Gå til innhold

Hva shopper man i Kina?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skjønner at man kan få ta i nærmest alt av fake merkevarer, men det er jeg ikke ingeressert i.

Hva med silke, Kashmir osv? Vil det svare seg å handle inn det?

Anonymous poster hash: f6279...619

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Silke. Sengetøy, dyner, skreddersydde klær.

Anonymous poster hash: 31de0...70e

Skrevet

Hva trenger du og hvor mye er du villig til å godta for å få tingene billig? Barnearbeid? Sossial dumping? Forurensning?

Anonymous poster hash: 050d1...660

Skrevet

Hva trenger du og hvor mye er du villig til å godta for å få tingene billig? Barnearbeid? Sossial dumping? Forurensning?

Om du leser så ser du at jeg ikke er interessert i å kjøpe kopier. Ellers har jeg ikke for vane å sjekke ut hvor og hvordan hver enkelt vare jeg kjøper er produsert, hverken hjemme eller borte. Jeg holder meg til ordentlige utsalgssteder og lurer på hva man kan finne av spennende ting der.

Gjør det vondt å ikke få følt seg moralsk overlegen?

Skrevet

Generelt er det jo dårligere sosiale kår og mer forurensning i Kina. Det er en debatt jeg kan ta en annen gang. Nå er det arbeid som fører meg til landet og da er det shopping jeg er interessert i.

Du har kanskje ikke svar på spørsmålet mitt?

Skrevet

Generelt er det jo dårligere sosiale kår og mer forurensning i Kina. Det er en debatt jeg kan ta en annen gang. Nå er det arbeid som fører meg til landet og da er det shopping jeg er interessert i.

Du har kanskje ikke svar på spørsmålet mitt?

Liten vits i å anbefale deg verktøy h is du trenger kjole eller kniplinger hvis du er ute etter møbler

Å kjøpe ting du ikke trenger bare fordi det er billig er jo bare tåpelig.

Skrevet

Jade. Bambus. Kunst som minne. Suppeskåler. Silke.

Anonymous poster hash: ea6f4...4ac

Skrevet

Kinesiske antikviteter.

Anonymous poster hash: d045e...fe9

Skrevet

Te, keramikk, silke, klær.

Anonymous poster hash: e98ba...ec6
Skrevet

Noen av de dyreste merkevarene er de som har fått passet påskrevet for å ha brukt barnearbeid og underbetalt de ansatte.

Og det er like stor risiko for å kjøpe noe av en uetisk produsent i Kina, som i en butikk i Norge.

Skrevet

Noen av de dyreste merkevarene er de som har fått passet påskrevet for å ha brukt barnearbeid og underbetalt de ansatte.

Og det er like stor risiko for å kjøpe noe av en uetisk produsent i Kina, som i en butikk i Norge.

Gucci og Tommy Hilfiger ligger for eksempel langt bak H&M i etisk produksjon og handel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...