Gå til innhold

HJELP meg å kamuflere laks! :D

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha laksefilet til middag i dag. Ikke noe problem for de større barna, men så har vi mini på 18 mnd..

Hun spiser ALT bortsett fra fisk... og jeg vil så gjerne ha i henne litt fisk. Så, hva kan jeg gjøre? Har tenkt at jeg kanskje kan kverne opp en filet og blande inn gulrot og brokkolimos... og krydder... og lage en slags fiskekake... tror du det blir ok? Andre forslag??

Anonymous poster hash: 31fb3...073
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Minste her spiser lakseform.

Stek løk, laks og til slutt steker du brokkoli med vann i panna.

Alt over i ildfast form. Bland creme fraiche og en boks skinke smøreost. Vend denne sausen inn i grønnsakene. Gratineres med ost på toppen. Vi pleier å ha ris til men kan også ha kokte poteter.

Tidligere kjørte jeg alt i blender (grovhakket) nå holder det å mose med gaffel.

Dette er favorittmiddagen med fisk til ungene. Til og med venner av barna har sagt jeg må gi oppskriften til deres foreldre.

Anonymous poster hash: 11335...1c0

Skrevet

Hvis du får tak i røkelaks som ikke er så himla mye salt i kan du prøve å: koke pasta (gjerne skruer eller sånne "rør". Vi bruker fullkornspasta), skjære opp røkelaks og blande inn dét, creme fraiche og litt pepper (vi bruker gjerne purreløk, urter eller sukkererter oppi også). Mengde etter hva du selv syns passer ift pastamengde. Men vi bruker ikke mer enn ca 75gr røkelaks pr porsjon (voksenporsjon). Antar laksen kan moses med stavmikser ilag med CF slik at den blir kamuflert.

Ellers så anbefaler jeg også en oppskrift på laks i ostesaus som Caroline Berg Eriksen har på bloggen sin (google it, var sånn jeg fant den).

Disse to rettene er det absolutt eneste jeg klarer spise av laks - er ikke noe glad i fisk og spesielt ikke laks.

Når det er sagt: andre typer fisk syns jeg er mye bedre enn bare laks altså. Så verdt å prøve andre fiskegreier istedenfor denne rosa greia :P

Anonymous poster hash: dc14f...33f

Skrevet

Hvis du får tak i røkelaks som ikke er så himla mye salt i kan du prøve å: koke pasta (gjerne skruer eller sånne "rør". Vi bruker fullkornspasta), skjære opp røkelaks og blande inn dét, creme fraiche og litt pepper (vi bruker gjerne purreløk, urter eller sukkererter oppi også). Mengde etter hva du selv syns passer ift pastamengde. Men vi bruker ikke mer enn ca 75gr røkelaks pr porsjon (voksenporsjon). Antar laksen kan moses med stavmikser ilag med CF slik at den blir kamuflert.

Ellers så anbefaler jeg også en oppskrift på laks i ostesaus som Caroline Berg Eriksen har på bloggen sin (google it, var sånn jeg fant den).

Disse to rettene er det absolutt eneste jeg klarer spise av laks - er ikke noe glad i fisk og spesielt ikke laks.

Når det er sagt: andre typer fisk syns jeg er mye bedre enn bare laks altså. Så verdt å prøve andre fiskegreier istedenfor denne rosa greia :P

Mini er forresten veldig kresen på grønnsaker. Men hvis jeg koker grønnsaker, moser de (helt finmost) med tomatsaus slik at det blir en ganske tykk saus, og deretter hiver oppi spaghetti og litt kjøtt, er det godt kamuflert som bare "spaghetti og tomatsaus" ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...