Anonym bruker Skrevet 29. januar 2017 #1 Skrevet 29. januar 2017 Vi ser ikke heilt mulighet til syden. Blir fort flere å tyve tusen. Har begynt å tenke oslo i steden. Kjøre til oslo (6 timer), med stopp på amadeusparken, så tabinn på campingplass ved oslo. Ha 5 manns hytte. Satse på kollektiv trafikk fra hytte og inn til oslo. Tenker en dagnpå bygdøy, og de museene der. En dag på teknisk museum, en dag på tusenfryd. Og en dag til å bare være i oslo-vigelandsparken,reptilparken, makroner med pascall eller enbtur til sverige, osv. Og så ta hadeland glassverk på vei hjem. 4 netter, hyttepris deles på to, da det blir oss og mine foreldre. Vi har altid vert i syden. I alle år, og det går grenseløst med penger. Jo da det kan være rimelige men vi har div hensyn å ta. Desuten ser jeg at vår sønn på 12 lissom blir litt stuss.....andre fortelker om masse opplevelser og han har stortvsett bada i bassenget på syden. Han har ikke gert på tusenfryd, reprilparken isv.... Tja, hva synes dere?? Anonymous poster hash: 9217a...814
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2017 #2 Skrevet 29. januar 2017 Blir dyrere med Oslo ferie iallefall Anonymous poster hash: 0eac1...077
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2017 #3 Skrevet 29. januar 2017 Ja, er jo omsorgssvikt å ikke dra til syden! Anonymous poster hash: 25375...aa0
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2017 #4 Skrevet 29. januar 2017 Vi pleier å dra til Sverige. Nå bor vi i nordnorge, så alt er langt uansett hvor vi skal dra, snakk om 10-12 timers kjøring, eller fly og tog om vi skal til familie på sørlandet, tar fort oppmot/over 10-12 timer det også. Nå har vi stortsett feriert i nordsverige, og trives veldig godt der, rimelig hyttepriser og rimelig generelt. Var i sørSverige og Danmark for 1,5 år siden. Var veldig fint der også, da kjørte vi hele veien, og det tok lang tid,2,5 døgn omtrent inkl overnatting. Men dere som bor der nede, så må jo sørsverige være ypperlig. Vi var innom Astrid Lindgrens verden, noe som var helt topp, både for oss voksne og for ungene som da var 9 og 14. Finnes sikkert mange flere fornøyelsesparker i sørSverige, men for oss var det Danmark som var hovedmålet. Vi har for øvrig aldri vært i syden, og ser ikke på det som noe savn. Anonymous poster hash: 47092...7d8
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2017 #5 Skrevet 29. januar 2017 Ja, er jo omsorgssvikt å ikke dra til syden! Anonymous poster hash: 25375...aa0 Tåpelig Anonymous poster hash: 9217a...814
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2017 #6 Skrevet 29. januar 2017 Blir dyrere med Oslo ferie iallefall Anonymous poster hash: 0eac1...077 Tror ikke det. Blir fort godt over 20 tusen for oss 3...... som sagt kan man få en hoppepå tur til billig penge. Men pga spesielle behov pleier hoppepå turer ikke å kunne gi det vi treng. Men har skjekka noen priser. Kan få leilighet til 5-6 pers til 7500. Og drl påb2 er det ikke ille... Anonymous poster hash: 9217a...814
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2017 #7 Skrevet 29. januar 2017 Flere som har meninger, tips til oslo ting å gjøre, ellerbtips til billige sydenturer..... Anonymous poster hash: 9217a...814
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2017 #8 Skrevet 29. januar 2017 Jeg ville heller reist til Gøteborg enn Oslo. Billigere og mye mer å finne på. Reptilparken er kjedlig, det er også Bygdøy. Tusenfryd er kjempedyrt. Mye billigere å gå ut å spise osv i Gøteborg også Anonymous poster hash: b3ff5...2db
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2017 #9 Skrevet 29. januar 2017 Tror ikke det. Blir fort godt over 20 tusen for oss 3...... som sagt kan man få en hoppepå tur til billig penge. Men pga spesielle behov pleier hoppepå turer ikke å kunne gi det vi treng. Men har skjekka noen priser. Kan få leilighet til 5-6 pers til 7500. Og drl påb2 er det ikke ille... Anonymous poster hash: 9217a...814 Er ikke reise og bo utgifter som koster i Norge , er alle pengene som går med i sluket Anonymous poster hash: 0eac1...077
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2017 #10 Skrevet 29. januar 2017 Ja men her MÅ vi være bevist. Veldig bevist..... Anonymous poster hash: 9217a...814
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2017 #11 Skrevet 29. januar 2017 Gøteborg....hmmm, takk for tips Anonymous poster hash: 9217a...814
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2017 #12 Skrevet 29. januar 2017 Jeg for min del er så møkk lei syden land (der alt er likt) at ja takk til Norgesferie! Oslo må jeg innom hver sommer Dere må ta dere tid til en runde på øyene om været er bra! Og jeg tror dere kan komme billigere ut av Osloturen deres om dere feks sover på Sognabben camping i Odalen og bruker bil inn til Oslo (eller en av innfartsparkeringene, feks Skarnes-tog). Bruk telt evt, det er eksotisk (y) Anonymous poster hash: c0dcc...7a9
