Gå til innhold

Vond arm, musearm?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har i 2-3 dager nå hatt vondt i høyre albue, det er vondt å rette ut armen, og veldig vondt å løfte ting med den feks. (Har små barn som trengs å løftes på) Begynte med at det kjentes stølt ut, stølhet utover i musklene. Hvordan vondt har man om det er musearm? Jeg har kontorjobb og jobber sikkert ikke ergonomisk riktig.

Hvor lenge skal man gå å ha vondt før man evt drar til lege?

Anonymous poster hash: 9b917...b86
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt det, og det kjennes ut som senebetenelse. Svir på undersiden av armen når jeg bruker den. Og jeg drar aldri til legen etter første gangen da det er hvile som er greia.

Om du jobber på kontor vill jeg etterspurt en ergonomisk mus, sånn med en kule på oversia så du slipper å dra rundt på en mus. Det var det eneste som hjalp på meg :)

Skrevet

Jeg har hatt det, og det kjennes ut som senebetenelse. Svir på undersiden av armen når jeg bruker den. Og jeg drar aldri til legen etter første gangen da det er hvile som er greia.

Om du jobber på kontor vill jeg etterspurt en ergonomisk mus, sånn med en kule på oversia så du slipper å dra rundt på en mus. Det var det eneste som hjalp på meg :)

Sånn mus er sikkert lurt, takk, skal spørre om det.

Men det svir ikke på undersiden hos meg, smerten er konsentrert mest inni i albueleddet liksom, og stråler mest utover i musklene på oversiden av armen (delene av armen som får kontakt når armen er helt bøyd). Knytter jeg neven gjør det vondt på undersiden. Når jeg prøver å løfte med armen får jeg litt følelsen som om leddet ikke er helt på plass, akkurat som det trenger å klikkes litt på plass. Vanskelig å beskrive. Vondt hvertfall.

Skrevet

Mousetrapper er tingen! Har ikke hatt vondt en plass etter at jeg fikk det. Det er en investering for arbeidsgiver og på jobb hos oss blir snart alle pålagt å ha det! :)

Utover det er det hvile og betennelsesdempende som er tingen. Du kan fjerne symptomer, men ikke årsak,før du bytter ut musa :)

Anonymous poster hash: 4d3be...372
Skrevet

Høres ikke ut som det jeg har hørt så da ville jeg sjekket hos legen for sikkerhetsskyld. Mulig det er musearm av et litt annet kaliber enn meg da. Jeg har hatt det flere ganger, men kun på undersiden.

Musa er forresten slik, den er helt rar å bruke i starten, men etterhvert blir det umulig å gå tilbake :D

https://www.komplett.no/product/608696/datautstyr/mustastatur/mus/logitech-trackball-m570-traadloes

Skrevet

Mousetrapper er tingen! Har ikke hatt vondt en plass etter at jeg fikk det. Det er en investering for arbeidsgiver og på jobb hos oss blir snart alle pålagt å ha det! :)

Utover det er det hvile og betennelsesdempende som er tingen. Du kan fjerne symptomer, men ikke årsak,før du bytter ut musa :)

Er det sånn bred man har mellom seg og tastaturet?

Skrevet

Er det sånn bred man har mellom seg og tastaturet?

Jupp! 

Skrevet

Jupp! 

Jeg har aldri helt skjønt hvordan man bruker den jeg... ser liksom ut som det blir merkelig å skulle trykke der?

Skrevet

Jeg har aldri helt skjønt hvordan man bruker den jeg... ser liksom ut som det blir merkelig å skulle trykke der?

det syns jeg og når jeg fikk den, men guriland så deilig den er å bruke! Slipper å flytte rundt på hånda. Nå klarer jeg nesten ikke å bruke vanlig mus mer

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...