Gå til innhold

Flere som lurer på hvordan dere egentlig ser ut?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er fryktelig usikker på hvordan jeg ser ut.

I speilet ser jeg helt grei ut.. og på bilder som er tatt når jeg er klar over det, likeså.

Men så skjer det at jeg får sett et filmopptak eller et bilde som er tatt uten at jeg er klar over det. Og jeg ser alltid helt jævlig ut. Virkelig jævlig..  

Så.. nå lurer jeg på om jeg har en sånn speilsyke som gjør at jeg ser noe som ikke er ekte når jeg ser meg i speilet. Og om jeg faktisk er skikkelig stygg i andres øyne..

Har ikke peiling på hvordan jeg ser ut, og det er skikkelig ekkel følelse.

Er i alle fall utrolig takknemlig for at jeg ikke er kjendis og offer for snikfotografering.. det hadde vært litt av et galleri på internett..

Anonymous poster hash: 69ebf...6ee
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Jeg er pen og fornøyd med meg selv. Ut over det prøver jeg å ikke bli for navlebeskuende.

Anonymous poster hash: 2809d...715

Skrevet

Nei. Jeg er pen og fornøyd med meg selv. Ut over det prøver jeg å ikke bli for navlebeskuende.

Hva tenker du når du skriver det? At man er navlebeskuende hvis man ikke finner samsvar mellom det man ser i speilet og det man ser på bilder.. eller at du er fornøyd med utseendet ditt uten å dyrke det?

HI

Skrevet

Jeg har det helt likt som deg HI, og undrer på det samme! You are not alone :hjerte:

Anonymous poster hash: a7152...90e
Skrevet

Skal vedde mye på at du egentlig føler deg ganske stygg, og har dårlig selvtillit. Det lyser virkelig gjennom i slike kommentarer....

Anonymous poster hash: a7152...90e

Skrevet

Har det på samme måte😂😂

Jeg kan se bra ut på bilder, men jeg kan også se helt for j... ut. Jeg får såpass mye komplimenter at jeg velger å tro at jeg er ganske pen likevel😂

Anonymous poster hash: 46ebd...0df

Skrevet

Samme her. 😂😂😂

Å se meg selv på film er skrekkelig.

Anonymous poster hash: 08327...eae

Skrevet

Sånn har jeg det og. Synes jeg ser ok ut, men på bilder etc - helt forferdelig.

Anonymous poster hash: f59a1...586
Skrevet

Sånn har jeg det og. Synes jeg ser ok ut, men på bilder etc - helt forferdelig.

For ikke å snakke om stemmen min på film! Høres ikke ut som meg

Skrevet

Jeg kan føle meg veldig fin en dag, så ser jeg bilde av meg selv i etterkant og det samsvarer overhode ikke med hvordan jeg trodde jeg så ut 😩

Anonymous poster hash: f49bf...278

Skrevet

I dag ble det postet et bilde av meg på Facebook. Det så ut som om jeg var over femti år. Totalt fargeløs og med kraftige li her i ansiktet.

Jeg liker ikke å sensurere.. Men måtte rett og slett slette det.

Hvis den som postet det tenkte at "Her var jo et fint bilde av henne som hun sikkert blir glad for å vise til hele verden.." ja, da vet ikke jeg..

Det var tatt fra lang avstand og zoomet inn.. og jeg var midt i en diskusjon.

Men da er det vel sånn folk ser meg da..

Nå reiser jeg fader meg til et sånt utrenselsessted i India og finner tilbake kjevelinja!!!

HI

Skrevet

Jeg kan føle meg veldig fin en dag, så ser jeg bilde av meg selv i etterkant og det samsvarer overhode ikke med hvordan jeg trodde jeg så ut 😩

Anonymous poster hash: f49bf...278

Ja!!!!! Akkurat sånn!!!

Så tenker jeg: Der sto jeg og gjorde meg til, liksom.. uvitende til det siste..

HI

Skrevet

I dag ble det postet et bilde av meg på Facebook. Det så ut som om jeg var over femti år. Totalt fargeløs og med kraftige li her i ansiktet.

