Anonym bruker Skrevet 30. januar 2017 #1 Skrevet 30. januar 2017 "Min datter er 10 år og 70 kilo, jeg klarer ikke å si nei når hun ber om godt" "Min datter er 12 år og forlanger 4 egg til kvelds" Mange unger som aldri får høre "dette bestemmer IKKE du". Merkelig at mødrene tror de automatisk vil bli snille og greie på 18-årsdagen. Anonymous poster hash: c6ebc...dac
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2017 #2 Skrevet 30. januar 2017 Og begge de personene du referer til ber vel om råd for hvordan de skal takle situasjonen? Hun ene er til og med helt innstilt på å ta imot veiledning fra barnevernet. Har tusen ganger mer respekt for mennesker som innser sine feil og mangler enn drittslengere som deg. Men så skrev du jo dette bare for å provosere, også. Anonymous poster hash: 40bf0...9bb
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2017 #3 Skrevet 30. januar 2017 Og begge de personene du referer til ber vel om råd for hvordan de skal takle situasjonen? Hun ene er til og med helt innstilt på å ta imot veiledning fra barnevernet. Har tusen ganger mer respekt for mennesker som innser sine feil og mangler enn drittslengere som deg. Men så skrev du jo dette bare for å provosere, også. Anonymous poster hash: 40bf0...9bb Er det drittslenging å reagere på at voksne ikke greier å være voksne? Når ungene er 10-12 år og man ikke aner hvordan man skal "takle" dem, da er vel toget på vei ut fra perrongen, altså. Den oppdragelsen som ikke har skjedd før 11-12-årsalderen kommer neppe til å skje. Så om de tar imot all veiledning i verden, endrer det jo ikke på at man har feilet. Jeg sier det ikke for å provosere, men jeg jobber i et skoleslag der ungdommene dukker opp når de er blitt litt mer enn 12 år. Og det er STOR forskjell på dem som aldri har fått et nei, og dem som har skjønt at deres utfoldelse har noen grenser. (Og maten er bare symbolsk her. De er sjelden bortskjemte kun på ett område.) Anonymous poster hash: c6ebc...dac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå