Gå til innhold

Dere som har fått stipendiat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan var karaktersnittet deres fra bachelor og master?

Anonymous poster hash: 9a007...0aa
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Altså, man får ikke stipendiat, man får stipend.

Og viktigere enn karakterer er innholdet i søknaden; hvilken forskningsgruppe det er med, hva det skal forskes på (noen ting er jo mer "in") og om man har publisert artikler

Anonymous poster hash: c67c7...f0b

Skrevet

Innenfor de fagområdene jeg kjenner, må du ha minst B på masteroppgaven for å i det hele tatt være kvalifisert for å søke. Bachelorkarakterene tror jeg ikke er relevante... Jeg hadde A på master, men det er søknaden, prosjektbeskrivelsen og vurderingen av din gjennomføringsevne som betyr noe, ikke karakterene dine.

Anonymous poster hash: 1e133...d50

Skrevet

Innenfor de fagområdene jeg kjenner, må du ha minst B på masteroppgaven for å i det hele tatt være kvalifisert for å søke. Bachelorkarakterene tror jeg ikke er relevante... Jeg hadde A på master, men det er søknaden, prosjektbeskrivelsen og vurderingen av din gjennomføringsevne som betyr noe, ikke karakterene dine.

Anonymous poster hash: 1e133...d50

Ja. Jeg hadde utdanning fra utlandet med et annet karaktersystem, så litt vanskelig å sammenligne. Universitetet i Norge mente det tilsvarte B.

Men selv om prosjektbeskrivelsen uansett er det viktigste, vet jeg konkrete eksempler på at prosjektbeskrivelser fra søkere med C på master ikke ble vurdert pga karakteren fra master.

Noen universiteter krever også minst B for opptak på utdanningen, men hvis man har C, er det likevel mulig å komme inn etter særskilt vurdering.

Anonymous poster hash: c7ccb...3d0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...