Anonym bruker Skrevet 31. januar 2017 #1 Skrevet 31. januar 2017 Hvordan var karaktersnittet deres fra bachelor og master? Anonymous poster hash: 9a007...0aa
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2017 #2 Skrevet 31. januar 2017 Altså, man får ikke stipendiat, man får stipend. Og viktigere enn karakterer er innholdet i søknaden; hvilken forskningsgruppe det er med, hva det skal forskes på (noen ting er jo mer "in") og om man har publisert artikler Anonymous poster hash: c67c7...f0b
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2017 #3 Skrevet 31. januar 2017 Innenfor de fagområdene jeg kjenner, må du ha minst B på masteroppgaven for å i det hele tatt være kvalifisert for å søke. Bachelorkarakterene tror jeg ikke er relevante... Jeg hadde A på master, men det er søknaden, prosjektbeskrivelsen og vurderingen av din gjennomføringsevne som betyr noe, ikke karakterene dine. Anonymous poster hash: 1e133...d50
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2017 #4 Skrevet 31. januar 2017 Innenfor de fagområdene jeg kjenner, må du ha minst B på masteroppgaven for å i det hele tatt være kvalifisert for å søke. Bachelorkarakterene tror jeg ikke er relevante... Jeg hadde A på master, men det er søknaden, prosjektbeskrivelsen og vurderingen av din gjennomføringsevne som betyr noe, ikke karakterene dine. Anonymous poster hash: 1e133...d50 Ja. Jeg hadde utdanning fra utlandet med et annet karaktersystem, så litt vanskelig å sammenligne. Universitetet i Norge mente det tilsvarte B. Men selv om prosjektbeskrivelsen uansett er det viktigste, vet jeg konkrete eksempler på at prosjektbeskrivelser fra søkere med C på master ikke ble vurdert pga karakteren fra master. Noen universiteter krever også minst B for opptak på utdanningen, men hvis man har C, er det likevel mulig å komme inn etter særskilt vurdering. Anonymous poster hash: c7ccb...3d0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå