Gå til innhold

Hvor mye betyr intelligens i en partner for dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det mer turn on med en smart mann enn en mindre smart mann?

Sett at de andre kvalitetene også var på plass.

Anonymous poster hash: 4fdd2...d38

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi må kunne prate sammen. Var sammen med ei dum dame en gang. Veldig slitsomt... Måtte passe på hva jeg snakka om, sånn at vi var på bølgelengde.

Fint med noen utfordringer også

Anonymous poster hash: b5375...577

Skrevet

Dumhet og kunnskapsløshet er komplett turnoff.

Skrevet

Han må være omtrent på mitt nivå, ellers er det totalt turn off.

Anonymous poster hash: 531d2...52e

Skrevet

Veldig mye!

Anonymous poster hash: ffded...5d8

Skrevet

Intelligens betyr svært mye. Intelligent + gode sosiale antenner + humor + tiltalende ytre = 😍

Anonymous poster hash: c88eb...fdc

Skrevet

Ville tålt mye stygg for å slippe dum.

Skrevet

Det betyr mye ja👍🏻😀 fint å kunne ha en ordentlig samtale/konstruktive diskusjoner med partner. Det er også godt for barna å ha en oppegående og kunnskapsrik pappa👍🏻

Anonymous poster hash: 46606...30d

Skrevet

Smart er essensielt. Smart, og med innsikt.

Jeg er selv langt over gjennomsnittet, og har hatt min andel av menn som fikk vondt i manndommen da de skjønte det. Menn med mindreverdskomplekser bruker MYE tid og krefter på å trykke andre ned...

Anonymous poster hash: a46ef...490

Skrevet

Jeg faller for menn som har god allmennkunnskap. Må ikke være høyere utdannet men som kan litt verdenshistorie, kan politikk, som leser litteratur generelt opplyste menn.

Jeg blir flau over folk som uttaler seg om ting de ikke har greie på.

Anonymous poster hash: ead75...299

Skrevet

Vi bør være på samme nivå ganske enkelt. Det er fullstendig turn off med en mann jeg oppfatter som kunnskapsløs og lite intelligent ut fra mitt ståsted.

Skrevet

Helt avgjørende. Kunne aldri vært sammen med en dum og kunnskapsløs mann

Skrevet

Intelligens er viktig. Dumme menn er turnoff. Men... intelligente menn som bare har vært sammen med "dumme damer" er også turnoff. De er dominante drittsekker.

Anonymous poster hash: b6cda...bc9

Skrevet

Det er alfa omega.

Jeg klarer ikke tenne på en mann som ikke er smart. Må ha en jeg kan diskutere politikk og vitenskap med.

Anonymous poster hash: 386f0...e75

Skrevet

Mannen min er verken dum eller kunnskapsløs, han er svært flink praktisk. Og han er alltid oppdatert på omverden.

Men jeg mistenker han hadde skåret dårlig på en typisk mensatest, han har aldri vært noe akademikertype. Han har dårlig skriftspråk, null interesse for skjønnlitteratur og har aldri vært noe skolelys. Så ja, jeg merker på noen områder er ikke "intelligensen" på topp.

Men vi har det fantastisk sammen, vi utfyller hverandre helt perfekt. Så jeg får gå mot strømmen og si at en superintelligent mann er ikke alfaomega 😉

Anonymous poster hash: 28ef7...e1d

Skrevet

Jeg tror det beste er at begge er noenlunde like. Min mann og jeg er over gjennomsnittet og det passer bra. Pga ulike interesser har vi alltid noe å prate om utover barn og hva det blir til middag.

Jeg datet en gang en mann som var übersmart. IQ på 160. Snill fyr, han var så vant til at 99,9% av verdens befolkningen var mindre intelligent enn han selv og det var helt greit. Problemet var meg, uvant å føle at jeg er ikke den skarpeste kniven i skuffen. Han var fysiker, så jeg var litt lettet da han fortalte han skulle til CERN, jeg slapp å fortelle at jeg ville avbryte pga minderverdighetsfølelse. Han er nå gift med en annen fysiker og hun er visst like skarp som han.

Anonymous poster hash: d7312...fe0
Skrevet

For meg er det viktig å ha en mann jeg respekterer, og dessverre er det slik at jeg ikke helt klarer å respektere en mann med store kunnskapshull eller som ikke vet hva han snakker om. Jeg mener å ha lest at forhold varer i størst grad hvis man matcher hverandre i intelligens, og i verdier.

Ser ingen her svarer at de kunne tålt en mann de syntes var dum, og det er vel akkurat sånn det er - det å først bli forelsket, og deretter elske noen, som man tenker at er dum er uforenelig med hverandre.

Skrevet

Mannen min har nok mye mindre kunnskap enn jeg har, men han snakker eller diskuterer aldri utenfor sitt kunnskapsnivå, så.det er ikke noe jeg tenker over.

Han er sterkt dyslektisk og har kun gått 9 år på grunnskole og aldri lest en bok, men han kan skru fra hverandre en hel bil og sette den sammen igjen, han fikser på huset, ordner i hagen og er en flott far. Han setter pris på meg, vi har et godt samliv (og sexliv).

vi har noen felles og noen forskjellige interesser og mangler ikke ting å snakke om, men viktigere synes jeg det er at vi kan være stille sammen uten at det føles kleint. Jeg har en utfordrende jobb og tidsklemma krever sitt så det er fantastisk å leve sammen med noen som ikke konstant skal utfordre meg med diskusjoner og debatter og krig og fred og sånn...

Skrevet

Hvordan inteligent? Kunne vært hjernekirurg for min del, men akkurat der hadde vi ikke hatt noe til felles! Det som irriterer meg er folk som ikke smiler og ler, klarer prate litt om "altmulig", ikke ser konsekvenser av beslutninger, ikke gidder bry seg osv osv

Anonymous poster hash: 5482a...1b4

Skrevet

Ville tålt mye stygg for å slippe dum.

Haha, denne! Intelligens er alt, spør du meg.

Anonymous poster hash: 50178...4f6

Skrevet

Jeg tror aldri jeg har forelsket meg i en mann med iq på under 130 eller noe sånt. Jeg har jo ikke sjekket, men de har gitt det inntrykket.

Anonymous poster hash: b5b79...369

Skrevet

Jeg synes intellegens er svært tiltrekkende 😏

Anonymous poster hash: a311d...896

Skrevet

Jeg kompromisser ikke når det gjelder valg av partner. Jeg vil ha både intelligens, utseende, empati, raushet og samfunnsengasjement og han må i tillegg ha en spennende jobb og et godt  nettverk. 

Skrevet

Har aldri tenkt på det. Han er ganske mye smartere enn meg og jeg nyter godt av det 😂 Hva han ser i meg er vanskelig å si. Høres ut som at jeg er dum, men det er jeg ikke. Jeg er bare mindre intelligent og rasjonell en han 😊

Anonymous poster hash: 17997...75f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...