Gå til innhold

Josefine skolehjelp pcspill-ble det populært?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gutt som nylig er blitt 5 år å som overhodet ikke har lyst å begynne på skolen.

Allerede nå syns han at læring er noe negativt å han har ikke begynt på skolen enda engang!

Har noen av barna deres prøvd Josefine skolehjelp pcspillene?

Syns barna at spillene var gøye? Å lærer de faktisk noe av det?

Å passer det til en litt umoden 5 åring? Tenker på om det kanskje kan bli for vanskelig for han?

Han liker jo å spille så tenker at kanskje dette er veien å gå for å vise han at det kan være gøy å lære nye ting.

Anonymous poster hash: e0a1f...211
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke lær han skoleting enda da. Hensikten din er vel god, men det ødelegger tdligvis lærelysten hans. Går bedre når han faktisk starter på skolen.

Anonymous poster hash: 4722d...94d

Skrevet

Jeg har gutt som nylig er blitt 5 år å som overhodet ikke har lyst å begynne på skolen.

Allerede nå syns han at læring er noe negativt å han har ikke begynt på skolen enda engang!

Har noen av barna deres prøvd Josefine skolehjelp pcspillene?

Syns barna at spillene var gøye? Å lærer de faktisk noe av det?

Å passer det til en litt umoden 5 åring? Tenker på om det kanskje kan bli for vanskelig for han?

Han liker jo å spille så tenker at kanskje dette er veien å gå for å vise han at det kan være gøy å lære nye ting.

Test heller noen enkle apper først. La han få noe enklelt å mestre. Vet barnehagen om dette? Kanskje de kan hjelpe til i forberedelsene nå som han er førskolebarn.

Anonymous poster hash: 2d27b...d0e

Skrevet

Test heller noen enkle apper først. La han få noe enklelt å mestre. Vet barnehagen om dette? Kanskje de kan hjelpe til i forberedelsene nå som han er førskolebarn.

Anonymous poster hash: 2d27b...d0e

Jeg har sagt at han ikke ønsker å begynne på skole men trodde det først hadde at det var utrygt at det var noe nytt.

Men nå kommer det frem at han ikke liker førskolegruppe der de øver på forskjellige ting til skolestart.

Skrevet

Når på året er han født? Er han født sent på året, ville jeg kanskje vurdert å søke om utsatt skolestart.

Anonymous poster hash: 93502...f5f

Skrevet

Mye kan skje på et halvt år. Ikke stress med dette. La ham modnes litt til ;) Gjør heller ingenting om han ikke er helt skoleklar. Første året er en innkjøringsfase for mange.

Jeg skjønte ikke hvordan min jente skulle bli skoleklar da hun var 5. Men i løpet av et halvt år forandret hun seg helt enormt og skolestart gikk som en drøm. Tok fortsatt en stund før hun ble interessert i læring og først nå i andre klasse har hun fattet interesse for læringsmål og lekser.

Anonymous poster hash: 5623e...f86

Skrevet

Jeg har sagt at han ikke ønsker å begynne på skole men trodde det først hadde at det var utrygt at det var noe nytt.

Men nå kommer det frem at han ikke liker førskolegruppe der de øver på forskjellige ting til skolestart.

Gi videre den tilbakemeldingen til barnehagen!

Anonymous poster hash: 3830f...661

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...