Gå til innhold

5-åringen klager på ryggsmerter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun har klaget på vondt i ryggen de siste dagene. Idag skulle hun hoppe på trampolinen, men måtte gi seg fort pga. hun fikk vondt i ryggen. Hun har ikke falt eller noe. Noen som har noen råd til hvordan vi kan bli kvitt smertene? Er ikke konstante

Anonymous poster hash: ba98e...df7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

UVI?

Anonymous poster hash: 3f29a...902

Skrevet

Smertene sitter ikke så langt ned. Er mer midt på ryggen. Og hun har hatt Uvi mange ganger og hun får vondt for å tisse da

Anonymous poster hash: ba98e...df7

Skrevet

Er vel ikke vanlig med ryggsmerter hos barn. oppsøk lege

Anonymous poster hash: f6bc1...fb7
Skrevet

Dra til lege

Anonymous poster hash: f973e...2f3

Skrevet

En manuellterapeut eller kiropraktor er bedre til å undersøke og ev. behandle ryggen enn det en lege vil være. Begge kan også henvise jenta videre til ev. bildediagnostikk eller spesialist om nødvendig.

Anonymous poster hash: 4cd96...540
Skrevet

Gå til lege, for all del. Så små barn skal ikke ha vondt i ryggen.

Har derimot et barn som liker å "herme" etter vondter voksne rundt dem har.

Hodepine, svimmelhet, etc.

Hos vår kommer disse vondtene når barnet blir bedt om å gjøre noe, som å rydde, eller skru av TV for å gå på skolen 😳

Om du eller far, eller andre voksne i nærmeste krets har ryggproblemer, så kanskje....

Kan også komme med disse voksen symptomene om hun har krangla med venninna, eller andre ting som krever noe.

Anonymous poster hash: 3f3fb...96c

Skrevet

Jeg hadde mye voksesmerter som barn. Husker jeg hadde en lengre periode med ryggsmerter. Sier ikke dette for å diagnostisere din datter da.

Er et svar til de som sier barn ikke skal ha vondt i ryggen.

Det sitter langt opp. Kan også være lungene da. Nylig vært forkjølet? Hostet mye?

Muskulaturen rundt brystkassa kan bli øm.

Jeg også får "vondt i ryggen" ved anstrengelser hvis jeg nylig har hatt ett virus.

Anonymous poster hash: b65c3...d19

Skrevet

vokse smerter, min klager også på vond rygg og ben i perioder, og det viste seg og være voksesmerter

Skrevet

UVI mange ganger er heller ikke normalt. Det kan være at denne UVI en har blitt en nyrebekkenbetennelse feks. 

Skrevet

Mye hopping på trampoline kan gi ryggproblemer.

Skrevet

UVI mange ganger er heller ikke normalt. Det kan være at denne UVI en har blitt en nyrebekkenbetennelse feks. 

Tenkte jeg også.

Anonymous poster hash: 4911e...cda

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...