Anonym bruker Skrevet 28. januar 2017 #1 Skrevet 28. januar 2017 Jeg har tattt Seroquel noen uker nå pga jeg slet med å være deprimert samt mye angst. Nå har medisinene forandret livet mitt alt på noen uker - jeg synes at verden har fått en "farge" igjen.. Før var alt så grått og slitsomt.. For første gang på lenge føler jeg meg normal. Og glemte å ta medisinene en kveld før jeg la meg - neste dag slet jeg med å være utrolig nedfor og mye angst. Så jeg merker hvor mye jeg trenger dem. Jeg vet medisinene er for bipolar osv, men jeg fikk de kun for søvn.. Har vært til psykolog og tatt bipolar test men de mener jeg IKKE er bipolar. Men siden medisine hjelper SÅÅ mye kan det faktisk være at jeg er bipolar likevel? Anonymous poster hash: 5268a...b87
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2017 #2 Skrevet 28. januar 2017 Å ha virkning av seroquel betyr ikke at du er bipolar. Seroquel blir brukt mot forskjellige problemer i forskjellige doser. Det er nok heller det at medisinen gir deg ro og stopper evt tankekjør som gjør at du føler deg bedre. Anonymous poster hash: 6c21e...12f
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2017 #3 Skrevet 28. januar 2017 Takk, ja for jeg har diagnosen PTSD det gjør at jeg ikke får sove så bra om nettene og hadde mareritter hver natt før, samt økt angst om kveldstid.. Så jeg bare tenkte at siden den virker så bra på meg at det er mulig jeg har en underliggende diagnose som jeg ikke vet om Anonymous poster hash: 5268a...b87
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2017 #4 Skrevet 28. januar 2017 Tror nok du kan stole på legene som sier at du ikke er bipolar Seroquel er en flott medisin om man ikke opplever veldig bivirkninger og det er supert at den hjelper deg godt. Anonymous poster hash: 6c21e...12f
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2017 #5 Skrevet 28. januar 2017 Ingen bivirkninger og har faktisk gått ned 1-2 kg etter jeg begynte på dem - fordi jeg er mer aktiv og går på tur og sånnt.. Før gjorde jeg INGENTING , klarte ikke å komme meg ut engang Anonymous poster hash: 5268a...b87
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2017 #6 Skrevet 28. januar 2017 Så godt å høre! Ingenting er bedre enn det, fortsett med den gode fremgangen Anonymous poster hash: 6c21e...12f
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2017 #7 Skrevet 28. januar 2017 Eneste grunnen til at jeg er bekymret for det med Bipolar er jo fordi det er flere i familien som har det, og vet det kan være arvelig:) Anonymous poster hash: 5268a...b87
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2017 #8 Skrevet 28. januar 2017 Jeg fikk en gang noen kvalmestillende medisiner som også var anti-psykotiske. Men jeg tror ikke jeg var psykotisk selv om disse ble skrevet ut til meg. Vær glad du har effekt. Livet ditt blir bedre. Anonymous poster hash: 692ad...54f
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2017 #9 Skrevet 28. januar 2017 Det kan være at du har bipolar, hva med å ta opp med psykologen og eventuelt ta en ny test? Det må ikke nødvendigvis være bipolar Anonymous poster hash: 22da9...06c
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2017 #10 Skrevet 28. januar 2017 Det kan være at du har bipolar, hva med å ta opp med psykologen og eventuelt ta en ny test? Det må ikke nødvendigvis være bipolar Anonymous poster hash: 22da9...06c Man tar ikke en "test" for å stille den diagnosen. Det kan ta lang tid, fordi sykdommens karakter er gjentagende faser som hver for seg kan være lange. Man må observere pasienten over tid og intervjue ham/henne nøye. Anonymous poster hash: 692ad...54f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå