Anonym bruker Skrevet 29. januar 2017 #1 Skrevet 29. januar 2017 Barnet vårt blir 3 år til høsten og jeg synes det er på høy tid en liten søster eller bror. Mannen min har tydeligvis all verden med tid. Flere her som ikke er enig med mannen? Hvordan løste dere det? Jeg gjør mitt beste for å være tålmodig, men det er alt annet enn lett Anonymous poster hash: ab251...cb7
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2017 #2 Skrevet 29. januar 2017 dette er jo noe en bør finne ut av før enn får barn ilag egentlig. jeg og mannen har 4 nå😊 skal vel ha en eller 2 til kansje. vi er enda unge. 30 år. eldste er 12 og minste er 2. Anonymous poster hash: d81b4...b5d
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2017 #3 Skrevet 29. januar 2017 Veien blir ofte litt til mens man går. Vi var enige om to barn, vi fikk først ett og det var en stor omveltning siden dette barnet først hadde kolikk, så astma og falsk krupp, på toppen av det hele ble han også et ørebarn da han begynte i barnehagen. Likevel holdt vi på at vi ønsket søsken til han så det ble 2.5 år mellom nr en og to. Da var vi veldig ferdig og mettet med spedbarnstid begge to. Men da han nærmet seg tre år fikk mannen plutselig et ønske om en til han, og begynte prøve overtale meg til det. To var jo litt lite, er vi liksom ferdig med denne fasen allerede, hva om de flytter langt avgårde begge to også sitter vi her alene på våre gamle dager osv Ja, så ble det jammen et tredje barn da, de to eldste var 6 og nesten 3,5 da hun ble født. Det var en drøm av et svangerskap, og barselperioden var bare kos. En blid soveunge og jeg koste meg max i permisjon. Plutselig synes jeg det var en god ide med nr fire også jeg Mannen var ikke helt enig, eller han sa noe sånt som at hjertet sa jeg men fornuften sa nei. De skal jo tross alt følges opp også, både økonomisk og tidsmessig. Så vi ble enige i at han skulle sterilisere seg, men så tenkte vi plutselig at vi fikk utfordre skjebnen litt. Vi valgte å hoppe av i svingen mens vi ventet på steriliseringen, ble jeg gravid i den perioden var det meningen vi skulle ha fire barn. Nr fire ble født da de tre eldste var 1,5 år, 5 år og 7,5 år Nå er sterilisering gjennomført og barna begynner vokse til, vi er veldig enige i at vi har tatt gode valg. Anonymous poster hash: 33910...fee
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2017 #4 Skrevet 29. januar 2017 Han ville stoppe etter to. Jeg ønsket tre, men forsonte meg med at to var greit. Ville aldri tvingt på ham flere, eller forsøkt å overtale. Vet at jeg hadde fått høre det hver gang jeg var sliten osv. Han skulle sterilisere seg sa han, men årene gikk. Så blandet skjebnen seg inn og sjenket oss en nydelig attpåklatt. Mannen tok det som en mann, og sa når det først hadde skjedd var det bare å være positiv Nå har jeg lyst på en til, men fornuften og mannen sier nei. Men har han sterilisert seg ennå? Nei... Så man skal aldri si aldri Anonymous poster hash: 72b2e...803
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2017 #5 Skrevet 29. januar 2017 Ja, jeg skulle gjerne hatt to og mannen vil ha en. Datteren vår er tre nå. Mulig det endrer seg etterhvert for han, men enn så lenge har jeg lagt det fra meg. Tungt å innrømme det, men jeg synes den som ikke vil ha flere barn har det "tyngste" ordet. Han vet hva det innebærer å få barn, og regner med at han rett og slett kjenner på sine egne begrensninger for hverdagen. Aksepterer det. Anonymous poster hash: 03ef1...b06
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2017 #6 Skrevet 29. januar 2017 dette er jo noe en bør finne ut av før enn får barn ilag egentlig. jeg og mannen har 4 nå😊 skal vel ha en eller 2 til kansje. vi er enda unge. 30 år. eldste er 12 og minste er 2. Anonymous poster hash: d81b4...b5d Hvorfor synes dere ikke det er nok med 4 barn? 😊 Blir fascinert over mennesker som "hanskes" med så mange barn 😊 HI Anonymous poster hash: ab251...cb7
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2017 #7 Skrevet 29. januar 2017 Veien blir ofte litt til mens man går. Vi var enige om to barn, vi fikk først ett og det var en stor omveltning siden dette barnet først hadde kolikk, så astma og falsk krupp, på toppen av det hele ble han også et ørebarn da han begynte i barnehagen. Likevel holdt vi på at vi ønsket søsken til han så det ble 2.5 år mellom nr en og to. Da var vi veldig ferdig og mettet med spedbarnstid begge to. Men da han nærmet seg tre år fikk mannen plutselig et ønske om en til han, og begynte prøve overtale meg til det. To var jo litt lite, er vi liksom ferdig med denne fasen allerede, hva om de flytter langt avgårde begge to også sitter vi her alene på våre gamle dager osv Ja, så ble det jammen et tredje barn da, de to eldste var 6 og nesten 3,5 da hun ble født. Det var en drøm av et svangerskap, og barselperioden var bare kos. En blid soveunge og jeg koste meg max i permisjon. Plutselig synes jeg det var en god ide med nr fire også jeg Mannen var ikke helt enig, eller han sa noe sånt som at hjertet sa jeg men fornuften sa nei. De skal jo tross alt følges opp også, både økonomisk og tidsmessig. Så vi ble enige i at han skulle sterilisere seg, men så tenkte vi plutselig at vi fikk utfordre skjebnen litt. Vi valgte å hoppe av i svingen mens vi ventet på steriliseringen, ble jeg gravid i den perioden var det meningen vi skulle ha fire barn. Nr fire ble født da de tre eldste var 1,5 år, 5 år og 7,5 år Nå er sterilisering gjennomført og barna begynner vokse til, vi er veldig enige i at vi har tatt gode valg. Anonymous poster hash: 33910...fee For en herlig historie ❤ Veldig lik sånn vi har det. Nå har vi fått nr tre. Det var jeg som måtte overtale mannen om nummer tre. Jeg gikk faktisk fra han. Vi var enige om tre. Han bakket ut og jeg gikk. Han kom fort tilbake. Og nummer tre er bare Verdens beste. Koser meg sååå mye.. Anonymous poster hash: 303b0...569
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2017 #8 Skrevet 29. januar 2017 Vi har en. Ville gjerne hatt en til, men mannen mener det er nok med en. Lar det gå noen år før jeg begynner å mase. Anonymous poster hash: 27b5c...594
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2017 #9 Skrevet 29. januar 2017 Hvorfor synes dere ikke det er nok med 4 barn? 😊 Blir fascinert over mennesker som "hanskes" med så mange barn 😊 HI Anonymous poster hash: ab251...cb7 Jeg har tre og vil gjerne ha flere. Vi vil. De er veldig rolige barn. Veloppdratte kan man si 😂 Så da er det faktisk bare kos. De leker godt og veldig lite krangling. Vi finner på mye sammen som turer osv. Fokus på godt samhold og god stemning. Det er lov å vise følelser og vi snakker mye rundt dette. Så ja da vil man ha flere 😂😂 Anonymous poster hash: 303b0...569
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2017 #10 Skrevet 29. januar 2017 Vi har en. Ville gjerne hatt en til, men mannen mener det er nok med en. Lar det gå noen år før jeg begynner å mase. Anonymous poster hash: 27b5c...594 Dum idé. Kjenner jeg menn som ikke vil ha så forsterker du bare dette. Hadde ikke mast men å plante noen frø tidlig er ikke så dumt. Snakker av erfaring Anonymous poster hash: 303b0...569
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2017 #11 Skrevet 29. januar 2017 Vi var enige om minst 2. Minste er 5 mnd. Jeg vil ha enda en, det vil ikke mannen. Men har god tid heldigvis, blir ikke aktuelt før om et par år Anonymous poster hash: d7b6d...79a
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2017 #12 Skrevet 29. januar 2017 Antall barn snakket vi om før vi fikk barn. Begge var enige om 4, vi har 3 å ønsker en til. Jeg vet ikke om jeg kunne vært sammen med en mann som ikke ønsket like mange barn som meg. Anonymous poster hash: 8fb7c...7ad
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2017 #13 Skrevet 29. januar 2017 Altså hvis dere iverfall er enige om at dere ønsker fler så er det jo litt rart at han bare vil vente. Graviditet og småbarnstiden er jo ganske intenst og man må sette andre ting på vent. Hvorfor ikke "bli ferdig" med det, tenker jeg da. Og hvis søsken skal ha litt glede av hverandre uten at det blir altfor stor aldersforskjell så vil jeg jo være enig med deg i at det er greit å begynne nå. Anonymous poster hash: 1d52c...5b0
skjotta Skrevet 29. januar 2017 #14 Skrevet 29. januar 2017 Mannen min kunne nok hatt sitt eget lille blandede håndballag, men jeg har satt totalstopp etter 2. "Heldigvis" gikk siste graviditet og fødsel skikkelig skeis så han er nå enig i at vi ikke vil gjennom det igjen 😉
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2017 #15 Skrevet 29. januar 2017 For en herlig historie ❤ Veldig lik sånn vi har det. Nå har vi fått nr tre. Det var jeg som måtte overtale mannen om nummer tre. Jeg gikk faktisk fra han. Vi var enige om tre. Han bakket ut og jeg gikk. Han kom fort tilbake. Og nummer tre er bare Verdens beste. Koser meg sååå mye.. Anonymous poster hash: 303b0...569 Oi, fortell mer. Du gikk fra han pga du ikke fikk vilja di? Så ombestemte han seg? 😋😊 HI Anonymous poster hash: ab251...cb7
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2017 #16 Skrevet 29. januar 2017 Altså hvis dere iverfall er enige om at dere ønsker fler så er det jo litt rart at han bare vil vente. Graviditet og småbarnstiden er jo ganske intenst og man må sette andre ting på vent. Hvorfor ikke "bli ferdig" med det, tenker jeg da. Og hvis søsken skal ha litt glede av hverandre uten at det blir altfor stor aldersforskjell så vil jeg jo være enig med deg i at det er greit å begynne nå. Anonymous poster hash: 1d52c...5b0 Han har nettopp avbrutt utdanningen og han jobber ikke fulltid enda da han er i tenkeboksen. Jeg er ferdig utdannet i juni 2018 så dermed tenker han at det er best å vente , men han har ikke gitt meg noe tidsperspektiv. Kan jeg kreve det? Jeg har vært klar for nummer to sånn ca siden barnet var 1 år. Jeg er skikkelig utålmodig nå. Jeg er snart 30 år og mannen er 31.HI Anonymous poster hash: ab251...cb7
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2017 #17 Skrevet 29. januar 2017 Han har nettopp avbrutt utdanningen og han jobber ikke fulltid enda da han er i tenkeboksen. Jeg er ferdig utdannet i juni 2018 så dermed tenker han at det er best å vente , men han har ikke gitt meg noe tidsperspektiv. Kan jeg kreve det? Jeg har vært klar for nummer to sånn ca siden barnet var 1 år. Jeg er skikkelig utålmodig nå. Jeg er snart 30 år og mannen er 31.HI Anonymous poster hash: ab251...cb7 Hvordan bor dere? Har dere plass til flere barn, skal dere flytte etter endt studier? Hva med økonomi? Jeg forstår mannen godt ettersom ingen av dere faktisk har fullført studiene enda. Anonymous poster hash: 3bb08...0c4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå