Gå til innhold

Når kommer magen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i uke 9, muligens uke 10, men det vet jeg ikke før ul i uke 12-13.

Synes magen vises særlig når jeg sitter, tenker at tro om det pleier å være sånn,men tror egentlig ikke det. Er normalt slank, har kanskje 2-3 kilo mer enn det jeg ønsker å veie, men slik er vet vel for de fleste.

Kjenner også litt mage når jeg ligger på siden, men også på rygg, men kan trekke inn magen sånn at den ikke synes, men tror at tidligere kunne jeg når jeg lå på rygg trekke inn magen slik at jeg hadde innovermage liksom, nå er det en liten bulk uansett.

Hvor tidlig kommer egentlig magen?

Jeg venter barn nr 3, men kan ikke huske fra de andre svangerskapene, da siste graviditet var for 12 år siden.

Anonymous poster hash: 02357...0f1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Magen kan komme i uke 6 eller uke 26. Foster, kropper og svangerskap er alle ulike 😊

Men det er vanlig å få tidligere mage om man har vært gravid tidligere. Noen ser ut som de er halvveis når de er 12 uker, andre blir aldri store i det hele tatt. Det blir som det blir 😊

Skrevet

Jeg er førstegangsgravid, i uke 10 og har mage allerede. Jeg vet jeg har en livmor som er litt annerledes/ligger unormalt og dette gjør nok at det vises såpass. Samtidig eser jo magen ut i løpet av dagen. Klarer ikke holde magen inn skikkelig og kan tydelig kjenne hvor livmoren er og har kjent det siden uke 6/7 (tror nok det har med den veldig uvanlige plasseringen av både livmor og et annet organ samt at livmor har en litt unormal fasong. 

Magen kommer når den kommer, og det er forskjell for oss. Jeg syns det er litt vanskelig med en tydelig mage allerede nå, har fortalt til venner og familie men ikke til folk flest og på jobb, så må virkelig skjule. 

Tror ikke dette har så mye med vekt å gjøre. Selv er jeg normalvektig. Dessuten har jeg sett noen som er undervektige som viser raskt og andre ser ut til å være 5 mnd når de skal føde, har også sett overvektige som det samme skjer med. Tror mye handler om ens egen kropp og utforming av den, antall tidligere svangerskap og muskulatur, mange som har god styrke i mage/rygg får litt senere antydning til mage er mitt inntrykk, og det handler jo litt om det samme med de som har født før. 

Anonymous poster hash: c8498...864
Skrevet

Om man er så uheldig å ha mage når man er knappe 10 uker på vei så er det fordi man er oppblåst. Man føler seg jo alltid stor når man er gravid. Er selv 36 uker på vei nå og følte meg stor som 4 mnd på vei. Men det fordi man er litt større enn vanlig. Som regel er det bare en selv som ser at magen har blitt større når man er så kort på vei. Med mindre man er en av de som går med stramme klær og strutter allerede i uke 12 😊

Anonymous poster hash: 91cf8...ce9

Skrevet

Takk. nei, går ikke med stramme klær og strutter, vil jo helst ikke at så mange skal vite om det ennå.

Leste akkurat litt om mer vann i kroppen, og livmor som dytter andre organer lenger opp slik at man kan føle man har litt mage ganske tidlig.

Helt sikkert sånn som du over sier at det bare er jeg som legger merke til det.

HI

Anonymous poster hash: 02357...0f1
Skrevet

min kom ikke før ca 6mnd, da så jeg gravid ut

Skrevet

Det er ikke nødvendigvis pga oppblåsthet, i mitt tilfelle et det er forstørret og feilplassert nyre samt en livmor som også har rar form og plassering. I løpet av en vanlig syklus kan jeg få en synlig hevelse der livmor ligger, 1-2cm. Det vistes best da jeg var undervektig.

Det har mye med muskulatur å gjøre, ellers hadde det ikke vært vanlig å vise tidligere når en har (nylig) vært gjennom svangerskap. Ved 10 uker er livmor på str med en grapefrukt, for noen vil det vises, drøm om det for de fleste bare er oppblåsthet som gir utslaget. Jeg er selv tydelig oppblåst om kveldene, er ikke den magen jeg snakker om. Det er den lille som vises om morgenen. Jeg ser det, ikke andre. Men jeg måtte begynne å bruke bukser med lavere liv og litt mer fleksibelt liv allerede etter 7 uker.

Oppblåsthet vil få magen til å virke stor, men noen får faktisk litt mage tidligere enn det som er vanlig.

Anonymous poster hash: c8498...864

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...