Anonym bruker Skrevet 29. januar 2017 #1 Skrevet 29. januar 2017 På grunn av for mange overraskelser i livet har jeg påtatt meg mange dumme små forbrukslån. Det er alt fra XXL-lånekonto til store forbrukslån på grunn av en x-kjæreste som utnyttet meg fult ut. Jeg er enslig og er ikke i fast arbeid. Sånn har det hvert en god stund nå og dette er veldig slitsomt. Jeg er aktiv arbeidssøker og er godt likt av nåværende kollegaer, men på grunn av et kronisk sykt barn, har det vært slikt at jeg er tvunget til å ha mye fravær fra jobben, noe som hindrer meg i å få fast ansettelse. Jeg blir nødt til å kjøpe nye klær og utstyr til ungen ganske ofte, fordi hun ikke klarer å ta vare på dem på grunn av vanskene hennes. Jeg har også måttet ta opp lån i noen tilfeller for å betale gjenstående regninger og husleie fordi lønnen ikke alltid strekket til. Nå har jeg for fire måneder siden fått vite at jeg har krav på supplerende sosialhjelp dersom lønnen ikke strekker til. Deretter har jeg innsnevret økonomien veldig og bruker ikke et eneste krone på meg selv. Altså alt av inntekter går til husleie, gjeld, faste utgifter, mat og dersom ungen skulle trenge noe (har vanligvis ikke penger til å kjøpe utstyr til barnet, så da er det naturligvis at det blir nye delbetalinger på xxl eller hvor enn det måtte være). Renter og gebyrer er på ca 5000 kr mnd. Jeg har heldigvis ikke hatt noe betalingsanmerkninger eller inkassoer. Er ellers veldig påpasselig med å betale regninger til riktig tid. Jo, nå er det slik at jeg søker på supplerende sosialhjelp i tillegg og har således ´´Fast inntekt´´. I hvert fall sikret meg husleie og livsopphold hver mnd. Da har jeg endelig nesten ´´full oversikt´´. Jeg har ikke tatt opp nye lån siden jeg fikk dekket resten av beløpet hver mnd og har klart og sortere tankene litte gran. I tre uker nå har jeg vurdert refinansiering. Jeg har søkt over alt, men ingenting å få. Mest sannsynlig er det fordi jeg har bare hatt lav inntekt de siste 2-3 åra. Er det noen her som vet hva jeg kan gjøre? Er det noe som kan øke sjansene for å få lån? Noen banker dere kjenner til? Er det noe kommunen kan hjelpe meg med? Utrolig frustrerende at jeg ikke kan gjøre noe med det!! Hadde vært kjempe fint om disse 5000 kronene gikk til NOE av lånet hver mnd, det hadde gjort en stooor forskjell. Ser at dersom jeg tar opp refinarnsieringslån så vil det koste meg kun 1700-2200 i renter+gebyr+avdrag per mnd. Livet vårt hadde vært noe helt annet om jeg bare fikk det til. Hver så snill å hjelp meg med det dere kan. Setter stor pris på det! Anonymous poster hash: 913b5...899
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2017 #2 Skrevet 29. januar 2017 Søke namsmannen om rettslig gjeldsordning! Anonymous poster hash: 3fe79...a84
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2017 #3 Skrevet 29. januar 2017 Du kan gå rett dit, eller du kan få hjelp hos gjeldsrådgiver i kommunen. Det er som regel hos den kommunale delen av nav, men i born kommuner har de egen tjeneste. Anonymous poster hash: 3fe79...a84
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2017 #4 Skrevet 29. januar 2017 Har du ikke grunnstønad/hjelpestønad for barnet som sliter klær og har kronisk diagnose? Og kan du ikke få ekstra sykt barn dager for barn som er kronisk syk? Anonymous poster hash: bc14b...c77
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå