Anonym bruker Skrevet 31. januar 2017 #1 Skrevet 31. januar 2017 Tenker da at det er mindre enn 2 år mellom vært barn. Hvordan var overgangen fra 2 til 3? Hvordan ble det i forhold til foreldrepenger på barn nr.3? Lurer generelt på positive/negative sider ved 3 tette barn. Har nå 2 barn som det er 18 mnd mellom.. Anonymous poster hash: 5b8ea...573
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2017 #2 Skrevet 31. januar 2017 Mine er det 23 og 25 mnd mellom. Jeg syntes alt gikk veldig greit med to, men det var jo en overgang til tre. Vi er jo plutselig en voksen "for lite" når vi skal noe. Dra i svømmehallen alle tre feks var litt knot. Og det er jo MYE mer jobb da, med klesvask, påkledning, utstyr, kjøring og henting osv. Men for meg er jo tre helt perfekt. Veldig slitsomt i perioder, men flott. Foreldrepenger var ikke noe problem, rakk å jobbe 6 mnd før neste permisjon (eller var sykemeldt da, men det teller jo likt). Ulemper; måtte ha større biler med plass til 3 bilstoler, større hus med et soverom til, ved sykdom er det helt pyton, spesielt når mannen er borte på jobb, mye klesvask, og dyrt med mye klær og utstyr, mere krangling, og det blir jo litt aldersforskjell på 1. og 3. så litt ulike interesser der. Fordeler; herlig liten flokk, de har noen å leke med, tett alder gjør at de har ganske like interesser, de har hverandre til senere, enda en liten person å bli kjent med, når de blir større kan de jo hjepe til en del også. Jeg tenker at om man synes de to en har nå er veldig slitsomt, så bør man tenke litt på det, evt vente litt. Synes man to er helt greit, go for it om man har ressurser. En vet jo aldri hva framtida gir av utfordringer da, men sjansen må man bare ta hvis en tror en orker det. Anonymous poster hash: 9cd09...6fa
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2017 #3 Skrevet 31. januar 2017 Har tre tette. Og selv om vi har klart oss er det ikke noe jeg anbefaler til normale folk. Er dere over snittet interessert i barn og familieliv, og med et høyt energinivå, så kjør på. Anonymous poster hash: a09e5...c30
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2017 #4 Skrevet 31. januar 2017 19 og 11 mnd mellom våre. Kjør, alltid! Mye kos, mye glede, mye krangling, mye klesvask, mye rot, mye koordinering, mye knot, mye kjærlighet og lite overskudd (små enda). Foreldrepenger ble samme som nr 2, men tenk deg om om du hadde 80 % utbetalt. Velger du 100% nå får du 100 av 80. Velger du 80 får du 80 av 80. Anonymous poster hash: a8e68...16e
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2017 #5 Skrevet 31. januar 2017 Har tre tette. Jeg synes det har gått over alt forventning og merket ikke stort til nr 3. Fortsatt mye klesvask, men det synes jeg det var tidligere også. De to eldste krangler en del og har gjort det alltid. Det er det jeg synes er mest slitsomt. Hadde plass i huset og i bilene. Jeg er sliten til tider men ikke noe mer enn jeg var før nr tre kom. Jeg er mye alene med barna. Jobber i BHG så er vandt til mange barn. Jeg synes det er mer kos enn stress. Mannen min derimot har knekt helt. Han takler det dårlig. Synes det bare er stress, bråk og mas. Han gjør ingenting her hjemme - orker ikke. Når han er alene med barna har jeg inntrykk av at han stuer de største inn på hvert sitt rom eller sender de ut fordi han vil være i fred. Hadde jeg visst at det kom til å bli sånn så hadde jeg aldri fått nr 3. Vi er alle forskjellige, og takler ting forskjellig tenker jeg. Anonymous poster hash: 19b37...298
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2017 #6 Skrevet 31. januar 2017 Vi har 3 tette. Den største overgangen var logistikken. 2 bhg barn som ikke klarte så mye selv mtp påkledning o.l, og å få de i bhg. Vi måtte ha større bil, som kunne ta 3 bakovervendte stoler. Det ble også mye dårlig samvittighet mtp amming og 2 små som selvfølgelig ville ha massevis av oppmerksomhet. Det blir selvfølgelig også vanskelig med barnevakt, hvis vi skal ta en middag ute, uten barn. Men kjære vene... Dette er småting, som går seg til etterhvert. De har STOR glede av hverandre alle 3 nå, når vi står litt friere til å finne på ting alle sammen. Jeg hadde ikke byttet de mot noe, men i etterpåklokskapens tid hadde jeg nok ville hatt 2-3 år mellom alle. 😊 Vi er mye slitne som foreldre, og vi hadde ei tøff tid når de var ordentlig små. Men vi var veldig innstilt på at dette var for en periode, og at det blir lettere og lettere. Nå er de 4,5- 3- og 1,5 år, så nå er det litt lettere frem til alle skal begynne på forskjellige aktiviteter😱 Anonymous poster hash: bfe34...e35
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå