Anonym bruker Skrevet 27. januar 2017 #1 Skrevet 27. januar 2017 Tenker på dere som gjerne har vært dårlig en god stund/flere år. Hva gjorde dere for å bli friske og hvor lang tid tok det? Hvordan fungerer du i dag? Anonymous poster hash: a30d5...0dd
Gemini77 Skrevet 27. januar 2017 #2 Skrevet 27. januar 2017 Jeg er utmattet pga både bechterew og crohns så den vil vel aldri forsvinne. Men jeg greier å leve med den selv om den til tider tar helt overhånd. Men jobber fult og kommer meg igjennom på et vis. For meg er trening alfa og omega. MÅ trene for å fungere og få noe energi. Jo sterkere kroppen er, jo mindre utmattet. Har operert 17 ganger og går i kjelleren hver gang og det er utrolig vanskelig å trene seg opp igjen. Blir dårlig av å trene når jeg er på bunn men jeg truer meg igjennom det. Når jeg er tilbake i god form så føler jeg meg mye bedre. Mer energi og ikke så enormt sliten og trøtt. Jeg er på bånn igjen nå og går på sterke smertestillende for å komme meg igjennom trening. Jeg vet det blir bedre.
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2017 #3 Skrevet 27. januar 2017 Takk for svar. Flere? Anonymous poster hash: a30d5...0dd
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2017 #4 Skrevet 27. januar 2017 Jeg er utmattet pga både bechterew og crohns så den vil vel aldri forsvinne. Men jeg greier å leve med den selv om den til tider tar helt overhånd. Men jobber fult og kommer meg igjennom på et vis. For meg er trening alfa og omega. MÅ trene for å fungere og få noe energi. Jo sterkere kroppen er, jo mindre utmattet. Har operert 17 ganger og går i kjelleren hver gang og det er utrolig vanskelig å trene seg opp igjen. Blir dårlig av å trene når jeg er på bunn men jeg truer meg igjennom det. Når jeg er tilbake i god form så føler jeg meg mye bedre. Mer energi og ikke så enormt sliten og trøtt. Jeg er på bånn igjen nå og går på sterke smertestillende for å komme meg igjennom trening. Jeg vet det blir bedre. Kan du gi meg motivasjonstips til å komme igang med trening? Har slitt med psykisk utmattelse siden barneskolen og etter at jeg ble gravid som attenåring ble all energi slått ut av meg. Tenker alltid at nå er jeg på bunnen men jaggu blir jeg bare mer og mer nedbrutt både psykisk og fysisk. Hver minste lille bevegelse gjør vondt. Jeg blir bare svimmel og kvalm. Hodet verker og jeg vil bare ligge helt i ro til jeg dør Anonymous poster hash: 90080...18d
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2017 #5 Skrevet 27. januar 2017 Ja, meditasjon. Anonymous poster hash: 7d958...d46
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2017 #6 Skrevet 28. januar 2017 Kan du gi meg motivasjonstips til å komme igang med trening? Har slitt med psykisk utmattelse siden barneskolen og etter at jeg ble gravid som attenåring ble all energi slått ut av meg. Tenker alltid at nå er jeg på bunnen men jaggu blir jeg bare mer og mer nedbrutt både psykisk og fysisk. Hver minste lille bevegelse gjør vondt. Jeg blir bare svimmel og kvalm. Hodet verker og jeg vil bare ligge helt i ro til jeg dør Anonymous poster hash: 90080...18d Jeg har ikke vært like alvorlig utmattet som deg, men det som hjalp min "lette" utmattelse var å ta en ting av gangen. Fokuserte først på å få i meg nok og riktig mat. Så kunne jeg ta medisiner for å redusere vondter, samtidig som jeg begynte hos fysioterapeut. Etter ca 6 mnd var jeg fysisk sterk nok til å gå i terapi. og etter 18 mnd med terapi for hode og kropp var jeg 90% bra igjen. Og jobber i dag. Blir fortere sliten og nedstemt, men jeg kjenner mine grenser og tar en pause når jeg trenger. Vet at jeg ikke kan bli overstimulert over lang tid. Anonymous poster hash: 97011...e9b
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2017 #7 Skrevet 28. januar 2017 Ikke frisk, men mindfulness har gitt meg et litt bedre liv. Anbefales. Anonymous poster hash: f5f6f...4c8
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2017 #8 Skrevet 28. januar 2017 Har ME og har funnet min måte og fungere ganske bra på, dvs jeg klarer følge opp barna ganske bra og trene litt, men der stopper det. Har tatt meg 6 år å komme hit, håper 6 nye år gir meg en jobb tilbake! Anonymous poster hash: 85c53...ff5
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2017 #9 Skrevet 28. januar 2017 Har ME og har funnet min måte og fungere ganske bra på, dvs jeg klarer følge opp barna ganske bra og trene litt, men der stopper det. Har tatt meg 6 år å komme hit, håper 6 nye år gir meg en jobb tilbake! Anonymous poster hash: 85c53...ff5 Kan du si noe om hvordan du har bygget deg opp? Noe spesielt du har gjort, eller har du blitt bedre av deg selv med tiden? Anonymous poster hash: a30d5...0dd
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2017 #10 Skrevet 28. januar 2017 Ikke frisk, men mindfulness har gitt meg et litt bedre liv. Anbefales. Anonymous poster hash: f5f6f...4c8 Har du fulgt noe spesielt opplegg? Side på nettet, app el? Anonymous poster hash: a30d5...0dd
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2017 #11 Skrevet 28. januar 2017 Det er vel vanlig som kroniker å fungere bedre etter hvert, når man tilslutt aksepterer tilstanden og refokuserer på å optimalisere det lille som er. Og så blir man gjerne "ekspert" på sin egen sykdom til slutt. Anonymous poster hash: b5567...1eb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå