Anonym bruker Skrevet 30. januar 2017 #1 Skrevet 30. januar 2017 Ser en del har har barn med overvekt og det sies at det skyldes foreldre osv. Min datter ble i dag veid. Siste 4 mbd har hun gått ned 7,5 kg. Hun er fortvilet og vil slutte med medisinene som hjelper henne utrolig mye samtidig som hun taper vekt. Vi var hos legen i dag og et av punktene slm sjekkes hyppig er vekt, blodtrykk og EKG i forbindelse med medisiner. Hun er nå så tynn at hun kommer inn i klær som er for barn 4 år yngre enn henne og hun er ikke lav for alder. Hun er nå 167 høy og vekten stoppet i dag på 44,5 kg. Dette er ikke bra, men legen mente det ikke er kritisk enda. Vi skal se an og evt håpe det stabiliserer seg, men hun er ikke enig og mener hun mister alt for mye vekt. Hun er tenåring. Skal man høre på barnet eller legen? Veldig vanskelig og skolen har meldt bekymring til meg (foreløpig) og vurderer bv da hun liksom skal slite psykisk og ha spiseforstyrrelse. De vet jo om medisineringen, men mener hun gjør dette med vilje. River meg i håret ang dette.. hva gjør man? Vil aller helst lytte til spesialistene, men så er det denne jenta som er misfornøyd med seg selv når hun er under 50 kg. Anonymous poster hash: 56fac...6c3
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2017 #2 Skrevet 30. januar 2017 Kjøp ernæringsdrikker på apoteket. Disse kan hun også få på blå resept Anonymous poster hash: 2ef6a...b9e
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2017 #3 Skrevet 30. januar 2017 Matinntak er ikke et problem. Hun spiser som hun alltid har gjort. MYE. Opp til 5 skiver med meierismør og pålegg osv. Legen mente også at når det stabiliserer seg, vil hun gå opp i vekt igjen, så vi skal prøve å unngå å legge på henne ved tvang. Anonymous poster hash: 56fac...6c3
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2017 #4 Skrevet 31. januar 2017 Bruker hun medisiner mot ADHD? Hvis det er tilfellle er min erfaring, og beskjeden vi fikk når vår barnet startet opp med de medisinene, at vekten vil stabilisere seg etterhvert. Anonymous poster hash: 8f24d...ddf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå