Gå til innhold

Andre som hater og ha overnattingsgjester ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir bare mer og mer sær når det gjelder besøk over flere dager.

Tidligere hadde vi omtrent 30-40 netter i løpet av året med familie, venner på besøk.

Nå maks 10 overnattinger i året.

Og jeg liker det ikke, blir så sliten 😌😳

Vil bare være i hiet mitt her med nærmeste familie.

Anonymous poster hash: 85bf5...254

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Håper du ikke er min venn/ i min familie! Jeg elsker overnattingsbesøk!!!

Anonymous poster hash: fc7d3...98a

Skrevet

Ja, jeg synes besøk generelt er slitsomt, men overnatting er et mareritt. Liker ikke å sove hos andre heller.

Anonymous poster hash: 7c0c9...bc8

Skrevet

Håper du ikke er min venn/ i min familie! Jeg elsker overnattingsbesøk!!!

Anonymous poster hash: fc7d3...98a

Hehe nei får håpe det 😉

Søstrene mine liker jeg forresten og ha på besøk !!!

Skrevet

Jeg er ikke glad i overnattingsbesøk eller å overnatte borte heller. Besøk er noe annet.

Skrevet

Jeg blir ekstremt Sliten av overnattingsbesøk.

Jeg synes det er veldig vanskelig å ha det sånn, for mannen min er utrolig utadvendt og ønsker å ha et åpent hjem.

Jeg er introvert, så mulig det er grunnen.

Jeg kan grue meg i dagevis før overnattingsbesøk og blir veldig amper.

Etter at vi har huset for oss selv igjen bruker jeg sikkert en uke på å hente meg inn igjen.

Det at jeg har så mye imot overnattingsgjester fører til konflikter mellom mannen og meg.

Vi har forsøkt å lage noen slagplaner som gjør at det skal fungere bedre:

Mannen må engasjere seg mer og passe på at han er med å lage istand til besøk.

Mannen må også engasjere seg på det sosiale. (Han er jo utadvendt, men føler ikke at han behøver å endre sine rutiner i forbindelse med overnatting og kan fint legge seg hvis han er trøtt, gå på sine fritidsaktiviteter osv - dette har tidligere ført til at jeg hele tiden må være den som er "tilstede").

Hvis jeg blir veldig sliten kan jeg jeg gå på vaskerommet f.eks å få litt alenetid.

Anonymous poster hash: ad31e...15e

Skrevet

Jeg syns det var helt pyton før, men nå har vi bygd på huset så gjester får en etasje for seg selv. Det at vi får de litt på avstand gjør at jeg syns det er veldig koselig. (Til og med svigers 😁).

Anonymous poster hash: 2f82c...92a

Skrevet

Jeg hater det. Snart får vi to helt ukjente som skal bo her 3 netter ifb med en konferanse. Mannen synes det er helt greit. Jeg stresser fælt med det, i tillegg skal jeg jobbe.

Men tenker at mannen får ta sin del (og vel så det) denne gangen.

Anonymous poster hash: e2bcc...9bc

Skrevet

Jeg liker det. Men jeg har bein i nesa og vett i hodet, så jeg inntar ikke offerrollen.

Kommer de med bil ber jeg dem ta med sengetøy.

Ber om hjelp til matlaging hvis de ikke tilbyr seg.

Ber om hjelp til barnepass hvis de uansett bare sitter i sofaen.

Benytter anledningen til å ta meg en tur ut om kvelden hvis de uansett skal være hjemme (om de er her mange dager)

Anonymous poster hash: cc54e...a58

Skrevet

Jeg er ekstremt lite sosial og liker å lukke meg inn i min egen verden når det er mulig, så funker dårlig med overnattinger her... Sikkert 2-3 i løpet av et år😬

Anonymous poster hash: 0354e...bfa

Skrevet

Jeg blir bare mer og mer sær når det gjelder besøk over flere dager.

Tidligere hadde vi omtrent 30-40 netter i løpet av året med familie, venner på besøk.

Nå maks 10 overnattinger i året.

Og jeg liker det ikke, blir så sliten 😌😳

Vil bare være i hiet mitt her med nærmeste familie.

30-40 netter i året er jo ekstremt mye!!

Anonymous poster hash: bed01...e76

Skrevet

Jeg liker det. Men jeg har bein i nesa og vett i hodet, så jeg inntar ikke offerrollen.

Benytter anledningen til å ta meg en tur ut om kvelden hvis de uansett skal være hjemme (om de er her mange dager)

Bein i nesa/uhøflig vert.

Skrevet

Uff ja det er fælt. Når privatsonen plutselig ikke er privat. Ugh. Stå i kø til sitt eget bad.

Anonymous poster hash: a9ef1...784

Skrevet

Nok en ting eg aldri før har tenkt på.

Konklusjon; synes ikkje det er så verst.

Kjekt når dei kjem, kjekt når dei fer.

Skrevet

Elsker overnattingsbesøk, skulle gjerne hatt det mye oftere. Det er bare kos, litt småstress på forhånd hvis det har vært travelt og huset trenger en ekstra god hånd, men det er det verdt. Masse kos med gjester og godt når de drar igjen og vi kan synke ned i sofaen med et glass vin og slappe av og gjøre oss klare til hverdagen igjen.

Skrevet

Bein i nesa/uhøflig vert.

Ja gid... Det er uhøflig å spørre svigermor om hun kan gi minsten mat mens jeg lager middag til 10 personer! 😂

Skrevet

Jeg har ikke noe mot å ha overnattingsgjester her... men jeg hater å overnatte hos andre, foretrekker hotell, selv med nær familie.

Anonymous poster hash: 596db...c80

Skrevet

Elsker å ha overnatting, men er ikke et hotell. De får bidra og bare sitte der å glo. Svigermor svinger seg rundt uten at jeg må si noe. Hun er en knupp å ha på besøk.

MEN nå forventer jeg det samme andre veien også. Er vi borte til andre over tid foretrekker jeg at vi får bidra. Ikke bare sitte til pynt. Det er så slitsomt.

Anonymous poster hash: ccec2...be7

Skrevet

Snakk om å gi gjestene respekt.

Anonymous poster hash: dde29...cba

Skrevet

Jeg liker godt å ha gjester, men 30-40 døgn i året?! Det er jo 3-4 dager hver måned... Hadde jeg aldri orket.

Anonymous poster hash: 4f54d...e1c

Skrevet

Jeg blir ekstremt Sliten av overnattingsbesøk.

Jeg synes det er veldig vanskelig å ha det sånn, for mannen min er utrolig utadvendt og ønsker å ha et åpent hjem.

Jeg er introvert, så mulig det er grunnen.

Jeg kan grue meg i dagevis før overnattingsbesøk og blir veldig amper.

Etter at vi har huset for oss selv igjen bruker jeg sikkert en uke på å hente meg inn igjen.

Det at jeg har så mye imot overnattingsgjester fører til konflikter mellom mannen og meg.

Vi har forsøkt å lage noen slagplaner som gjør at det skal fungere bedre:

Mannen må engasjere seg mer og passe på at han er med å lage istand til besøk.

Mannen må også engasjere seg på det sosiale. (Han er jo utadvendt, men føler ikke at han behøver å endre sine rutiner i forbindelse med overnatting og kan fint legge seg hvis han er trøtt, gå på sine fritidsaktiviteter osv - dette har tidligere ført til at jeg hele tiden må være den som er "tilstede").

Hvis jeg blir veldig sliten kan jeg jeg gå på vaskerommet f.eks å få litt alenetid.

Anonymous poster hash: ad31e...15e

Typisk menn...

Det er jo "ingen sak" å ha gjester hvis man bare tar hyggen med dem og ikke vertskapsansvaret.

Skrevet

Typisk menn...

Det er jo "ingen sak" å ha gjester hvis man bare tar hyggen med dem og ikke vertskapsansvaret.

Noen må ta den og. Hva er egentlig problemet?

Skrevet

Snakk om å gi gjestene respekt.

Respekt? Mulig du ser på deg selv som hotellvertinne. Det som er respektløst er å utnytte andres snillhet. I min familie har vi heldigvis nok respekt for hverandre til å skjønne at alle må bidra.

Skrevet

Hater det, blir kjempesliten av å underholde døgnet rundt, vaske badet mye oftere, dekke på og av bordet ørten ganger og lage mat til mange. Og rydde etter mange. Og å ikke kunne daffe i joggebukse etter arbeidsdagen.

Har ofte hatt svigers på overnatting da de har hjulpet til med oppussing. Det er jo selvsagt koselig, så sier ikke noe. Men blir kjempesliten, og det hadde jeg blitt med mine også. Orker ikke bo oppå foreldrene mine på hytta mer enn max et par netter i strekk. Får litt fnatt av å bo oppå andre.

Anonymous poster hash: cb697...112

Skrevet

Jeg hater overnattingsgjester nesten like mye som jeg hater å være på overnatting :legrine:

Anonymous poster hash: c6e3b...a51

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...