Gå til innhold

Ostekakeforsøk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg prøver noe nytt. Jeg lager ostekake nå, med dobbel ostekakemasse for at kaken skal bli høy og lekker. Jeg innså ganske fort at formen min ikke ville være høy nok (sjokk) og har derfor laga et innlegg av papp i formen. Jeg håper bare den blir å stivne relativt fort og at ikke jeg har gjort noe sånnytt at det siver ut. Hva tror dere? Innlegget har en del skjøter altså.

Anonymous poster hash: 5cad4...3a8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den rant noe infernalsk. Lurer egentlig på om det kan være fordi jeg ikke trykte bunnen hardt sammen og ned. Det ser hvert fall nå ut til å bli normal høyde på kaka hvis ikke den fortsetter å renne. Har prøvd å stoppe lekkasjen rundt og også tatt ut innlegget.

Skrevet

Hvis det rant nederst har du ikke gjort en bra nok jobb med bunnen ja. Jeg lagde dobbel en gang,den ble knallfin! Men jeg lagde form av papp (hele formen), jeg skjøtet ikke på den vanlige formen.

Håper kaka blir bra :)

Anonymous poster hash: 0a2af...631

Skrevet

Hvis det rant nederst har du ikke gjort en bra nok jobb med bunnen ja. Jeg lagde dobbel en gang,den ble knallfin! Men jeg lagde form av papp (hele formen), jeg skjøtet ikke på den vanlige formen.

Håper kaka blir bra :)

Den blei ikke det :( altså den ser fin ut, men bunnen var ikke ordentlig. Den har flyti oppover og landa på den ene siden. Fader altså...og så skal den til dåp. Skal jeg droppe å ta den med, eller ta den som den er?

Skrevet

Den blei ikke det :( altså den ser fin ut, men bunnen var ikke ordentlig. Den har flyti oppover og landa på den ene siden. Fader altså...og så skal den til dåp. Skal jeg droppe å ta den med, eller ta den som den er?

Hvis du ikke har annet alternativ og har lovt kake må du bare ta den med. Den smaker jo nydelig regner jeg med :)

Skrevet

Den blei ikke det :( altså den ser fin ut, men bunnen var ikke ordentlig. Den har flyti oppover og landa på den ene siden. Fader altså...og så skal den til dåp. Skal jeg droppe å ta den med, eller ta den som den er?Anonymous poster hash: 5cad4...3a8

Pisk krem og pynt på siden.

Anonymous poster hash: cf268...997

Skrevet

Tusen takk for tilbakemelding. Kaka blei ikke så gal som jeg først trodde. Den slo godt an heldigvis. Har alltid noia for sånne her ting, men tilbyr meg jævla forbanna gang...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...