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2017 #13 Skrevet 29. januar 2017 Jeg for min del er så møkk lei syden land (der alt er likt) at ja takk til Norgesferie! Oslo må jeg innom hver sommer Dere må ta dere tid til en runde på øyene om været er bra! Og jeg tror dere kan komme billigere ut av Osloturen deres om dere feks sover på Sognabben camping i Odalen og bruker bil inn til Oslo (eller en av innfartsparkeringene, feks Skarnes-tog). Bruk telt evt, det er eksotisk (y) Anonymous poster hash: c0dcc...7a9 Se her: http://songnabben.no/priser/?m=Mobile 15 min med bil til Eidsvoll (der er det billigere togbilletter fra og innfartsparkering). Ta med sekk og kjøp mat på Kiwi etc under veis. Rundstykker, smøreost, syltetøy, vann og frukt kan vi leve på i dag etter dag, men da unner vi oss en is og engangsgrillet mat på kvelden. Får det ikke bedre ❤ Anonymous poster hash: c0dcc...7a9
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2017 #14 Skrevet 29. januar 2017 Vi skal til Syden. Det året vi valgte å være hjemme ble det fryktelig dyrt! Var i dyreparken, tusenfryd, foldvik gård etc etc. Brukte sikkert 2000 kr på hver attraksjon, om ikke mer! Den ene uka brukte vi 10.000 kroner! Et år reiste vi til Egypt, 11.000 for 4 personer, all inklusive... restplass har mye billig og når dere er så få så blir det ikke så ille. Anonymous poster hash: 7a849...deb
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2017 #15 Skrevet 29. januar 2017 Ville også sjekket ut Gøteborg eller Stockholm. Og enig i at reptilparken er skuffende Anonymous poster hash: f07e4...b9d
Blondzilla Skrevet 29. januar 2017 #16 Skrevet 29. januar 2017 (endret) Akkurat reptilparken ville jeg styrt unna. Nitrist sted, og uten og overdrive unnagjort på 10 minutter. Ellers kan man ha en finfin ferie i Oslo, men billig vet jeg ikke om det blir. Endret 29. januar 2017 av Blondzilla
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2017 #17 Skrevet 29. januar 2017 Jeg synes det høres ut som en koselig ide. Nå vet jeg ikke hvor dere er fra. Jeg regner med at en osloferie oppleves litt forskjellig om man er fra trøgstad eller Harstad. En mulighet man kan kombinere med oslo, er å kjøre 1.5 timer sydover til strømstad. Ta med telt og ta båten til koster. Vi gjør dette hvert år. Og selv om vi har fri tilgang til hytte i strandkanten og gjerne drar til italia, frankrike eller storby, er disse nettene i telt på Koster favorittdelen min av ferien. Ta turen til sydkoster og lei sykler også. Dere må bestille teltplass i forkant, man må sove på teltcamping fordi det er naturreservat. Og så må dere være komfortable med enkel standard og hippievibber. Kan også anbefale Inspiria på veien sydover. I oslo elsker ungene mine Rush trampolinepark. Og vi koser oss alle på folkemuseet. Anonymous poster hash: 93258...f96
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2017 #18 Skrevet 29. januar 2017 Norgesferie er dyrt! Ville heller valgt Sverige. Strømstad, Grebbestad, Smøgen, Gøteborg er fine steder. Anonymous poster hash: 04e76...e4d
Yellow Brick Road Skrevet 29. januar 2017 #19 Skrevet 29. januar 2017 Mine unger har vært i syden en gang, så de har nok hatt mange forferdelig sensommerdager på skolen når de ikke har opplevd noen ting.... eller kanskje ikke. Unger snakker i det hele tatt lite om hvor de har vært i ferien, og snakker de så er det like gjevt å ha vært hos bestemor og bestefar, på hytta eller ligget i telt i hagen. Det er vi voksne som er opptatt av å skryte av ferien, ikke unger flest. Jeg ser at noen anbefaler å finne en campingplass utenfor Oslo, og det støtter jeg fullt ut! Fin en grei plass i tog-/bussavstand til Oslo i retning Gardermoen eller Skarnes / Odalen som noen andre er inne på her. Da har dere mange flere muligheter, enkelt å dra inn til byen, men det er også muligheter til å besøke flere andre interessante plasser med en biltur / busstur / togtur på en time eller to. Men Oslo er herlig, og mye nyttig og kjekt for en 12 åring å få med seg. Og det kan bli akkurat så dyrt eller billig som man selv legger opp til.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2017 #20 Skrevet 29. januar 2017 Det blir garantert billigere om dere ferierer i Sverige. Anonymous poster hash: 42e6f...ee6
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2017 #21 Skrevet 29. januar 2017 Yelow brick w, du har nok rett....vi voksne er vel mer optatt av det enn ungene, Vel,takker for svar. Setter pris på flere.... Anonymous poster hash: 9217a...814
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2017 #22 Skrevet 30. januar 2017 Dyrt å feriere i Norden, og det blir fort å koste like mye, om ikke mer enn sydentur. Anonymous poster hash: 0bd08...098
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2017 #23 Skrevet 30. januar 2017 Mine gutter på 10 og 7 år har to ønsker for ferien. Campingliv (de vil vi skal låne svigers sin gamle campingvogn og dra på tur med den) og Tusefryd. Så da blir det vel det da. Mulig jeg foreslår telting i stedet (liker ikke campingplasser) siden jeg liker å gå i fjellet. Ingen sydentur på flere år her og de ber ikke om det heller. Vi kunne fint hatt råde til å reise hvert år om vi ville. Anonymous poster hash: ac256...394
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2017 #24 Skrevet 30. januar 2017 Tror ikke det blir noe særlig billigere i oslo altså.... Vi har et par år vært i danmark i 10 dager i ferien, og da har det totalt gått ca 40-50 000 kr.... (med bosted og reise da). Hadde vært billigere for oss med allinclusive i syden i 2 uker. Anonymous poster hash: 43d47...579
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå