Anonym bruker Skrevet 28. januar 2017 #1 Skrevet 28. januar 2017 Hva spiser du iløpet av en dag? Anonymous poster hash: 1b1f6...9da
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2017 #2 Skrevet 28. januar 2017 Stort sett middag (hva som helst) og av og til litt nøtter på kvelden.. ikke optimalt med andre ord. Anonymous poster hash: 8335c...a94
Chupa chups Skrevet 28. januar 2017 #3 Skrevet 28. januar 2017 Spiser to brødskiver til frokost, to knekkebrød til lunsj, og vanlig middag. Spiser iKKE SUKKER overhodet (har måttet avvenne meg flere ganger, men vet nå at sukker gjør meg syk så klarer fint å holde meg unna). Kan godt spise litt snacks til kvelds (liten skål med potetgull, nøtter, osv.) men liker helst å legge meg uten for mye mat innabords. Trener en del, styrke og yoga.
Magia Skrevet 28. januar 2017 #5 Skrevet 28. januar 2017 I dag spiste jeg: en skive med tjukt med makrell på til frokost + et glass appelsinjuice og litt Biola til frokost Lasagnerester til lunsj Havregrøt til middag (jada, litt kjedelig middag, men det er det guttungen vil ha på lørdager) Også kommer jeg til å drikke et par irish coffee i kveld Til vanlig spiser jeg noe sånt som dette: Frokost: en skive/knekkebrød eller Biola med havregryn, linfrø og banan Lunsj: to skiver fra matpakka, eller varm lunsj i kantina Middag: alt mulig, ingen begrensning på porsjon - kroppen sier fra når den er mett Sjeldent noe etter middag, men nå i det siste en kopp gullmelk på kvelden Er periodevis godtemoms, men det regulerer seg alltid selv, så det blir ikke hver dag eller store mengder
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2017 #6 Skrevet 28. januar 2017 Jeg spiser som regel i ukedager; -Frokost: 1 brødskive, ett melkeglass biola naturell og en kaffikopp. -lunsj: varier men ofte 1-2 skiver + kaffi. Eventuelt litt middagsrester. Dersom jeg er stresset og ikke rekker skikkelig lunsj bli det et eple og en skyr (skjer litt for ofte 😐) -middag: varierer hva vi lager, mye fra bloggene trinesmatbloģg, heia mat og happy foodstories. Jeg elsker en god middag og det sosiale som hører med. En typisk porsjon for meg er 2 poteter, 1 gulrot, en skje rømme, 1 1/2 laksefilet (jeg spiser meg alltid mett). Drikker gjerne ett lite glass vin til middagen (men ikke hver dag). Vi spiser middag såpass sent, typisk 18-19, så jeg spiser ikke noe mer i løpet av dagen. Jeg har har alltid hatt en stabil vekt på 54 kg. Anonymous poster hash: 9f36c...032
Herognå Skrevet 28. januar 2017 #7 Skrevet 28. januar 2017 Spiser to brødskiver til frokost, to knekkebrød til lunsj, og vanlig middag. Spiser iKKE SUKKER overhodet (har måttet avvenne meg flere ganger, men vet nå at sukker gjør meg syk så klarer fint å holde meg unna). Kan godt spise litt snacks til kvelds (liten skål med potetgull, nøtter, osv.) men liker helst å legge meg uten for mye mat innabords. Trener en del, styrke og yoga. Hvordan syk blir du?
#Ariadne# Skrevet 28. januar 2017 #8 Skrevet 28. januar 2017 Frokost , 2 knekkebrød med salat , agurk , tomat , kokt skinke og Philadelphia light . Mellommåltid , litt havregrøt . Lunsj 2 knekkebrød med egg og skinke . Middag , vanlig mat , vanlig porsjon . Litt frukt / grønt innimellom . Noen ganger knekkebrød til kveldsmat . Spiser også proteinpudding og drikker proteinshake før eller etter trening
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2017 #9 Skrevet 28. januar 2017 Spiser 5 måltider, lite salt, lite sukker å ellers stort sett det jeg vil. Men jeg er ikke glad i søtsaker, pølse, pizza, hamburger og slike ting. Anonymous poster hash: 822d4...f30
Lommerusk Skrevet 28. januar 2017 #10 Skrevet 28. januar 2017 Spiser alt jeg vil i moderate mengder, har ingen forbud. Spiser meg ikke for mett. Kan godt spise sjokolade o.l, men nøyer meg stort sett med et par biter. Bruker stort sett matvarer av god kvalitet og spiser sjeldent junk eller halvfabrikat middag, det gjør at jeg føler mett på en god måte.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2017 #11 Skrevet 28. januar 2017 Akkurat det jeg vil! Men jeg prøver å passe litt på at det er mest mulig sunt. Jeg legger ALDRI på meg, og må ha et hinsides kaloriinntak for ikke å gå ned i vekt (3500-4000kcal), og om jeg ikke passer på spiser jeg utrolig mye fett og drit. Sånt blir ikke kroppen bra av i lengden Typisk dag: Frokost: 4 skiver med det pålegget jeg vil, ofte egg og majones, eller ost, skinke av en eller annen sort og sennep. En liten yoghurt med litt havregryn, et glass appelsinjuice eller oboy. Lunsj: pasta, salater, sandwich..det som er tilgjengelig mao. Middag: 300g kjøtt, 3-4 poteter eller tilsvarende mengde ris/pasta, salat eller grønnsaker og saus. (I kveld ble det tre laksefileter, fire poteter, en pose snacksgulrøtter og smeltet smør.) Kveldsmat: havregryn, brødskiver eller middagsrester, yoghurt osv.. Snacks/mellommåltid: avokado med rekesalat, crabsticks, frukt, grønnsaker og dip el.l. Så kommer godis ved siden av Anonymous poster hash: 86be4...6fd
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2017 #12 Skrevet 28. januar 2017 Frokost: 2-3 skiver ezekielbrød eller proteinbrød med makrell i tomat, egg eller annet salt pålegg + div. grønt. Eller kjøleskapsgrøt + et kokt egg eller et par skiver salt pålegg (jeg må ha salt om morgenen). Eller hirsegrøt med hjemmelaget mandelsmør og bær og smør. Eller et par stekte egg, stekt paprika, spinat. Noe bær eller frukt etterpå. Eller en smoothie med nøtter/mandler, egg, grønnsaker og bær. Alltid vann og som regel også alltid en stor kopp urtete eller grønn te. Lunsj: som regel salat med en eller annen god proteinkilde til og olivenolje eller olivenoljedressing. Innimellom middagsrester fra dagen før og litt salat. Middag: en eller annen ren proteinkilde, fisk eller kjøtt, masse grønnsaker, olje, smør, dressing eller saus. Spiser så godt som aldri pasta eller ris. En sjelden gang litt potet. Bruker masse grønnsaker og salat til. Spiser sjelden kvelds, men gjør jeg det så er det gjerne en skive proteinbrød med godt pålegg og noe grønt til, litt middagsrester, en suppe som jeg enkelt lager e.l. Spiser litt mandler eller nøtter og mørk sjokolade utenom om jeg har lyst på. Får i meg mye og nok fett, passer på å begrense omega6 og få i meg nok omega3. Har levd slik i ca. 13 år. Unngår sukker, for mye frukt og ellers reduserer jeg karbohydrater. Spiser jeg slik regulerer vekten seg selv uten at jeg trenger tenke på det. Spiser jeg for mye karbohydrater får jeg ustabilt blodsukker og da legger jeg fort på meg. Spiser meg alltid god og mett, spiser masse god mat - mer og bedre enn da jeg spiste "normalt" tidligere og hele tiden måtte passe vekten. Anonymous poster hash: 0de49...e61
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2017 #13 Skrevet 28. januar 2017 Akkurat det jeg vil! Men jeg prøver å passe litt på at det er mest mulig sunt. Jeg legger ALDRI på meg, og må ha et hinsides kaloriinntak for ikke å gå ned i vekt (3500-4000kcal), og om jeg ikke passer på spiser jeg utrolig mye fett og drit. Sånt blir ikke kroppen bra av i lengden Typisk dag: Frokost: 4 skiver med det pålegget jeg vil, ofte egg og majones, eller ost, skinke av en eller annen sort og sennep. En liten yoghurt med litt havregryn, et glass appelsinjuice eller oboy. Lunsj: pasta, salater, sandwich..det som er tilgjengelig mao. Middag: 300g kjøtt, 3-4 poteter eller tilsvarende mengde ris/pasta, salat eller grønnsaker og saus. (I kveld ble det tre laksefileter, fire poteter, en pose snacksgulrøtter og smeltet smør.) Kveldsmat: havregryn, brødskiver eller middagsrester, yoghurt osv.. Snacks/mellommåltid: avokado med rekesalat, crabsticks, frukt, grønnsaker og dip el.l. Så kommer godis ved siden av Anonymous poster hash: 86be4...6fd Dette er ikke frekt ment, men er du frisk? Altså jeg tenker på om du har høyt stoffskifte eller noe? Anonymous poster hash: 7b03d...515
Mrs. Kaizer Skrevet 28. januar 2017 #14 Skrevet 28. januar 2017 Frokost: 3-4 rugsprø med leverpostei, 1 krus te og 1 glass vann Lunsj: 2-3 knekkebrød med hvit ost, agurk, paprika. 1 frukt, 1 glass vann eller juice. Hvis jeg har vært på trening på formiddagen, pleier jeg å ha et par speilegg i tillegg. Middag: 1 normal porsjon Kveldsmat: Alt etter hvor sulten jeg er:av og til en youghurt og et par frukt eller gulrot e.l. Og av og til må jeg ha et par knekkebrød med div. pålegg og 1 krus te. Prøver å holde meg til søtt bare på lørdager, men hender jeg skeier ut med litt sjokolade e.l mellom måltidene i uken også🙈 Trener 3-4 ganger i uken. Er 172 cm og 65 kg.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2017 #15 Skrevet 28. januar 2017 Spiser akuratt det jeg vil og når jeg vil. Passer ikke vekta akuratt. 40 år og 56 1/2 kg fordelt på 171 cm. Foreløpig hatt god forbrenning. Anonymous poster hash: 833a1...66e
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2017 #16 Skrevet 28. januar 2017 Dette er ikke frekt ment, men er du frisk? Altså jeg tenker på om du har høyt stoffskifte eller noe? Anonymous poster hash: 7b03d...515 Haha, tar det ikke frekt Det er jo en latterlig høy forbrenning jeg har! Men ja, helt frisk har blitt sjekket for alt, inkludert stoffskifte mer enn én gang Har også testet hvordan tarmen tar opp maten, og konklusjonen er bare ekstrem forbrenning. Min mor og far er helt like, mine besteforeldre var også sånn Anonymous poster hash: 86be4...6fd
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2017 #17 Skrevet 28. januar 2017 Frokost: 3-4 rugsprø med leverpostei, 1 krus te og 1 glass vann Lunsj: 2-3 knekkebrød med hvit ost, agurk, paprika. 1 frukt, 1 glass vann eller juice. Hvis jeg har vært på trening på formiddagen, pleier jeg å ha et par speilegg i tillegg. Middag: 1 normal porsjon Kveldsmat: Alt etter hvor sulten jeg er:av og til en youghurt og et par frukt eller gulrot e.l. Og av og til må jeg ha et par knekkebrød med div. pålegg og 1 krus te. Prøver å holde meg til søtt bare på lørdager, men hender jeg skeier ut med litt sjokolade e.l mellom måltidene i uken også🙈 Trener 3-4 ganger i uken. Er 172 cm og 65 kg. Samme som meg (eller 65 er idealvekten ++ en kilo eller to). Takk for at du skrev høyde og vekt 6 mnd siden fødsel og mangler noen kilo før jeg er tilbake til normalvektig. Jeg prøver å trene minst 4 ganger i løpet av uka. Men nå må jeg legge om kostholdet for å gå ned resten, når treninga ikke hjelper meg noe særlig lenger. Kuttet ut sukker etter nyttår, men må legge om resten av kostholdet. Spiser relativt sunt, men tror jeg spiser for lite. Blir fort bare frokost og middag, evt. en smoothie til kvelds. HI Anonymous poster hash: 1b1f6...9da
Chupa chups Skrevet 28. januar 2017 #18 Skrevet 28. januar 2017 Hvordan syk blir du? Bare føler meg syk, ikke noe konkret. Luftsmerter, leddsmerter og alt blir tyngre på det mentale plan. Har det bare mye bedre uten.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2017 #19 Skrevet 28. januar 2017 Hva spiser du iløpet av en dag? Anonymous poster hash: 1b1f6...9da Frokost: Smoothie av 1/2 avokado, 1 dl kokosmelk, 1/2 banan, 1 ts lecithin, 2 eggeplommer. Blander inn råkakaopulver og har over 1 ts peanøttsmør 😊 Jeg elsker denne for den gir meg jevn og god energi og holder meg mett i 5 timer eller mer 😊 Lunsj: Alternativ 1: 2 egg. Ovnsbakte grønnsaker av ulike slag med havsalt og olivenolje. En banan til "dessert" Alternativ 2: Løvbiff med ovnsbakte grønnsaker Alternativ 3: Hjemmelagde knekkebrød 3 stk tykt lag smør og ost. 2 kokte egg. Hender jeg tar litt mandelmelk med 1 banan til "dessert" Alternativ 4: Middagsrester Middag: kjøtt / fisk / kylling med ulike typer grønnsaker. Noen ganger bruker jeg å spise potetmos i tillegg. Ofte klarer jeg meg med tre måltider per dag,men hvis ikke så spiser jeg eks noen knekkebrød med smør og ost til mellommåltid. Jeg baserer alle måltidene mine på rikelig med fett og protein som base for at jeg skal holde meg mett og god samt få jevn energi. Jeg spiser eks aldri kun karbohydrater som ett måltid for da blir jeg ikke mett og blir bare slapp. Kalorier teller jeg aldri. Spiser når jeg er sulten og stopper når jeg er mett Anonymous poster hash: 8f184...bf5
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 29. januar 2017 #20 Skrevet 29. januar 2017 Frokost: 1-2 skiver eller knekkebrød med det pålegget jeg har lyst på, ett glass sjokolademelk, ren melk, juice eller vann til drikke. Lunsj: 2 ostesmørbrød, vann til drikke Middag: en vanlig porsjon med hva det nå måtte være, stort sett med vann til. Sjelden kveldsmat, men godteri hver kveld. Spiser til jeg er mett, og tenker svært lite på om jeg bør ha dårlig samvittighet for hva jeg putter i meg. Men jeg spiser for å dekke næringsbehovet mitt, ikke for å kose meg.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2017 #21 Skrevet 29. januar 2017 Frokost 1-2 skiver Lunsj frukt, salat, yoghurt Middag det som blir servert (1 porsjon) Kvelds en skive, yoghurt eller frukt Drikker vann eller Pepsi Max og svart kaffe 162 cm og 55 kg Anonymous poster hash: 6a8ea...be7
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2017 #23 Skrevet 29. januar 2017 Tusen takk for at så mange som tok seg tida til å svare! Mange flotte innspill og ser at jeg heldigvis ikke er helt på bærtur, da det nesten ligner på det jeg spiser daglig! Jeg får smøre meg med tålmodighet! Anonymous poster hash: 1b1f6...9da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå