Anonym bruker Skrevet 31. januar 2017 #1 Skrevet 31. januar 2017 Døtrene våre på sju hadde lekt badestrand og hatt på badetøy inne hos dem. Moren mente nå at min datter er overvektig og at vi ikke kan skylde på valpefett lenger. Jeg ble litt perpleks, oppfatter ikke jenta slik i det hele tatt og lurte henne opp på vekten. Hun er litt under middels vekt i forhold til høyde, akkurat som jeg husket fra kontroll i første klasse. Naboen er en tynn og spinkel dame, datteren like så. Jeg ser at det er forskjell på de to jentene, men datteren min har en slank og sterk kropp. Flat mage, synlige ribbein og markerte muskler i armene. Nabojenta sine armer og bein er nesten bare bein, så klart hun ser mindre ut. Jeg er fremdeles perpleks, men tenker jo at jeg må ta dette opp igjen med naboen. Hvordan gå frem? Anonymous poster hash: 11679...eb2
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2017 #2 Skrevet 31. januar 2017 Be henne passe sine egne saker og ikke gjøre deg fristet til å omtale hennes og datterens kropp. Eneste fornuftige er å ettertrykkelig få stoppa kjeften på det kvinnemennesket! Slike saker legger man seg ikke i og nåde hun om hun skulle komme til å si noe upassende til din datter! Anonymous poster hash: 9735f...429
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2017 #3 Skrevet 31. januar 2017 Du sier det du sier her, at datteren hennes er undervektig og du er bekymret. Spesielt ettersom datteren din ligger under gjennomsnittet på vekt og at hennes datter helt sikkert veier enda mindre. Åpne øynene hennes! Eller så driter du bare i det. Er du redd det er noe spiseforstyrrelser inne i bildet, må du si ifra uansett. Anonymous poster hash: 03a7f...0ec
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2017 #4 Skrevet 31. januar 2017 Du sier det du sier her, at datteren hennes er undervektig og du er bekymret. Spesielt ettersom datteren din ligger under gjennomsnittet på vekt og at hennes datter helt sikkert veier enda mindre. Åpne øynene hennes! Eller så driter du bare i det. Er du redd det er noe spiseforstyrrelser inne i bildet, må du si ifra uansett. Anonymous poster hash: 03a7f...0ec Jeg tror ikke det er noe galt hos dem altså. De har sunn mat og jentungen spiser og er aktiv, ingen grunn til å tro noe annet enn at hun bare har tynne gener. Moren er lik, hun sulter seg ikke hun heller. Anonymous poster hash: 11679...eb2
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2017 #5 Skrevet 31. januar 2017 Jeg tror ikke det er noe galt hos dem altså. De har sunn mat og jentungen spiser og er aktiv, ingen grunn til å tro noe annet enn at hun bare har tynne gener. Moren er lik, hun sulter seg ikke hun heller. Anonymous poster hash: 11679...eb2 Da ville jeg sagt ifra om at du vil være sikker på at dette er noe hun aldri kommer til å si direkte til henne og du syns det var frekt og ubehagelig, spesielt pga at hun faktisk ligger under gjennomsnittet på vekt. Jeg hadde aldri klart å la vær å si noe iallefall... Anonymous poster hash: 03a7f...0ec
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2017 #6 Skrevet 31. januar 2017 Ikke si noe om hvor ungen din ligger på skalaen, eller hvordan hennes barn ser ut. Bare si takk for omtanken, men at du har kontroll Anonymous poster hash: 35db1...5d2
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2017 #7 Skrevet 31. januar 2017 Ikke si noe om hvor ungen din ligger på skalaen, eller hvordan hennes barn ser ut. Bare si takk for omtanken, men at du har kontroll Anonymous poster hash: 35db1...5d2 Jeg har jo ikke tenkt å si noe om hvordan barnet ser ut. Jeg skrev at hun har tynne armer og bein her for å få frem at det er en vesentlig forskjell på de to jentene. Men hvorfor i all verden skal jeg ikke fortelle henne at jenta mi er normalvektig? Anonymous poster hash: 11679...eb2
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2017 #8 Skrevet 31. januar 2017 Jeg har jo ikke tenkt å si noe om hvordan barnet ser ut. Jeg skrev at hun har tynne armer og bein her for å få frem at det er en vesentlig forskjell på de to jentene. Men hvorfor i all verden skal jeg ikke fortelle henne at jenta mi er normalvektig? Anonymous poster hash: 11679...eb2 Neinei, jeg mente det som en kommentar til de andre som mener du kan si både sånn og slik for å "ta igjen". Var ikke ment som kritikk til at du kommenterte det i HI Du må gjerne si at jenta di er normalvektig, men jeg ser bare ikke hvorfor du skal forsvare deg. Bare lat som om at hennes kommentar ikke gjør noen verdens ting for deg. Det er ikke noe som irriterer "sånne folk" mer Anonymous poster hash: 35db1...5d2
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2017 #9 Skrevet 31. januar 2017 Du sier det du sier her, at datteren hennes er undervektig og du er bekymret. Spesielt ettersom datteren din ligger under gjennomsnittet på vekt og at hennes datter helt sikkert veier enda mindre. Åpne øynene hennes! Eller så driter du bare i det. Er du redd det er noe spiseforstyrrelser inne i bildet, må du si ifra uansett. Anonymous poster hash: 03a7f...0ec Dette. Si at helsesøster bør på banen - ikke overfor ditt eget barn, men hennes. Anonymous poster hash: ece46...4e9
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2017 #10 Skrevet 31. januar 2017 Jeg sy er du skal takke naboen for at hun var modig nok til å ta opp noe som er så vanskelig. Fortell at du vet det kan være vanskelig for foreldre å se sånt på sine egne barn og at du derfor veide og målte datteren din. Fortell hva du fant og at datteren din overraskende nok Ser ut til å heller være litt tynn enn litt for tykk. Oppfordre naboen din til å gjøre det samme med sin datter for å sikre at hun ikke er i ferd med å bli for tynn uten at noen merker det. Avslutt med å be naboen på et glass vin eller noe annet og takk henne igjen for at hun våger å ta opp slike temaer. Anonymous poster hash: 03f79...e4e
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2017 #11 Skrevet 31. januar 2017 Jeg hadde sagt klart og tydelig fra til denne damen at hun burde passe på seg selv og sitt. For hun har nok mer enn nok å ta tak i selv! Så hadde jeg latt den siste linjen bare henge i luften, så hun kunne ta og føle på den litt. Hva feiler det folk?? Anonymous poster hash: 8c41d...d90
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2017 #12 Skrevet 31. januar 2017 Døtrene våre på sju hadde lekt badestrand og hatt på badetøy inne hos dem. Moren mente nå at min datter er overvektig og at vi ikke kan skylde på valpefett lenger. Jeg ble litt perpleks, oppfatter ikke jenta slik i det hele tatt og lurte henne opp på vekten. Hun er litt under middels vekt i forhold til høyde, akkurat som jeg husket fra kontroll i første klasse. Naboen er en tynn og spinkel dame, datteren like så. Jeg ser at det er forskjell på de to jentene, men datteren min har en slank og sterk kropp. Flat mage, synlige ribbein og markerte muskler i armene. Nabojenta sine armer og bein er nesten bare bein, så klart hun ser mindre ut. Jeg er fremdeles perpleks, men tenker jo at jeg må ta dette opp igjen med naboen. Hvordan gå frem? Anonymous poster hash: 11679...eb2 Jeg hadde sagt at datteren din er vurdert til å være litt under middels på vektskalaen, og at naboen må vurdere om hun kan ha et litt forvrengt syn på dette med kropp. Anonymous poster hash: 7365b...eee
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2017 #13 Skrevet 31. januar 2017 Ikke si noe om hvor ungen din ligger på skalaen, eller hvordan hennes barn ser ut. Bare si takk for omtanken, men at du har kontroll Anonymous poster hash: 35db1...5d2 At hun har kontroll? I alle dager.... Hun bør da si fra til nabodamen. Anonymous poster hash: 7365b...eee
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2017 #14 Skrevet 31. januar 2017 Du sier det du sier her, at datteren hennes er undervektig og du er bekymret. Spesielt ettersom datteren din ligger under gjennomsnittet på vekt og at hennes datter helt sikkert veier enda mindre. Åpne øynene hennes! Eller så driter du bare i det. Er du redd det er noe spiseforstyrrelser inne i bildet, må du si ifra uansett. Anonymous poster hash: 03a7f...0ec Normalspekteret for vekt er ganske stort, så jeg hadde ikke gått til motangrep og påstått at datteren hennes var undervektig uten å ha belegg for det og være reelt bekymret Anonymous poster hash: 7365b...eee
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2017 #15 Skrevet 31. januar 2017 Jeg sy er du skal takke naboen for at hun var modig nok til å ta opp noe som er så vanskelig. Fortell at du vet det kan være vanskelig for foreldre å se sånt på sine egne barn og at du derfor veide og målte datteren din. Fortell hva du fant og at datteren din overraskende nok Ser ut til å heller være litt tynn enn litt for tykk. Oppfordre naboen din til å gjøre det samme med sin datter for å sikre at hun ikke er i ferd med å bli for tynn uten at noen merker det. Avslutt med å be naboen på et glass vin eller noe annet og takk henne igjen for at hun våger å ta opp slike temaer. Anonymous poster hash: 03f79...e4e Så hi skal legge seg helt flat og takke naboen for å lage en sak som ikke er en sak, og hvor naboen tar helt feil i sin vurdering? Det var omtrent det merkeligste rådet jeg har sett noen få. Anonymous poster hash: 8737a...5f3
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2017 #16 Skrevet 31. januar 2017 Så hi skal legge seg helt flat og takke naboen for å lage en sak som ikke er en sak, og hvor naboen tar helt feil i sin vurdering? Det var omtrent det merkeligste rådet jeg har sett noen få. Anonymous poster hash: 8737a...5f3 Jeg synes hun bør være glad for å ha en nabo som bryr deg så mye om barnet hennes at hun er villig til å ta en så vanskelig samtale, ja. Slike naboer er gull verdt. Anonymous poster hash: 03f79...e4e
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2017 #17 Skrevet 31. januar 2017 Jeg synes hun bør være glad for å ha en nabo som bryr deg så mye om barnet hennes at hun er villig til å ta en så vanskelig samtale, ja. Slike naboer er gull verdt. Anonymous poster hash: 03f79...e4e Og det gir hi en god mulighet til å gjøre naboen oppmerksom på at hennes datter kan være farlig tynn. Hva har hun å tape på å ta dette positivt? Anonymous poster hash: 03f79...e4e
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2017 #18 Skrevet 31. januar 2017 Jeg synes hun bør være glad for å ha en nabo som bryr deg så mye om barnet hennes at hun er villig til å ta en så vanskelig samtale, ja. Slike naboer er gull verdt. Anonymous poster hash: 03f79...e4e Gull verdt? Dersom det er en objektiv åpenbar bekymring, så hadde det kunne vært det. Men i en slik sak som dette? Nei. Det finnes mennesker som ikke selv forstår at de har et overdrevent anstrengt syn på kropp og mat, eller renslighet på grensen til OCD, og dersom de forsøker å overføre dette subjektive synet til andre, så kan det bli problematisk. Særlig for sårbare unge som har tiltro til voksne og ikke selv kan vurdere hva som er rett. Anonymous poster hash: 7365b...eee
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2017 #19 Skrevet 31. januar 2017 Hvorfor tror hun at hun har noe med det å gjøre? Anonymous poster hash: adb89...7ca
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2017 #20 Skrevet 31. januar 2017 Hvorfor tror hun at hun har noe med det å gjøre? Anonymous poster hash: adb89...7ca Hvis man er bekymret for et barn så har man noe med det å gjøre. Anonymous poster hash: 03f79...e4e
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2017 #21 Skrevet 31. januar 2017 Hvorfor tror hun at hun har noe med det å gjøre? Anonymous poster hash: adb89...7ca Hvis man er bekymret for et barn så har man noe med det å gjøre. Anonymous poster hash: 03f79...e4e
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2017 #22 Skrevet 31. januar 2017 Hvorfor tror hun at hun har noe med det å gjøre? Anonymous poster hash: adb89...7ca Hvis man er bekymret for et barn så har man noe med det å gjøre. Anonymous poster hash: 03f79...e4e
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2017 #23 Skrevet 31. januar 2017 Hvorfor tror hun at hun har noe med det å gjøre? Anonymous poster hash: adb89...7ca Hvis man er bekymret for et barn så har man noe med det å gjøre. Anonymous poster hash: 03f79...e4e
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2017 #24 Skrevet 31. januar 2017 Hvorfor tror hun at hun har noe med det å gjøre? Anonymous poster hash: adb89...7ca Hvis man er bekymret for et barn så har man noe med det å gjøre. Anonymous poster hash: 03f79...e4e
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2017 #25 Skrevet 31. januar 2017 Hvorfor tror hun at hun har noe med det å gjøre? Anonymous poster hash: adb89...7ca Hvis man er bekymret for et barn så har man noe med det å gjøre. Anonymous poster hash: 03f79...e4e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå