Gå til innhold

Krakow- noen som har vært der?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal på tur til Krakow sammen med et vennepar. Ingen av oss har vært i Polen før, og vi er heller ikke så veldig reisevante:-/

Vi har tenkt oss til Auswitz, i saltgruvene, se på Mariakirken og på markedet. Jeg har også veldig lyst på parspa.

Noen som har vært der som kan anbefale hva vi bør gjøre og se? Gode spisesteder å anbefale? Spa å anbefale? Generelt så ønsker jeg alle gode råd og tips;-)

Hvor lang tid bør man beregne på Auswitz og saltgruvene? Sånn med tanke på om man rekker mer enn en ting på en dag.

Vi har en ettermiddag/kveld og tre hele dager i Krakow. Siste dagen rekker vi nok bare frokost, og reise til flyplassen. I alle fall ikke noen store greier den dagen.

Anonymous poster hash: 47d51...751

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør ikke legge Auschwitz og saltgruvene samme dag.

Spis på Klezmer-Hois i det jødiske kvarteret. Bestill bord i forveien, og vær der i tide til å høre musikken (ca 1800?)

Det er levende klezmermusikk nesten daglig.

Anonymous poster hash: 69ab8...f5f

Skrevet

Supert med tilbakemeldinger!

Liker å planlegge litt på forhånd👍

Skrevet

Vi skal på tur til Krakow sammen med et vennepar. Ingen av oss har vært i Polen før, og vi er heller ikke så veldig reisevante:-/

Vi har tenkt oss til Auswitz, i saltgruvene, se på Mariakirken og på markedet. Jeg har også veldig lyst på parspa.

Noen som har vært der som kan anbefale hva vi bør gjøre og se? Gode spisesteder å anbefale? Spa å anbefale? Generelt så ønsker jeg alle gode råd og tips;-)

Hvor lang tid bør man beregne på Auswitz og saltgruvene? Sånn med tanke på om man rekker mer enn en ting på en dag.

Vi har en ettermiddag/kveld og tre hele dager i Krakow. Siste dagen rekker vi nok bare frokost, og reise til flyplassen. I alle fall ikke noen store greier den dagen.

Vi brukte en dag hver på saltgruvene og Auswitz. Så tok vi Maria kirken samme dag som saltgruvene. Så tok vi en sykkelsightseeing som var veldig bra. Vi var der en kjærestehelg. Veldig fin by med masse historie og inntrykk. Auswitz var uendelig rørende og der gikk hele dagen.

Kos dere masse. Det blir garantert en uforglemmelig tur ☺

Anonymous poster hash: 62ab6...6c7

Skrevet

Vi brukte en dag hver på saltgruvene og Auswitz. Så tok vi Maria kirken samme dag som saltgruvene. Så tok vi en sykkelsightseeing som var veldig bra. Vi var der en kjærestehelg. Veldig fin by med masse historie og inntrykk. Auswitz var uendelig rørende og der gikk hele dagen.

Kos dere masse. Det blir garantert en uforglemmelig tur ☺

Anonymous poster hash: 62ab6...6c7

Ja, ser ut som en flott by! Gleder meg veldig! Sykkelturen- leide dere bare sykler eller var det guidet tur? Vi skal dit i midten av mars- er det kaldt enda med sykkeltur da eller går det helt fint tro? Får jo sett mye på sykkel, så det var et godt forslag!

HI

Skrevet

Ja, ser ut som en flott by! Gleder meg veldig! Sykkelturen- leide dere bare sykler eller var det guidet tur? Vi skal dit i midten av mars- er det kaldt enda med sykkeltur da eller går det helt fint tro? Får jo sett mye på sykkel, så det var et godt forslag!

HI

Vi var der i mars i fjor, uken etter påsken. Utrolig koselig påskemarked der.

Enig med de andre om at du trenger en hel dag i Auschwitz. Det er vel litt over en time busstur fra Krakow.

Saltgruvene ligger bare 20 min med tog utenfor sentrum.

Anonymous poster hash: 5e2ad...bed

Skrevet

En dag på hver ja.... :) Men ellers er det en veldig fin by synes jeg! :)

Anonymous poster hash: 71dbd...73f
Skrevet

Ville droppet saltgruvene og fått mere tid i byen.

Utroligfint i krakow, dere kommer til å få en fin tur!

Anonymous poster hash: 8b41c...f2e

Skrevet

Jeg kunne foresten vært foruten saltgtuvene.

Det var lange timer under bakken. «kirken» var spesielt fint, men det var ikke uunnværlig for vår del.

Anonymous poster hash: 5e2ad...bed

Skrevet

Trodde saltgruvene var "et must" jeg🤔

Ikke så mange jeg har spurt, men tre stykker jeg har prata med anbefalte alle saltgruvene.

Noe annet vi ikke har tenkt på som vi absolutt burde få med oss?

Noen som har et spa å anbefale?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...