Gå til innhold

I januar er det dyrt å være syk!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selv er jeg psykisk syk og har vært på dps 7 ganger i år, til nå. Med denne uka blir det tre ganger til. Jeg har nådd grensen for frikort på under én mnd! Men så tar det litt tid før det blir registrert, så jeg rekker vel å betale de resterende tre besøkene denne uka også kanskje. Så ca 3200 kr på én mnd! Wow.... Når jeg vender litt på det så er jeg jammen heldig som får dette dekket resten av året.

Anonymous poster hash: fcb2a...a42

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, du kan jo heller velge å se det sånn at det lønner seg å være syk i januar for da blir resten av året gratis...

Selv var jeg gjennom mange undersøkelser og en operasjon sent på året, frikortet fikk jeg i posten uken før jul.

Anonymous poster hash: 9547b...2b2
Skrevet

Bruker også å ha frikort i løpet av februar, senest mars. Er glad vi har så gode ordninger, ellers hadde jeg rett og slett ikke hatt råd til å få hjelp. Men det er skikkelig heavy de første månedene, alle store regninger kommer i tillegg akkurat på denne tiden.

Anonymous poster hash: a4741...faf
Skrevet

Lønner seg og lønner seg. Frikortgrensen er jo slik den er, spiller ingen rolle om du betaler alt i januar eller fordeler det utover året ;) 

Anonymous poster hash: 44294...d03
Skrevet

Lønner seg og lønner seg. Frikortgrensen er jo slik den er, spiller ingen rolle om du betaler alt i januar eller fordeler det utover året ;)

Anonymous poster hash: 44294...d03

Men du får mer igjen for pengene hvis du får frikort tidlig på året. ;)

Anonymous poster hash: b23d2...47b

Skrevet

Du får tilbake det du betaler for mye da :) jeg bruker også ca 2000,- på lege ila januar, så får frikort i midten av februar tenker jeg. Og det jeg betaler over grensen, får jeg tilbake etter noen uker :)

Anonymous poster hash: 6aef8...108

Skrevet

Du får tilbake det du betaler for mye da :) jeg bruker også ca 2000,- på lege ila januar, så får frikort i midten av februar tenker jeg. Og det jeg betaler over grensen, får jeg tilbake etter noen uker :)

Anonymous poster hash: 6aef8...108

Ja, det får jeg jo. Og for meg går det greit. Men det er uansett mye på en gang. Selve overskuddet betales tilbake. Her og nå er det enorme summer, rett og slett.

Anonymous poster hash: fcb2a...a42

Skrevet

Oh yes. Ingenting som å få 10 000 kr å leve for i januar fra NAV, også bruke 1750 kr i uka på behandling underlagt NAV. Men bevares, får jo det tilbake etterhvert. 

Anonymous poster hash: f837b...307
Skrevet

Oh yes. Ingenting som å få 10 000 kr å leve for i januar fra NAV, også bruke 1750 kr i uka på behandling underlagt NAV. Men bevares, får jo det tilbake etterhvert.

Anonymous poster hash: f837b...307

Vel... du FÅR penger fra nav. Ikke alle som har den muligheten!

Anonymous poster hash: ef134...378

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...