Gå til innhold

Ganske lei av brød, er dette greit:


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg pleier å spise brød til frokost og lunsj men er ganske lei, så skal erstatte det med havregryn med ekstra lett melk. Er det greit? På brødets jeg jo pålegg som FKS egg, leverpostei og skinke, så jeg mister jo endel viktige næringsstoffer. Men jeg er så lei av brød for tiden, så må bare ha litt pause fra det .

 

Anonymous poster hash: 36e4d...7b8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blir veldig ensformig om du bare spiser havregryn både til frokost og lunsj.

 

Er jo så mye annet du kan spise til lunsj. Omelett med salat. Annen salat. Middagsrester fra dagen før. Smoothie. Supper.

 

Samme med frokost. "Kjøleskapsgrøt" med chia-frø, melk/kokosmelk, nøtter/mandelsmør, bær.

Avokado med kokte eller stekte egg og litt annet grønt.

Hirsegrøt med mandelsmør og bær.

Proteinbrød. Proteinknekkebrød.



Anonymous poster hash: 27ba8...70e
Skrevet

Samme grøt 2 ganger om dagen høres fryktelig ensformig ut. Ville ha variert med litt andre ting, omelett, middagsrester, salat, knekkebrød, eggerøre



Anonymous poster hash: fea37...1cf
Skrevet

Ja, men har dårlig råd så da prioriterer jeg å ikke bruke så mye penger på mat til meg. Men er havregryn er ok alternativ, sånn ernæringsmessig, eller ikke?

 

Anonymous poster hash: 36e4d...7b8

Skrevet

Det blir for ensformig i lengden. Greit til frokost, men du trenger mer til lunsj.



Anonymous poster hash: 27ba8...70e
Skrevet

Ja, men har dårlig råd så da prioriterer jeg å ikke bruke så mye penger på mat til meg. Men er havregryn er ok alternativ, sånn ernæringsmessig, eller ikke?

 

Anonymous poster hash: 36e4d...7b8

Jeg synes ikke det 2 ganger til dagen

 

Anonymous poster hash: fea37...1cf

Skrevet

Sier som de andre her, grei frokost, men burde ha annet/mer til lunsj. Kunne du bakt noen rundstykker, evnt annen god bakst da? F.eks en hel haug med små grove, også ha i fryseren. Så får du variert tilbehøret litt. :) Det er ikke så dyrt heller.



Anonymous poster hash: 088a9...4ce
Skrevet

Lag havregrøt istedet, og ha på en fettkilde (jeg bruker kokosolje extra virgin som smeltet over grøten og smaker nam!)

Har også på kanel og sukker.

Skrevet

Jeg pleier å spise brød til frokost og lunsj men er ganske lei, så skal erstatte det med havregryn med ekstra lett melk. Er det greit? På brødets jeg jo pålegg som FKS egg, leverpostei og skinke, så jeg mister jo endel viktige næringsstoffer. Men jeg er så lei av brød for tiden, så må bare ha litt pause fra det .

 

Anonymous poster hash: 36e4d...7b8

Har du lavt næringsinntak til vanlig, da? Proteiner får du jo til middag.

 

Anonymous poster hash: ecc64...62f

Skrevet

Havregryn er ellers kjempesunt, med gode fettsyrer i.

 

Anonymous poster hash: ecc64...62f

Skrevet

Lag havregrøt av 2 dl gryn og 3 dl vann, tilsett to eggehviter etter koking. Søt med kanel og sukrin gold. Der har du fullverdig måltid 👍

 

Anonymous poster hash: e671d...247

Skrevet

Du får vel neppe mangelsykdommer, men du kommer til og bli kraftig lei av havregryn😬 Hva med å lage linsesuppe til lunsj? Veldig billig, smaker godt, er sunt og kan med fordel lages dagen før evt fryses ned. Jeg har brukt oppskrift fra bloggen veganmisjonen. Generelt er bønner og linser et godt tips når lommeboka er slunken, men du likevel vil ha noe sunt og godt. Jeg kjøper tørket på innvandrerbutikker- de er holdbare i en evighet👍

Skrevet

Du får ikke mangelsykdommer av og ikke spise brød.

Jeg spiser dette til frokost hver dag og får da i meg alle næringsstoffer : Smoothie av 1/2 avokado, 1/2 banan, 1 dl kokosmelk, 2 eggeplommer, 1 ts lecithin og så blander jeg inn 1 ss råkakaopulver og topper med 1 ts peanøttsmør.

 

Lunsj kan eks være egg og ovnsbakte grønnsaker.

 

Mellommåltid hjemmelagde knekkebrød med smør og ost.

 

Middag kjøtt/fisk/kylling + grønnsaker.

 

Koker kraft jevnlig og har til middag i form av en gryte med grønnsaker +kjøtt og da får jeg i meg mye næring. 😊

 

Anonymous poster hash: ec028...63c

Skrevet

Lag havregrøt av 2 dl gryn og 3 dl vann, tilsett to eggehviter etter koking. Søt med kanel og sukrin gold. Der har du fullverdig måltid 👍

 

Anonymous poster hash: e671d...247

Hvorfor kun eggehviter? Eggehviter bør ikke spises rå da det kan hemme opptak av B-vitaminer. Plommen bør definitivt spises da den inneholder alle næringsstoffer utenom vitamin C, kan fint spises rå. Jeg blander rå eggeplomme i smoothie. Dessuten er det mer proteiner O eggeplomme enn eggehviter per 100 gram

 

Anonymous poster hash: ec028...63c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...