Gå til innhold

Dere som regner alder ril barna i mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter fylte 1 år. Hvorfor gjør dere det? Ser noen her inne skriver 12 mnd i stedet for et år, 26 mnd i stedet for 2 år, til og med 30 mnd har jeg lest her inne. Hvorfor regner dere alder på barn slik?

Er jeg da 36 år eller 437 mnd?

Anonymous poster hash: 7d788...b3a

Videoannonse
Annonse
Gjest Darwinia:-)
Skrevet (endret)

Du ser ikke at det er ganske stor forskjell på 13 og 23 mnd? Det er faktisk snakk om dobling i alder. Ganske vesentlig når det er snakk om utvikling.

Og det blir for dumt når du snakker om å oppgi alder på voksne i alder. Du må gjerne diskutere men FORSØK og holde deg LITT saklig.

Endret av Darwinia:-)
Skrevet

13 mnd er et år

Skrevet

Fordi det er himmelvid forskjell på 13 mnd og 23 mnd, kanskje?

Da skriver man 1 åring og 2 åring da

Anonymous poster hash: fc16e...c5f

Skrevet

Du ser ikke at det er ganske stor forskjell på 13 og 23 mnd? Det er faktisk snakk om dobling i alder. Ganske vesentlig når det er snakk om utvikling.

Og det blir for dumt når du snakker om å oppgi alder på voksne i alder. Du må gjerne diskutere men FORSØK og holde deg LITT saklig.

Jeg sier 1 år,

Du MÅTTE redigere inn litt sure miner?😂 For å rette på deg, så er 26 mnd det dobbelte av 13. Er man 13 mnd, er man et år, er man 24 mnd, så er man straks 2 år eller 2 år.

Skrevet

Du MÅTTE redigere inn litt sure miner?😂 For å rette på deg, så er 26 mnd det dobbelte av 13. Er man 13 mnd, er man et år, er man 24 mnd, så er man straks 2 år eller 2 år.

23, ikke 24

Skrevet

Da skriver man 1 åring og 2 åring da

Anonymous poster hash: fc16e...c5f

"2 år" spenner da fra 21 mnd til 27 mnd. Det er et halvt år. Det er kanskje nøyaktig nok hvis noen på bussen spør om hvor gammelt barnet ditt er, men er nok for unøyaktig i mange tilfeller.

Selv teller jeg måneder frem til 1,5 år. Deretter er det 2 år, 2,5 år osv. Men det kunne aldri falt meg inn å bruke energi på at andre teller måneder litt lengre. Om du fremdeles teller måneder når ungen er 4 kan det hende at jeg kanskje løftet et øyebryn😁

Skrevet

Jeg holder det enkelt og sier nettopp blitt ett år, eller snart 2 år ;)

Anonymous poster hash: 456b4...de6

Skrevet (endret)

jeg sa månder frem til 18 månder, etter det sa jeg nesten 2 :) la nå folk gjøre som dem vil selv ,uten og bry seg om det :)

Endret av Blair Waldorf
Skrevet

Takk for hjelpen. Jeg tenkte "nesten dobling" men skrev bare "dobling"😁. Uff, pinlig. Jeg sverger; jeg kan addere tall opp til 100😂

Ingen sure miner, jeg skjønner bare ikke hvorfor det er så provoserende at folk sier "23 mnd" istedenfor

-1 år og 11 måneder

-snart 2 år

-2 år i neste måned

Skrevet

Bare hyggelig med litt brøkregning i hverdagen, vel? Femåringen her hadde stor glede av å fortelle alle at han var fire og elleve tolvdeler her før jul😃

Skrevet

Takk for hjelpen. Jeg tenkte "nesten dobling" men skrev bare "dobling"😁. Uff, pinlig. Jeg sverger; jeg kan addere tall opp til 100😂

Ingen sure miner, jeg skjønner bare ikke hvorfor det er så provoserende at folk sier "23 mnd" istedenfor

-1 år og 11 måneder

-snart 2 år

-2 år i neste måned

Fordi at folk som meg må ta frem kalkulator for å finne ut hvor gammelt et barn på 30 eller 37 mnd er. Jeg forstår at under 12 mnd er yngre enn et år, 12 mnd er et år, jeg vet at 24 mnd er to år, men det meste mellom og etter er veldig vanskelig for de som har dyskalkili, så det er mye lettere å forstå folk om de bruker år

Skrevet

Jeg sier alder i mnd når det er relevant f.eks hvis det et spm om noe i forhold til utviklingen. Det er jo veldig stor forskjell på å være nettopp fylt 1 år og snart fylle 2 når det gjelder språk, motorikk osv. Er det bare som del av small talk sier jeg "hun er snart 2".

Skrevet

Barna mime er 53 og 76 måneder❤❤

Anonymous poster hash: c7041...c37

Skrevet

Frem til 1 år var det måneder, etter dette var det 2 år, to og et halvt, snart tre etc. Eller "han fylte to i januar". Verre enn det er det ikke.

Anonymous poster hash: ad91b...dba

Skrevet

I daglig tale sier jeg nå "blir to i april", men her er det ofte relevant med måneder.

Hvis man skal svare på når barnet gikk er det forskjell på 13 mnd og 16 mnd. Og 1,5 blir også noe annet her.

Etter 2 år er det mindre relevant..men da går jeg over til halve år frem til 6 år.

Anonymous poster hash: fbba9...358

Skrevet

Skjønner du virkelig ikke det? Det er ganske stor forskjell på en unge som er nesten ett år og på en som er 17 mnd. Stor forskjell på unger som er 25 mnd og 29 mnd i utvikling. Det jevner seg ofte ikke ut før de er rundt 4-5 år.

Anonymous poster hash: 66f93...5d6

Skrevet

Holder fullstendig med deg. Meget irriterende! Snart 2, 1 1/2.... mye bedre.

Anonymous poster hash: 3ff50...dc1

Skrevet

Skjønner du virkelig ikke det? Det er ganske stor forskjell på en unge som er nesten ett år og på en som er 17 mnd. Stor forskjell på unger som er 25 mnd og 29 mnd i utvikling. Det jevner seg ofte ikke ut før de er rundt 4-5 år.

Du skjønner ikke. Da sier man snart 1 år eller 1 1/2 år.

Ikke snakk som om det er en baby som kun er måneder gammel.

Anonymous poster hash: 3ff50...dc1

Skrevet

Kommer ann på hva du spør om :) Forskjellen feks på to av barna mine er 14,5 mnd, der feks føler jeg hver eneste dag teller 😂

Anonymous poster hash: 95d4f...643

Skrevet

Det er vel ikke særlig ofte det er i interessant å vite så nøyaktig hvor gammelt barnet er. Leger og helsesøstere, kanskje, for øvrig er det helt uinteressant.

Skrevet

Kommer ann på hva du spør om :) Forskjellen feks på to av barna mine er 14,5 mnd, der feks føler jeg hver eneste dag teller 😂

Jeg sier alltid at søsteren min er 1 1/2 eller 2 år yngre enn meg. Sier ikke et år og 5 mnd.

Skrevet

Jeg sier alltid at søsteren min er 1 1/2 eller 2 år yngre enn meg. Sier ikke et år og 5 mnd.

Godt vi er forskjellige! De fleste vil ha det til at det er 1 år mellom mine, men det er det ikke! Det er 14,5 mnd 👍😂

Skrevet

Det slo meg nå at gutten min straks er 84 mnd!!! Herregud, tida flyr!

Skrevet

Jammen, alle skjønner jo forskjellen. Bare at vi andre kaller den på 13 mnd for "ettåring", den på 23 mnd for "toåring" eller "straks 2 år", og innimellom der slenger vi inn "halvannetåring". Ingen av våre venner og kjente TRENGER å vite den eksakte forskjellen på 14 mnd og 17 mnd. Muligens er forskjellen interessant for helsesøster hvis poenget er å vurdere gå-ferdigheter, men hun kan jo se barnets fødselsdato i journalen.

Anonymous poster hash: 287a2...f23

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...