Jeg liker ikke å sensurere.. Men måtte rett og slett slette det.

Hvis den som postet det tenkte at "Her var jo et fint bilde av henne som hun sikkert blir glad for å vise til hele verden.." ja, da vet ikke jeg..

Det var tatt fra lang avstand og zoomet inn.. og jeg var midt i en diskusjon.

Men da er det vel sånn folk ser meg da..

Nå reiser jeg fader meg til et sånt utrenselsessted i India og finner tilbake kjevelinja!!!

HI

Ikke et vondt ord om dem over femti.. kjenner mange på 50+ som ser 100 ganger freshere ut enn meg på det bildet.. og også andre bilder jeg har sett av meg i liknende situasjoner..

HI

Skrevet

Dette her er rett og slett et valg du kan ta, Hi.

Du kan velge å forholde deg til det du ser i speilet og det du ser på heldigere bilder og så bare avfeie de uheldige bildene som nettopp det - uheldige bilder, uheldig belysning, uheldig vinkel, uheldig grimase, uheldig whatever...

Hva tror du gjør deg lykkeligst? Og er ikke det viktigste hva du selv tenker og føler? Du selv synes du ser bra ut i speilet. Det er nok det.

Jeg kan se ut alt fra nesten modell til et totalt vrak, alt etter dag, dagsform, belysning osv. osv. Jeg velger å forholde meg til de bedre dagene og ikke legge vekt på de dagene jeg ser ut som et vrak. Er langvarig syk og har enkelte dager hvor jeg ser virkelig syk ut - fikk f.eks. spørsmål fra en nylig om jeg hadde fått kreft, for han var så forferdet over at jeg så så dårlig ut den dagen. Min reaksjon var å le og si at jeg forstod at jeg så elendig ut den dagen, han unnskyldte seg (kommentaren hans kom veldig spontant) og vi lo begge to. Men det går ikke inn på meg, for jeg velger å beholde bildet av meg selv slik jeg er når jeg er frisk eller når jeg har gode dager. Det gjør noe med selvtilliten også å velge å beholde det positive bildet på meg selv.

Men viktigere enn utseendet synes jeg er å ha en kropp som fungerer, og det å være en god og empatisk og oppegående person. Jeg vet jeg er en god person, og selv om kroppen ikke fungerer som den skal og jeg tydeligvis ser veldig dårlig ut enkelte dager, så velger jeg å holde på det mest positive bildet jeg har av mitt eget utseende. De andre bildene velger jeg å børste av meg og ikke la gå inn på meg ;)

Anonymous poster hash: 4f463...226
Skrevet

Sleng ut et bilde her da? Lover å svare ærlig :D

Men jeg lurer ofte på det samme selv altså, jeg ser jo samma trynet i speilet hver dag, og man blir jo vant til "skavanker" hos andre, så hvor mange skavanker har jeg som har sett meg selv hver dag i over 30 år..

Anonymous poster hash: a162f...cd6
Skrevet

Jeg har lest at de alle fleste vurderer seg selv som penere enn de faktisk er, og derfor blir overrasket når man ser seg selv på film

Anonymous poster hash: e7a94...261
Skrevet

Jeg har lest at de alle fleste vurderer seg selv som penere enn de faktisk er, og derfor blir overrasket når man ser seg selv på film

Anonymous poster hash: e7a94...261

Da skjønner jeg rett og slett ikke hvordan jeg har klart å ende med en så pass omsvermet type 😁😁

Men jeg tror han har vennet seg til å se meg slik jeg gjør. For han syns ofte jeg er heslig på bilder.. Men tror han sier det mest for å bevare husfreden.

HI

Skrevet

Jeg også har det sånn. Synes selv jeg ser stygg ut, men alle omtaler meg som pen. Klarer ikke se det. Jeg ser at jeg er stygg

Anonymous poster hash: 18593...09c

Skrevet

Jeg syntes jeg kan se grei ut når jeg sminker og ordner meg i speilet så ser jeg på bilder eller i ett annet speil at jeg ser stygg ut

Anonymous poster hash: 72a02...8d8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...