Anonym bruker Skrevet 31. januar 2017 #1 Skrevet 31. januar 2017 Heg har ingen penger snart. Ikke til regninger, ikke til mat. Har søkt sosialstønad fordi jeg har for lav inntekt og er kronisk syk. Har Solf alle klær som er for små og alt mulig jeg kan selge av leker, kjøkkenutstyr og mine egne klær. Nå har jeg bare 2 bukser og noen få topper igjen. Barna har 5 skift hver, så jeg kan ikke selge mer klær. Jeg har ingen møbler å selge. Har solgt alt det fine jeg hadde og kjøpt brukt. Men jeg har en gullring med en diamant i. Den er taksert til 2500,-. Jeg fikk den av min mormor da jeg giftet meg. Hun va meg love at jeg skulle ta godt vare på den og gi den videre til min datter den gang hun skal gifte seg. Mormoren min er nå på hjem, 97 år, men husker at hun har gitt meg ringen og spør etter den fra tid til annen. Passer jeg godt på den? Bruker jeg den? Osv... Jeg har bare denne ringen igjen av verdi. Jeg har ikke lyst til å selge den, men vi må ha mat. Det står 741,- på konto og sosialsøknaden får jeg ikke svar på før om ca 2 uker. Neste utbetaling fra nav er 6. Februar. Selge eller beholde ringen? Anonymous poster hash: e8f67...d50
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2017 #2 Skrevet 31. januar 2017 Behold den. Du klarer mat med pengene du har på konto, og ring og purre på NAV imorgen. Klær og møbler kan du kjøpe igjen, men ikke en ring med affeksjonsverd. Anonymous poster hash: f8f91...673
ma(G)ma med to små :) Skrevet 31. januar 2017 #3 Skrevet 31. januar 2017 Heg har ingen penger snart. Ikke til regninger, ikke til mat. Har søkt sosialstønad fordi jeg har for lav inntekt og er kronisk syk. Har Solf alle klær som er for små og alt mulig jeg kan selge av leker, kjøkkenutstyr og mine egne klær. Nå har jeg bare 2 bukser og noen få topper igjen. Barna har 5 skift hver, så jeg kan ikke selge mer klær. Jeg har ingen møbler å selge. Har solgt alt det fine jeg hadde og kjøpt brukt. Men jeg har en gullring med en diamant i. Den er taksert til 2500,-. Jeg fikk den av min mormor da jeg giftet meg. Hun va meg love at jeg skulle ta godt vare på den og gi den videre til min datter den gang hun skal gifte seg. Mormoren min er nå på hjem, 97 år, men husker at hun har gitt meg ringen og spør etter den fra tid til annen. Passer jeg godt på den? Bruker jeg den? Osv... Jeg har bare denne ringen igjen av verdi. Jeg har ikke lyst til å selge den, men vi må ha mat. Det står 741,- på konto og sosialsøknaden får jeg ikke svar på før om ca 2 uker. Neste utbetaling fra nav er 6. Februar. Selge eller beholde ringen? Anonymous poster hash: e8f67...d50 Det er en uke igjen til neste utbetaling. Med godvilje klarer du deg på 700 til da. Kjøp mel og bak brød selv. Drikk vann/billig saft. Kjøp billig syltetøy og smør, og billig leverpostei/kaviar. Egg metter mye både som pålegg og som mat. Lag suppe med noen billige pølser, og lapskausblanding fra frysedisken. Fiskeboller i boks får du ned i 10 kr boksen. Fiskekaker og fiskepinner får man også billig. Se etter mat på halv pris, evt gode tilbud. Dropp lørdagsgodt, og popp litt popcorn. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2017 #4 Skrevet 31. januar 2017 Du kan få nødpenger på nav. Da får du penger til mat samme dag som du søker om nødpenger. Dette kan du leve på til du får svar fra nav. Ingenting å lure på, søk i morgen. IKKE selg ringen i hvertfall. Du får nok ikke takst for den heller, kun noen få hundre Anonymous poster hash: 287d5...7c7
amandine Skrevet 31. januar 2017 #5 Skrevet 31. januar 2017 Jeg sier som de andre, ikke selg ringen. For det første får du antakelig ikke mer enn 1000-1500 max for den. For det andre vil du ikke få solgt den raskt nok. Spar den til datteren din, bruk den selv, vær glad i den og for den og for det den representerer. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2017 #6 Skrevet 31. januar 2017 Det er en uke igjen til neste utbetaling. Med godvilje klarer du deg på 700 til da. Kjøp mel og bak brød selv. Drikk vann/billig saft. Kjøp billig syltetøy og smør, og billig leverpostei/kaviar. Egg metter mye både som pålegg og som mat. Lag suppe med noen billige pølser, og lapskausblanding fra frysedisken. Fiskeboller i boks får du ned i 10 kr boksen. Fiskekaker og fiskepinner får man også billig. Se etter mat på halv pris, evt gode tilbud. Dropp lørdagsgodt, og popp litt popcorn. Lykke til! Bake brød selv har jeg gjort en stund, og det kommer jeg til å fortsette med. Det er langt melllm butikkene her og derfor går det litt bensin for å komme seg dit. Jeg ukehandler på lørdag formiddag, og har matbudsjett på 2500,- i mnd. Men nå er kjøleskapet snart tomt og jeg har ikke nok bensin på bilen til å komme meg noe sørlig rundt. Barna skal på trening i morgen (2 av de) og da må jeg fylle bensin for ca 200. Reservelampen har lyst i et par dager. Når pengene kommer på mandag, så går alt unntatt 1000,- til regninger. De 1000,- et til mat, bensin og vaskemidler de neste to ukene. Det er 3. gang jeg søker sosial, men de bruker 3 uker på å behandle og da får jeg 1-2000. Blir så fortvilet Anonymous poster hash: e8f67...d50
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2017 #7 Skrevet 31. januar 2017 Du kan få nødpenger på nav. Da får du penger til mat samme dag som du søker om nødpenger. Dette kan du leve på til du får svar fra nav. Ingenting å lure på, søk i morgen. IKKE selg ringen i hvertfall. Du får nok ikke takst for den heller, kun noen få hundre Anonymous poster hash: 287d5...7c7 Man får ikke nødhjelp meg penger på konto. Derfor har jeg søkt supplerende sosialstønad. Anonymous poster hash: e8f67...d50
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2017 #8 Skrevet 31. januar 2017 Du kan få nødpenger på nav. Da får du penger til mat samme dag som du søker om nødpenger. Dette kan du leve på til du får svar fra nav. Ingenting å lure på, søk i morgen. IKKE selg ringen i hvertfall. Du får nok ikke takst for den heller, kun noen få hundre Anonymous poster hash: 287d5...7c7 Man får ikke nødhjelp meg penger på konto. Derfor har jeg søkt supplerende sosialstønad. Anonymous poster hash: e8f67...d50
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2017 #9 Skrevet 31. januar 2017 Jeg sier som de andre, ikke selg ringen. For det første får du antakelig ikke mer enn 1000-1500 max for den. For det andre vil du ikke få solgt den raskt nok. Spar den til datteren din, bruk den selv, vær glad i den og for den og for det den representerer. Lykke til! Jeg får bare bruke veldig lite lenger på alt en god stund til fremover. Dette er kjempeslitsomt Anonymous poster hash: e8f67...d50
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2017 #10 Skrevet 31. januar 2017 Man får ikke nødhjelp meg penger på konto. Derfor har jeg søkt supplerende sosialstønad. Anonymous poster hash: e8f67...d50 Men da får hun nødhjelp den dagen hun har brukt opp disse pengene da, bedre enn å selge ringen dersom pengene ikke strekker til. Er en nødplan Anonymous poster hash: 287d5...7c7
Mamma_til_2 Skrevet 31. januar 2017 #11 Skrevet 31. januar 2017 (endret) Når du søker hva søker du da? Syns 2000kr høres lite ut. Søk livsopphold på en søknad og søk husleie strøm etc på en annen ( 2 separerte søknader) du kan da få innvilget dette over en tid ( jeg fikk i en periode 3 mnd innvilget) Du må snakke med en behandler og forklare deg så får du hjelp, ta med noen tårer så blid det lettere😊 Du kan og søke om nødpenger siden du har lite, søk i morgen etter du har fyllt bensin. Jeg fikk 8000kr i mnd i livsopphold samt dekket bhg, strøm og halv husleie. Endret 31. januar 2017 av Mamma_til_2
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2017 #12 Skrevet 31. januar 2017 Bake brød selv har jeg gjort en stund, og det kommer jeg til å fortsette med. Det er langt melllm butikkene her og derfor går det litt bensin for å komme seg dit. Jeg ukehandler på lørdag formiddag, og har matbudsjett på 2500,- i mnd. Men nå er kjøleskapet snart tomt og jeg har ikke nok bensin på bilen til å komme meg noe sørlig rundt. Barna skal på trening i morgen (2 av de) og da må jeg fylle bensin for ca 200. Reservelampen har lyst i et par dager. Når pengene kommer på mandag, så går alt unntatt 1000,- til regninger. De 1000,- et til mat, bensin og vaskemidler de neste to ukene. Det er 3. gang jeg søker sosial, men de bruker 3 uker på å behandle og da får jeg 1-2000. Blir så fortvilet Anonymous poster hash: e8f67...d50 Beklager om økonomisk rådgivning hos nav eller banken. Det kan hende det er ting du kan gjøre som bedrer økonomien som du ikke har tenkt på. Anonymous poster hash: 1f162...391
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå