Gå til innhold

Misfargede tenner etter fall, og kostnader rundt dette

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har slått tennene som barn, endt opp med misfargning og så fått dekket noe av kostnadene for å ordne det?

Har 2 fortenner som har blitt så gule, og det er pga et fall når jeg var liten. Skjedde på skolen og det ble sendt inn til "folketrygden" og registrert på rett vis. Det går ikke an å bare bleke dem, de må rotfylles og blekes fra innsiden. Vegrer meg for å smile og kjenner det tærer skikkelig på humøret og ha dette problemet...

Anonymous poster hash: cbae4...b08

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Tennene dine blir ikke gule etter fall i barndommen så dette må du fikse av egen lommebok ikke statens.

Endret av Mamma_til_2
Skrevet

Tennene dine blir ikke gule etter fall i barndommen så dette må du fikse av egen lommebok ikke statens.

Nå er det ikke jeg som har sagt det, men tannlegen. Den ene er betydelig misfarget fordi røttene er skadet. Hun sier at eneste mulighet for å få ordnet det er og rotfylle når den blir vond, (for det kommer den til å bli) og bleke fra innsiden. Den andre er ikke så ille, da den ikke har en lang stripe i seg, men den er ikke pen den heller. Hun har og sagt at dersom jeg skaffet til veie papirene fra den gang så kunne hun se hva som kunne refunderes.

Men ellers takk for konstruktiv svar!

Skrevet

Jeg skadet fortanna ved fall på skolen. Slo av en real bit. Dette ble det lagd sak på, og alle kostnader forbundet med denne tannen er gratis for meg. Til nå er det gjort rotfylling og jeg har byttet krone en gang. Så det er snakk om mange tusen. 

Skrevet

Jeg skadet fortanna ved fall på skolen. Slo av en real bit. Dette ble det lagd sak på, og alle kostnader forbundet med denne tannen er gratis for meg. Til nå er det gjort rotfylling og jeg har byttet krone en gang. Så det er snakk om mange tusen.

Så godt å høre! Hjelper ikke at jeg misliker tannlegen sterkt (generelt, ikke hun jeg går til) men tanken på å måtte punge ut mange herrans tusen er ikke noe bedre. Hun har fått papirene, men aner ikke om det ble meldt inn til noe forsikring. Det husker ikke mamma om ble gjort heller. Jeg så bare det lå ved et skadeskjema til folketrygden, men dette var jo i 1991 så kan hende det var sånn det ble gjort den gang...

Skal ringe tannlegen og snakke om dette altså, bare ville høre om andres erfaringer

Skrevet

Så godt å høre! Hjelper ikke at jeg misliker tannlegen sterkt (generelt, ikke hun jeg går til) men tanken på å måtte punge ut mange herrans tusen er ikke noe bedre. Hun har fått papirene, men aner ikke om det ble meldt inn til noe forsikring. Det husker ikke mamma om ble gjort heller. Jeg så bare det lå ved et skadeskjema til folketrygden, men dette var jo i 1991 så kan hende det var sånn det ble gjort den gang...

Skal ringe tannlegen og snakke om dette altså, bare ville høre om andres erfaringer

Det er folketrygden/Helfo som mottok dette skjemaet fra skolen. Ta kontakt med disse i første omgang og hør hvordan du skal gå fram. :-) 

Skrevet

Det er folketrygden/Helfo som mottok dette skjemaet fra skolen. Ta kontakt med disse i første omgang og hør hvordan du skal gå fram. :-)

Takk Takk :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...