Gå til innhold

Kløende vablete utslett mellom to fingre


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har fått et litt rødt kløende utslett mellom to fingre. Er liksom små bobler på det så ser litt vablete ut. Vært slik 2-3 dager og klør veldig. Hva kan det være? Sopp blir vel ikke vablete? Tok ab kur for et par uker siden pga infeksjon et annet sted i kroppen.

 

Anonymous poster hash: 34c67...cfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg begynte plutselig å reagere på en sølvring. Fikk vablete, kløende eksem der huden hadde vært i kontakt med ringen.

 

Det gikk bort når jeg tok av ringen en stund, men kom tilbake så fort huden kom i kontakt med den igjen.

 

Har du ring på?

 

Anonymous poster hash: 10197...efd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker å få noe som ligner på det innimellom. Husker ikke hva det heter i farta, men det hjelper å smøre med hydrokortisonkrem.

 

Anonymous poster hash: af47e...3c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pomfolyx!

Jeg har fått det for første gang i år. Heldigvis kun på/mellom tre fingre. 

Det begynner med små vabler som klør. Siden jeg jobber med barn vasker jeg hendene mine ofte. Dette gjør det verre. Da har det endt i åpne sår (og nesten som brannsår). Veldig vondt! Jeg klarer å holde det noen lunde i sjakk med sterk kortison, bandasje/hansker. På meg kommer det som utbrudd. Tror jeg egentlig reagerer på alt jeg tar i. Papir, når jeg bretter klær osv



Anonymous poster hash: 07d11...32a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått et litt rødt kløende utslett mellom to fingre. Er liksom små bobler på det så ser litt vablete ut. Vært slik 2-3 dager og klør veldig. Hva kan det være? Sopp blir vel ikke vablete? Tok ab kur for et par uker siden pga infeksjon et annet sted i kroppen.

 

Anonymous poster hash: 34c67...cfd

Høres akkurat likt ut som jeg får av og til. Men får det kun mellom fingrene og oppover fingrene og ikke inni håndflatene.

 

Får det lettere hvis det er kald og tørr luft og jeg bruker hansker.

 

Har smurt med elocon og da blir det borte veldig raskt.

 

Anonymous poster hash: f9abb...f2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Pomfolyx!

Jeg har fått det for første gang i år. Heldigvis kun på/mellom tre fingre.

Det begynner med små vabler som klør. Siden jeg jobber med barn vasker jeg hendene mine ofte. Dette gjør det verre. Da har det endt i åpne sår (og nesten som brannsår). Veldig vondt! Jeg klarer å holde det noen lunde i sjakk med sterk kortison, bandasje/hansker. På meg kommer det som utbrudd. Tror jeg egentlig reagerer på alt jeg tar i. Papir, når jeg bretter klær osv

 

Anonymous poster hash: 07d11...32a

wow, da vet jeg hva det heter. hatt det i flere år, vørt hos hudlege som var usikker. men det er akkurat dette. tusen takk (ikke hi)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn startet det på meg. Brukte sånne ringer man kunne kjøpe på adelsten for en femmer og brukte masse smykker med nikkel i. Etterhvert ble det bedre og så tok jeg frisørfag. Holdt ut i akkurat lang nok tid til å få fagbrev. Da fikk jeg diagnose psoriasis og brukte lang tid på å ikke ha det i håndflatene lenger. Nå har jeg det bare på 6 fingre, 7 i ille perioder. I de ikle periodene våkner jeg om natten av st jeg klør meg til blods og huden kan rives av og under er det væskeansamling.

 

Men det startet med utslett og blemmer mellom to fingre.

 

Anonymous poster hash: e47ad...1a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får det av og til hvis jeg ikke får skylt all såpe vekk.Også hatt noe liknende når gifteringen var for liten. Tror det da også handlet om såpevann som ble liggende under ringen

 

Anonymous poster hash: 4096e...567

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte plutselig å reagere på en sølvring. Fikk vablete, kløende eksem der huden hadde vært i kontakt med ringen.

Det gikk bort når jeg tok av ringen en stund, men kom tilbake så fort huden kom i kontakt med den igjen.

Har du ring på?Anonymous poster hash: 10197...efd

Ikke brukt ring på mange år.

 

Anonymous poster hash: 34c67...cfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker å få noe som ligner på det innimellom. Husker ikke hva det heter i farta, men det hjelper å smøre med hydrokortisonkrem. Anonymous poster hash: af47e...3c3

Holder det evt å smøre på natta?

 

Anonymous poster hash: 34c67...cfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skabb? Starter ofte mellom fingrene..Anonymous poster hash: 7be4a...c18

Men da må en jo bli smittet av noen?

 

Anonymous poster hash: 34c67...cfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pomfolyx!Jeg har fått det for første gang i år. Heldigvis kun på/mellom tre fingre. Det begynner med små vabler som klør. Siden jeg jobber med barn vasker jeg hendene mine ofte. Dette gjør det verre. Da har det endt i åpne sår (og nesten som brannsår). Veldig vondt! Jeg klarer å holde det noen lunde i sjakk med sterk kortison, bandasje/hansker. På meg kommer det som utbrudd. Tror jeg egentlig reagerer på alt jeg tar i. Papir, når jeg bretter klær osv Anonymous poster hash: 07d11...32a

Står at det er verst i varme? Huden min er føl når det et tørt og kaldt. Også vasker jeg meg mye på hendene.

 

Anonymous poster hash: 34c67...cfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står at det er verst i varme? Huden min er føl når det et tørt og kaldt. Også vasker jeg meg mye på hendene.

 

Anonymous poster hash: 34c67...cfd

Jeg har kun utbrudd om vinteren. Om sommeren er jeg ute stort sett hele dagen (jobber i bhg) og hendene mine er ikke like eksponert for de samme tingene, eller i hvert fall ikke i like stor grad. Huden min er sensitiv om vinteren, ikke om sommeren.

 

Anonymous poster hash: 07d11...32a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husmoreksem. Bruk alltid hansker når du vasker opp. Smør tynt med kortison (reseptfri) og det går over. Unngå masse håndvask

 

God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husmoreksem. Bruk alltid hansker når du vasker opp. Smør tynt med kortison (reseptfri) og det går over. Unngå masse håndvask

 

God bedring!

Vasker opp? Gjør folk det for hånd enda? Hehe;o) Jeg vasker hendene mye, har små barn. Men vet ikke helt om jeg klarer ikke vaske så mye. Masse bleieskift, dohjelp og kliss ved måltider, og buser og gris...

 

Anonymous poster hash: 34c67...cfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Vasker opp? Gjør folk det for hånd enda? Hehe;o) Jeg vasker hendene mye, har små barn. Men vet ikke helt om jeg klarer ikke vaske så mye. Masse bleieskift, dohjelp og kliss ved måltider, og buser og gris...

 

Anonymous poster hash: 34c67...cfd

Vær nøye med å tørke helt i mellom fingrene. Jeg får utslett hvis jeg slurver. Verst om vinteren når hendene mine har tørrere hud enn om sommeren

 

Anonymous poster hash: 4096e...567

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da må en jo bli smittet av noen?

 

Anonymous poster hash: 34c67...cfd

Ja

 

 

Anonymous poster hash: 7be4a...c18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder det evt å smøre på natta?

 

Anonymous poster hash: 34c67...cfd

Det kommer jo an på hvor "hardt angrepet" du er. Du får prøve deg frem. 👍

 

Anonymous poster hash: af47e...3c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skabb. Typisk mellom fingre.

 

Anonymous poster hash: b769e...e28

Men kjenner ingen som har det? Og er ikke så mye borti andre folk? Ville det ikke spredd seg ganske raskt om det var skabb?

 

Anonymous poster hash: 34c67...cfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker å få noe som ligner på det innimellom. Husker ikke hva det heter i farta, men det hjelper å smøre med hydrokortisonkrem.

 

Anonymous poster hash: af47e...3c3

Nå har jeg smørt med hydrokortison i fire dager og er ikke så veldig mye bedre? Hvor fort skal det hjelpe?

 

Anonymous poster hash: 34c67...cfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Nå har jeg smørt med hydrokortison i fire dager og er ikke så veldig mye bedre? Hvor fort skal det hjelpe?

 

Anonymous poster hash: 34c67...cfd

Tipper også på skabb..

 

Anonymous poster hash: 15b40...48c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...