 😉Kan du ta deg en løpetur når mannen legger ungene, evt få barnevakt? Det er viktig å prioritere seg selv. Men først og fremst må du ville det selv nok! ALLE har tid til å trene litt hver dag 😉Lykke til! 😊

Anonymous poster hash: 1733b...e59

Skrevet

Du må ville det selv nok. Tenk på neste gang du skal spise: hvorfor akkurat et kakestykke/ sjokolade/ potetgull nå? Er det hvert det? Kiloene handler mest om inntak av mat.. Men man blir strammere med trening Kan du ta deg en løpetur når mannen legger ungene, evt få barnevakt? Det er viktig å prioritere seg selv. Men først og fremst må du ville det selv nok! ALLE har tid til å trene litt hver dag Lykke til!

Anonymous poster hash: 1733b...e59

Gikk ned 5 kilo for noen mnd. siden, og følte meg jo bedre. Dessverre plager vel ikke kiloene meg stort lenger, så har jo vurdert å bare la de være... Men, er vel "lett overvektig" nå, og vil jo gjerne ha en god helse. Må vel bare ta meg i nakken.

Anonymous poster hash: a670a...2c0

Skrevet

Hva med å kutte sukker? Jeg har vært sukkerfri i hele januar. Magen har krympet betraktelig. Har som deg 10 kilo før drømmevekta. Klærne sitter allerede finere.

Anonymous poster hash: dda5f...8c1

Skrevet

Kosthold er viktigere enn trening for vektnedgang, du må spise litt mindre.

Mosjon er viktigere enn trening, gjør noe lystbetont. Hva med å begynne gå igjen, kanskje en tur i skogen et par ganger i uka vil gjøre deg godt. Frisk luft, fuglekvitter, snart er det vår og du ser naturen våkne. Du må i pese på en tredemølle eller løfte jern, kanskje vil et par gåturer i uken gjøre underverker for energien din også kan du evt trappe opp etterhvert.

Anonymous poster hash: 815c0...255

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...