Gå til innhold

Noen med erfaring med fragmin? Utslett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går på fragmin etter fødsel pga genetisk økt fare for blodpropp... Har gått på det i fire uker. Og det har gått helt fint, mwd bare litt blåmerker og lett kløe på stikkstedet. Men de siste dagene har det poppet opp store røde flekker/klumper som klør veldig.. Som om det er et giga myggstikk... De har komt flere steder på magen i området er har stukket... Og har også dukket opp når eg ikke har stukket.. Kan det være reaksjon på fragmin? Tør Nesten ikke ta flere doser.. Får selvsagt ikke snakka med fastlegen før over helga heller.. Hun såg på set i går, da var det nesten borte.. I dag hadde det plutselig komt mer og flere... Uteb at eg hadde tatt sprøyta i går... Skjønner ikkje ka det kan være.. Noen erfaringer? Har ikke reagert sånn på oe ammet før heller.. Annet enn stikk.... Og har ikke blitt stukket av noe...

Anonymous poster hash: 4f2b0...2c9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har aldri hørt om det

Har selv tatt fragmin

Har du lest pakningsvedlegget?

Anonymous poster hash: fdd08...34f

Skrevet

Ja.. Men blir ikke noe klokere av det.. Står en kan reagere på injeksonslmrådet eller noe, men så mye? Og når eg ikke engang har tatt sprøyte så kommer det utslett... Synest det er rart...😉

Skrevet

Hi over

Skrevet

Ja.. Men blir ikke noe klokere av det.. Står en kan reagere på injeksonslmrådet eller noe, men så mye? Og når eg ikke engang har tatt sprøyte så kommer det utslett... Synest det er rart...😉

Jeg fikk små merker der hvor jeg satt sprøytene og ble litt øm. Men det du beskriver høres ikke bra ut

Syns du bør snakke med lege

Anonymous poster hash: fdd08...34f

Skrevet

Ja har tenkt å ta kontakt med fastlegen. Men de er jo ikke åpen før mandag.. Kan man ta kontakt med kvinneklinikken ang sånne ting 4 uker etter fødsel? Det var de som skrev ut medisinen til meg og sa eg skulle ta den. Og hbor ringer eg da evt? Den tlf som ringes for fødende eller en annen?

Hi

Skrevet

Setter du i feil vinkel? 90 grader eller 45 grader? Det er mange som reagerer dersom Fragmenter settes på samme sted over lengre tid. Om du setter i mage, kan du f.eks bytte til lår. Også å sette for langt inn mot navlen kan gi kviselignende utslett.

Snakk med legen din.

Anonymous poster hash: c85c8...b65

Skrevet

Ring legevakten da. De har jo åpent hver dag :)

Anonymous poster hash: ec8ad...ec8

Skrevet

Jeg har vært borti at noen har fått utslett slik som du beskriver. Ta kontakt med legevakt evt fødeavdelingen så får du en annen type.

Anonymous poster hash: f71ad...724

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...