Gå til innhold

Telle på sørsamisk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hva 1-2-3 er på SØRsamisk?

Anonymous poster hash: c0a37...b61

Videoannonse
Annonse
Skrevet

akte, göökte, golme

Anonymous poster hash: 709d8...5cb

Skrevet

1 - Etta

2 - tota

3 - treta.

10 - nullti

11 - etti

12 - toti

13 - treti

Viktig å ikke blande dem.

Anonymous poster hash: 8feb7...fdf
Skrevet

1 - Etta

2 - tota

3 - treta.

10 - nullti

11 - etti

12 - toti

13 - treti

Viktig å ikke blande dem.

Nå synes du vel at du var morsom, eller hva?

Tragisk at det samiske språket fortsatt skal kunne vitses med i 2017.

Antar at du er en av de som kaller mørkhudede for aper og etterligne aper når du ser mørkhudede?

At du maler fjeset til barna dine svart med skosverte når barnehagen har karneval?

Skrevet

Nå synes du vel at du var morsom, eller hva?

Tragisk at det samiske språket fortsatt skal kunne vitses med i 2017.

Antar at du er en av de som kaller mørkhudede for aper og etterligne aper når du ser mørkhudede?

At du maler fjeset til barna dine svart med skosverte når barnehagen har karneval?

Nei, men jeg er en av de som mener at om samer er norske så får de pent lære seg å prate og å telle på norsk. 

Skrevet

akte, göökte, golme

Tusen takk 👍

Anonymous poster hash: c0a37...b61

Skrevet

Nei, men jeg er en av de som mener at om samer er norske så får de pent lære seg å prate og å telle på norsk.

Uff. Skjemmes du over å være så totalt idiot eller er du så dum at du ikke forstår det selv en gang?

Anonymous poster hash: baa19...ffa

Skrevet

Say what?? Tenk å være så ignorant...mulig du helt enkelt bare er "enkel" i topplokket og da kan man ikke forvente så mye mer.

Anonymous poster hash: fccab...45a

Skrevet

Hehe..så herlig ironisk at du skriver denne setningen på elendig norsk. DeM. At om? Og å?

Anonymous poster hash: c6899...211

Skrevet

akte, göökte, golme

Samme som på finsk?

Anonymous poster hash: 929e4...bf1

Skrevet

Merker du selv hvor dum du er, eller er du faktisk så dum at det går deg hus forbi?

Anonymous poster hash: c7742...452

Skrevet

Lohkat

Logi

Radjai

Skrevet

Dagens! :eeeh:

Kjære deg..Greia med urbefolkningen i Norge, er at de er norsk OG samer. Tenk deg det du, to ting på samme gang! Er ingen samer i Norge (verden) som ikke kan landsmålet sitt den dag i dag. 

Hvis de slutter å bruke språket sitt, både muntlig og skriftlig, og samtidig erstatter kofta si med bunad og visker ut sin samiske kultur, så er de jo ikke samer lenger...

Alle samer skjønner hva nordmenn som bare prater norsk sier, men ikke omvendt.

Og jeg mener at mennesker med din hjernekapasitet burde la være å ytre sine meninger. Det blir som når man spør en 3-åring om noe, og barnet svarer: "fordi". Det gir ingen mening, og er ikke basert på noe som helst.

Anonymous poster hash: e9347...d9e

Skrevet

Lohkat

Logi

Radjai

Det der betyr "å telle til ti". I tillegg er det skrevet på nordsamisk.

Skrevet

Samme som på finsk?

Nei, ikke det samme som på finsk. På finsk blir det yksi, kaksi (uttales med g), kolme (uttales også med g)

Skrevet

Det der betyr "å telle til ti". I tillegg er det skrevet på nordsamisk.

Huff, ingen hjelp i meg da. Jeg prøvde iallfall 😕

Skrevet

Dagens! :eeeh:

Kjære deg..Greia med urbefolkningen i Norge, er at de er norsk OG samer. Tenk deg det du, to ting på samme gang! Er ingen samer i Norge (verden) som ikke kan landsmålet sitt den dag i dag. 

Hvis de slutter å bruke språket sitt, både muntlig og skriftlig, og samtidig erstatter kofta si med bunad og visker ut sin samiske kultur, så er de jo ikke samer lenger...

Alle samer skjønner hva nordmenn som bare prater norsk sier, men ikke omvendt.

Og jeg mener at mennesker med din hjernekapasitet burde la være å ytre sine meninger. Det blir som når man spør en 3-åring om noe, og barnet svarer: "fordi". Det gir ingen mening, og er ikke basert på noe som helst.

Anonymous poster hash: e9347...d9e

Er de norske får de prate norsk. Det er greia md Norge, her prater vi norsk. Urbefolkningen i Norge er nordmenn ja. Samene kom først senere. Samene er et fremmed folkeslag, innvandrere.

http://www.itromso.no/nyheter/article9850265.ece

Skrevet

Er de norske får de prate norsk. Det er greia md Norge, her prater vi norsk. Urbefolkningen i Norge er nordmenn ja. Samene kom først senere. Samene er et fremmed folkeslag, innvandrere.

Hahahah 😂😂 morsomt med mennesker som ikke forstår selv hvor blåste dem er. Du vet at samene også snakker norsk?

Skrevet

Rettelse: de norske samene snakker også norsk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...