Gå til innhold

Sosiale medier og barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min har gleda seg i en uke nå for han fikk lov til å lage middag og dessert til familien - helt etter eget ønske. Han liker å finne oppskrifter på Youtube og skulle prøve ut noen av disse. 

I tillegg var det viktig å få tatt bilder av maten, for de skulle jo legges ut på sosiale medier slik at han skulle få "likes".

Nå, etter en time, har han ikke fått noen "liker" utenom fra meg. (Var lenge usikker på om jeg skulle "like" siden jeg er mora...

Huff- men blir helt  trist inni meg. Synes så synd på ham. 

Flere som ser at barna blir "glemt" eller "oversett" av de andre? Det må være tøft å være ung i dag. 

Anonymous poster hash: 8d1a6...3e1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sosiale medier kan være brutalt. Men det kan også være helt tilfeldig. Kanskje det detter inn noen i løpet av morgendagen.

Hvor gammel er han?

Anonymous poster hash: 5cf00...900
Skrevet

Han er 13....

Skrevet

Om man ikke tåler å ikke få likes, så får man la vær å legge noe ut.

Anonymous poster hash: 2b4e3...e4f

Skrevet

I fare for å være stygg....

(Må legge til at jeg har en 11 åring som ikke er toppen av det sosiale hierarkiet selv)

Her har du et ansvar som mor, å si at han ikke får lov av deg å legge ut slikt, fordi du burde forutsett at han ikke kom til å få særlig mange 👍

At du skjermer han mot den harde virkeligheten som rår på sosiale medier.

Det tror jeg nok at jeg hadde gjort.

Han er enda liten, hans sosiale fremtid er ikke hugget i stein, han kan fremdeles lykkes.

Om han derimot synker i sosislrang fordi han fremstår som venneløs på sosislrmedier, så kan det forverre situasjonen.

Det er trist, men sant. Du må beskytte han, mot sin egen naivitet.

Jeg antar han "sliter" litt, for de som ikke sliter får bøttevis med likes, samme hva de gjør på Facebook.

😢

Anonymous poster hash: 94463...438

Skrevet

Om du sender meg link på pm så skal jeg gi han en like fra meg og mannen :)

Skrevet

I fare for å være stygg....

(Må legge til at jeg har en 11 åring som ikke er toppen av det sosiale hierarkiet selv)

Her har du et ansvar som mor, å si at han ikke får lov av deg å legge ut slikt, fordi du burde forutsett at han ikke kom til å få særlig mange

At du skjermer han mot den harde virkeligheten som rår på sosiale medier.

Det tror jeg nok at jeg hadde gjort.

Han er enda liten, hans sosiale fremtid er ikke hugget i stein, han kan fremdeles lykkes.

Om han derimot synker i sosislrang fordi han fremstår som venneløs på sosislrmedier, så kan det forverre situasjonen.

Det er trist, men sant. Du må beskytte han, mot sin egen naivitet.

Jeg antar han "sliter" litt, for de som ikke sliter får bøttevis med likes, samme hva de gjør på Facebook.

Anonymous poster hash: 94463...438

Jeg synes det er vanskelig å forutse om han får få likes siden han svært sjelden har lagt ut noe. Han har vel sett andre legge ut noe liknende, og ville prøve det samme selv. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...