Gå til innhold

Allergi mot hund, og venner/familie.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et barn som er veldig allergisk mot hund, og det blir bare verre... Noen som har vært borti det?!

Han har faktisk ikke en eneste venn han er hos som ikke har katt eller hund...

De fleste i familien vår har også hund.

Sist han hadde vært hos bestevennen som har en allergivennlig hund så var øynene klistret igjen omtrent på kvelden..

Skal egentlig i bursdag i dag, men de har hund.

Går fast på medisiner, tar vaksine mot pollenallergi og er kronisk tett i nesen likevel.

Følger alle tips og råd om ikke ta seg i øynene når han er steder det er dyr, vaske hender osv, men dette blir jo bare verre og verre.

Noen som har noe erfaring å dele, hva fungerte evt for dere???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min kompis gikk til behandling for ekstrem allergi i Troms et sted. Vet ikke hva slags men kan undersøke det.

Han gikk fra ekstremt allergisk til nå å kunne tåle å være i samme rom som hund og kan klappe om han vasker hender etterpå. Katt tåler han fortsatt ikke.

Utrolig kjip situasjon, mitt barn kan ikke ha med bestevennen hjem lengre da vi har hund. Skal han dit må han dusje før han drar dit og kle på seg på vaskerommet (hunden har ikke adgang der) og gå rett i bilen.

Det er faktisk et skjult handikap og svært livsbegrensende når man er barn.

Anonymous poster hash: af2f6...dc7

Skrevet

Har et barn som er veldig allergisk mot hund, og det blir bare verre... Noen som har vært borti det?!

Han har faktisk ikke en eneste venn han er hos som ikke har katt eller hund...

De fleste i familien vår har også hund.

Sist han hadde vært hos bestevennen som har en allergivennlig hund så var øynene klistret igjen omtrent på kvelden..

Skal egentlig i bursdag i dag, men de har hund.

Går fast på medisiner, tar vaksine mot pollenallergi og er kronisk tett i nesen likevel.

Følger alle tips og råd om ikke ta seg i øynene når han er steder det er dyr, vaske hender osv, men dette blir jo bare verre og verre.

Noen som har noe erfaring å dele, hva fungerte evt for dere???

Hvis han er så allergisk og det er så mange hunder i omgangskrets og familie, hadde jeg fått ham vaksinert.

Anonymous poster hash: 54c43...636

Skrevet

Hvis han er så allergisk og det er så mange hunder i omgangskrets og familie, hadde jeg fått ham vaksinert.

Man kan jo ikke vaksineres mot hundeallergi.. Det er kun gress eller bjørk man vaksineres mot! 

Anonymous poster hash: ddb61...b84

Skrevet

Man kan jo ikke vaksineres mot hundeallergi.. Det er kun gress eller bjørk man vaksineres mot!

Feil!

Finnes mot bjørk, gress, midd, katt og hund.

Hund og katt er ikke allmenn tilgjengelig, men spesialist kan avgjøre at man trenger det. Be om time hos allergolog.

Anonymous poster hash: 6b9f4...c83

Skrevet

Feil!

Hund og katt er ikke allmenn tilgjengelig, men spesialist kan avgjøre at man trenger det. Be om time hos allergolog.

Skrevet

Feil!

nettopp!

Skrevet

Feil!

Ok :) da tok jeg feil! 

Det hjelper meg og siden jeg har allergi mot dyr og ønsker meg hund.

Skrevet

Takk for tips, skal ringe barnelegen vi allerede er hos i morgen tidlig.

Ville veldig gjerne i bursdag i dag og de også har en såkalt allergivennlig hund. Tok medisiner i forkant og ga det et forsøk.

Kom hjem etter halvannen time med igjenklistret øyne, rød nedover kinnene og tett i systemet.

Han er tett i nesen hele dagen på skolen også.

Nå er det totalforbud mot å besøke bekjente med hund, ble ordentlig redd i kveld.

Håper virkelig han kan få vaksine mot dette også..

Takk igjen🙏🏼

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...