Anonym bruker Skrevet 29. januar 2017 #1 Skrevet 29. januar 2017 Jeg pleier å spise brød til frokost og lunsj men er ganske lei, så skal erstatte det med havregryn med ekstra lett melk. Er det greit? På brødets jeg jo pålegg som FKS egg, leverpostei og skinke, så jeg mister jo endel viktige næringsstoffer. Men jeg er så lei av brød for tiden, så må bare ha litt pause fra det . Anonymous poster hash: 36e4d...7b8
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2017 #2 Skrevet 30. januar 2017 Blir veldig ensformig om du bare spiser havregryn både til frokost og lunsj. Er jo så mye annet du kan spise til lunsj. Omelett med salat. Annen salat. Middagsrester fra dagen før. Smoothie. Supper. Samme med frokost. "Kjøleskapsgrøt" med chia-frø, melk/kokosmelk, nøtter/mandelsmør, bær. Avokado med kokte eller stekte egg og litt annet grønt. Hirsegrøt med mandelsmør og bær. Proteinbrød. Proteinknekkebrød. Anonymous poster hash: 27ba8...70e
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2017 #3 Skrevet 30. januar 2017 Samme grøt 2 ganger om dagen høres fryktelig ensformig ut. Ville ha variert med litt andre ting, omelett, middagsrester, salat, knekkebrød, eggerøre Anonymous poster hash: fea37...1cf
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2017 #4 Skrevet 30. januar 2017 Ja, men har dårlig råd så da prioriterer jeg å ikke bruke så mye penger på mat til meg. Men er havregryn er ok alternativ, sånn ernæringsmessig, eller ikke? Anonymous poster hash: 36e4d...7b8
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2017 #5 Skrevet 30. januar 2017 Det blir for ensformig i lengden. Greit til frokost, men du trenger mer til lunsj. Anonymous poster hash: 27ba8...70e
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2017 #6 Skrevet 30. januar 2017 Ja, men har dårlig råd så da prioriterer jeg å ikke bruke så mye penger på mat til meg. Men er havregryn er ok alternativ, sånn ernæringsmessig, eller ikke? Anonymous poster hash: 36e4d...7b8 Jeg synes ikke det 2 ganger til dagen Anonymous poster hash: fea37...1cf
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2017 #7 Skrevet 30. januar 2017 Sier som de andre her, grei frokost, men burde ha annet/mer til lunsj. Kunne du bakt noen rundstykker, evnt annen god bakst da? F.eks en hel haug med små grove, også ha i fryseren. Så får du variert tilbehøret litt. Det er ikke så dyrt heller. Anonymous poster hash: 088a9...4ce
Miss Chocolate Skrevet 30. januar 2017 #8 Skrevet 30. januar 2017 Lag havregrøt istedet, og ha på en fettkilde (jeg bruker kokosolje extra virgin som smeltet over grøten og smaker nam!) Har også på kanel og sukker.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2017 #9 Skrevet 30. januar 2017 Jeg pleier å spise brød til frokost og lunsj men er ganske lei, så skal erstatte det med havregryn med ekstra lett melk. Er det greit? På brødets jeg jo pålegg som FKS egg, leverpostei og skinke, så jeg mister jo endel viktige næringsstoffer. Men jeg er så lei av brød for tiden, så må bare ha litt pause fra det . Anonymous poster hash: 36e4d...7b8 Har du lavt næringsinntak til vanlig, da? Proteiner får du jo til middag. Anonymous poster hash: ecc64...62f
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2017 #10 Skrevet 30. januar 2017 Havregryn er ellers kjempesunt, med gode fettsyrer i. Anonymous poster hash: ecc64...62f
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2017 #11 Skrevet 30. januar 2017 Lag havregrøt av 2 dl gryn og 3 dl vann, tilsett to eggehviter etter koking. Søt med kanel og sukrin gold. Der har du fullverdig måltid 👍 Anonymous poster hash: e671d...247
Lommerusk Skrevet 30. januar 2017 #12 Skrevet 30. januar 2017 Du får vel neppe mangelsykdommer, men du kommer til og bli kraftig lei av havregryn😬 Hva med å lage linsesuppe til lunsj? Veldig billig, smaker godt, er sunt og kan med fordel lages dagen før evt fryses ned. Jeg har brukt oppskrift fra bloggen veganmisjonen. Generelt er bønner og linser et godt tips når lommeboka er slunken, men du likevel vil ha noe sunt og godt. Jeg kjøper tørket på innvandrerbutikker- de er holdbare i en evighet👍
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2017 #13 Skrevet 30. januar 2017 Du får ikke mangelsykdommer av og ikke spise brød. Jeg spiser dette til frokost hver dag og får da i meg alle næringsstoffer : Smoothie av 1/2 avokado, 1/2 banan, 1 dl kokosmelk, 2 eggeplommer, 1 ts lecithin og så blander jeg inn 1 ss råkakaopulver og topper med 1 ts peanøttsmør. Lunsj kan eks være egg og ovnsbakte grønnsaker. Mellommåltid hjemmelagde knekkebrød med smør og ost. Middag kjøtt/fisk/kylling + grønnsaker. Koker kraft jevnlig og har til middag i form av en gryte med grønnsaker +kjøtt og da får jeg i meg mye næring. 😊 Anonymous poster hash: ec028...63c
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2017 #14 Skrevet 30. januar 2017 Lag havregrøt av 2 dl gryn og 3 dl vann, tilsett to eggehviter etter koking. Søt med kanel og sukrin gold. Der har du fullverdig måltid 👍 Anonymous poster hash: e671d...247 Hvorfor kun eggehviter? Eggehviter bør ikke spises rå da det kan hemme opptak av B-vitaminer. Plommen bør definitivt spises da den inneholder alle næringsstoffer utenom vitamin C, kan fint spises rå. Jeg blander rå eggeplomme i smoothie. Dessuten er det mer proteiner O eggeplomme enn eggehviter per 100 gram Anonymous poster hash: ec028...63c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå