Gå til innhold

Bare norske navn på kirkegården

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kor begraves utlendinger?

Anonymous poster hash: 26d95...80f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange kremeres og sendes til hjemlandet fordi de selv eller familien vil det.

Anonymous poster hash: 0658d...4f2

Skrevet

De ligger et annet sted der gravsteinene er vendt mot mekka.

Anonymous poster hash: 51f6f...9a6

Skrevet

På kirkegårder og gravlunder, som alle andre. 

Mange kirkegårder har egne deler som er vigslet for mennesker med andre religioner enn kristendom. Der det ikke finnes, begraves de side om side med nordmenn.

Anonymous poster hash: 7f3ce...284
Skrevet

Egne felt på gravlunden.

Anonymous poster hash: a4a2e...6c0
Skrevet

Er alle utlendinger muslimer, altså?

Skrevet

Mange kremeres og sendes til hjemlandet fordi de selv eller familien vil det.

Buddhister og hinduer kremerer jo sine døde, men muslimer gjør det ikke. En død kropp må ikke kremeres for å kunne sendes ut av landet. 

Skrevet

Så alle som ikke har et norsk navn er muslim. :D :D :D

Så liten er verden langt ifra!

Anonymous poster hash: 316d1...e63

Skrevet

Her ligger det noen med utenlandsk navn på kirkegården fra gammelt av. Engelske og tyske navn. Men om de var norske eller ikke vet jeg jo ikke. Er jo bare navnet som står der.

Skrevet

Nei, det er ansiktet som skal være vendt mot Mekka.

http://www.irn.no/begravelse/entry/muslimsk-gravskikk

Hodene på norske avdøde skal vende mot vest, for på den ytterste dag, når vi alle står opp fra de døde i vårt eget kjøtt og blod, skal vi kunne sette oss opp og se mot øst. I øst, med morgenrøden, får vi se Jesus komme tilbake.

Jadda!

Skrevet

Det er ikke bare norske navn på kirkegården. Har sett blant annet på Moholt kirke i Trondheim at det ligger mange utenlandske gravlund.

Ser at noen kommenterte at folk som tror på buddhisme blir kremert. Stemmer nok neppe, for jeg var på begravelse til mora til ei nært venninne av meg, dem kommer fra Vietnam og har buddhist tro. Ingen kremering der. Kisten med mora lå i, ble senket ned i jorda.

Anonymous poster hash: e89ce...786

Skrevet

Det er ikke bare norske navn på kirkegården. Har sett blant annet på Moholt kirke i Trondheim at det ligger mange utenlandske gravlund.

Ser at noen kommenterte at folk som tror på buddhisme blir kremert. Stemmer nok neppe, for jeg var på begravelse til mora til ei nært venninne av meg, dem kommer fra Vietnam og har buddhist tro. Ingen kremering der. Kisten med mora lå i, ble senket ned i jorda.

Det er hinduer som vil kremeres. Men en del buddhister også, og kristne og konfesjonsløse.

Skrevet

Det stemmer, de har et eget område på Moholt Kirkegård.

Anonymous poster hash: a5c76...e66

Skrevet

Vi begravet pappa på katolsk kirkegård

Anonymous poster hash: e455b...4af

Skrevet

her jeg bor, er det en egen sted for de utlandske, de har et egent området litt fra de norske

Skrevet

her jeg bor, er det en egen sted for de utlandske, de har et egent området litt fra de norske

Et eget gravsted for de utenlandske??

Anonymous poster hash: 72e7f...dd8

Skrevet

Her har de ikke egen kirkegård. I min by bor det b.l.a mange vietnamesere og de ligger på kirkegården som alle andre

Anonymous poster hash: d36ac...79a
Skrevet

Et eget gravsted for de utenlandske??

ja et lite området med plass for ca 150

Skrevet

Hvorfor har de eget område?

Anonymous poster hash: d36ac...79a

Skrevet

Man tror ikke på buddhisme, man blir kremert. Noen buddhister kremeres, andre ikke. Men muslimer gjør det ikke, og det var poenget mitt. 

Skrevet

Litt vanskelig det når man er kremert

Anonymous poster hash: ef9dc...202

Muslimer kremeres ikke, så nei, null problem. Ikke-muslimer har ingen grunn til å skulle ha ansiktet vedt mot Mekka, så også null problem. 

Skrevet

ja et lite området med plass for ca 150

og der begraves alle som ikke er norske...?

Skrevet

Alle som ikke er norske smugler likene hjem med bagasjen. Det vet jo alle. Norge for nordmenn lissom. Skal de ta kjærkegårdene våre nå også! Nei, nå må jeg roe meg ned med en kebab fra Sultan. Innvandrere ass, tar seg til rette.. tsk tsk..

Anonymous poster hash: f872d...e3e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...