Gå til innhold

annulere husleiekontrakt?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Sambo gikk nylig fra meg når vi skrev på et nytt kontrakt, desverre står det kun i mitt navn. Og nå må jeg likevel betale, fikk en melding om at jeg må betale to måneder + depositum selv om jeg ikke skal bo der. Jeg foreslo at jeg knne finne noen andre til å ta over men likevel må jeg betale depositum selv om jeg ikke skal bo der? høres dette riktig ut?



Anonymous poster hash: 390ae...00f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

 

Sambo gikk nylig fra meg når vi skrev på et nytt kontrakt, desverre står det kun i mitt navn. Og nå må jeg likevel betale, fikk en melding om at jeg må betale to måneder + depositum selv om jeg ikke skal bo der. Jeg foreslo at jeg knne finne noen andre til å ta over men likevel må jeg betale depositum selv om jeg ikke skal bo der? høres dette riktig ut?

 

Anonymous poster hash: 390ae...00f

 

At du må ordne med depositum ser jeg på som en selvfølge. Så ja, det høres helt riktig ut. 

 

Anonymous poster hash: 93889...4e1

Skrevet

 

Sambo gikk nylig fra meg når vi skrev på et nytt kontrakt, desverre står det kun i mitt navn. Og nå må jeg likevel betale, fikk en melding om at jeg må betale to måneder + depositum selv om jeg ikke skal bo der. Jeg foreslo at jeg knne finne noen andre til å ta over men likevel må jeg betale depositum selv om jeg ikke skal bo der? høres dette riktig ut?

 

Anonymous poster hash: 390ae...00f

 

 

Har dere ikke flyttet inn enda? Kontrakten er ikke gyldig før dere har fått nøkkel eller depositum er innbetalt, så ikke gjør det, dersom du ikke har gjort det enda. Men tilby deg å betale en måneds leie, slik at de har litt tid til å finne nye leietakere. 

 

Anonymous poster hash: d5272...f6d

  • 1 måned senere...
Skrevet

Er ikke kontrakten gyldig før du har fått nøkkel eller depositum? Den er vel gyldig dersom den følger husleieloven og er signert av begge parter?

Skrevet

Er ikke kontrakten gyldig før du har fått nøkkel eller depositum? Den er vel gyldig dersom den følger husleieloven og er signert av begge parter?

Nei. Den er ikke gyldig før nøkler og depositum er på plass.

 

Anonymous poster hash: d5272...f6d

Skrevet

Nei. Den er ikke gyldig før nøkler og depositum er på plass.

 

Anonymous poster hash: d5272...f6d

Så lenge kontrakten er underskrevet er den gyldig.

Skrevet

Nei. Den er ikke gyldig før nøkler og depositum er på plass.

 

Anonymous poster hash: d5272...f6d

Det står i standardkontrakter.

 

Anonymous poster hash: d5272...f6d

Skrevet

Det står i standardkontrakter.

 

Anonymous poster hash: d5272...f6d

Da får hi lese hvilken kontrakt hun har skrevet under på.

Skrevet

Da får hi lese hvilken kontrakt hun har skrevet under på.

I alle kontrakter fra huseiernes landsforbund står dette. Det er en sikkerhet mot at utleier står uten depositum.

 

Anonymous poster hash: d5272...f6d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...