Anonym bruker Skrevet 27. januar 2017 #1 Skrevet 27. januar 2017 Etter fjerning av føflekk skal stingene fjernes men etter at 12 av 20 sting nekter gutten mer. Ikke så rart siden flere av stingene er grodd inn i huden og det er vondt. Lokker med både godteri og leker men det er jo vondt og han vil ikke mer. Legen snakker om narkose for å få fjernet stingene. Noen gode tips? Anonymous poster hash: 2704f...b7c
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2017 #2 Skrevet 27. januar 2017 Jeg hadde holdt fast. Barn kan ikke bestemme alt. Ville ikke lagt han i narkose for det. Smør på emla. Anonymous poster hash: b46da...1c6
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2017 #3 Skrevet 27. januar 2017 Jeg hadde holdt fast. Barn kan ikke bestemme alt. Ville ikke lagt han i narkose for det. Smør på emla. Anonymous poster hash: b46da...1c6 Du har fjernet sting før??? Nytter ikke med holding,da må man bruke mye makt for å få holdt han såpass fast at man ikke klipper i barnet når man tar stingene. Spør om Dormicum kan være et alternativ. Det er et likegladmiddel de kan drikke blandet med saft. Anonymous poster hash: 51327...c00
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2017 #4 Skrevet 27. januar 2017 Du har fjernet sting før??? Nytter ikke med holding,da må man bruke mye makt for å få holdt han såpass fast at man ikke klipper i barnet når man tar stingene. Spør om Dormicum kan være et alternativ. Det er et likegladmiddel de kan drikke blandet med saft. Anonymous poster hash: 51327...c00 Har fjernet masse sting. Bruker da ikke saks. Har gitt mange unger dirmicum og. Noen av dem klatrer opp etter veggen etter å ha fått det. Prøv med emla. Anonymous poster hash: b46da...1c6
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2017 #5 Skrevet 27. januar 2017 Uaktuelt å bruke makt. Han skal gjennom 2 operasjoner til så da ødelegger vi for oss selv senere og sånne maktovergrep gjør jeg ikke mot noen barn. Gutten veier 21 kg og svært sterk så uansett uaktuelt. De smurte med emla men det var etter at legen hadde fjernet de vondeste stingene...jeg var ikke med pga sykdom, så mannen som var med. HI Anonymous poster hash: 2704f...b7c
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2017 #6 Skrevet 27. januar 2017 Uaktuelt å bruke makt. Han skal gjennom 2 operasjoner til så da ødelegger vi for oss selv senere og sånne maktovergrep gjør jeg ikke mot noen barn. Gutten veier 21 kg og svært sterk så uansett uaktuelt. De smurte med emla men det var etter at legen hadde fjernet de vondeste stingene...jeg var ikke med pga sykdom, så mannen som var med. HI Anonymous poster hash: 2704f...b7c Best å pakke dem inn i bomull. Anonymous poster hash: b46da...1c6
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2017 #7 Skrevet 27. januar 2017 Jeg jobber som sykepleier på et legesenter og må ofte fjerne sting på små barn. Den viktigste jobben gjør foreldrene hjemme : de må forklare at dette er bare noe som må gjøres , og ferdig med det. Det er helt håpløst når de kommer med unger til oss som hyler og sparker og må overtales. Det har vi rett og slett ikke tid til. Gjør jobben hjemme som foreldre, og kom så til oss. Hvis ungen uansett ikke vil, har du to valg . Hold ungen fast, mens vi får jobben gjort - de aller fleste velger dette. Eller, bli henvist til sykehuset hvor ungen får en lett narkose. Stingene må ut uansett. Anonymous poster hash: 8eac3...716
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2017 #8 Skrevet 27. januar 2017 Stakkars liten... Kan han lokkes med at han ikke vil kjenne noe som helst ved å få annen type bedøvelse? Jeg får bedøvelse via sprøyte rundt stedet det skal stikkes i når jeg må tømme ganglioner. Kjenner da kun stikket fra selve bedøvelsessprøyta. Er han redd sprøyter kan de jo bedøve med emblakrem først kanskje? Eller kan det hjelpe å forklare hva som kan skje om stingene ikke fjernes? Uten å skremme han selvfølgelig. Men så han skjønner at det kan bli mye vondere om han ikke får tatt de bort. Min gutt på 2 fikk dormicum (eller hvordan det skrives) før de skulle legge veneflon før operasjon. Han ble nærmest full og ble aggressiv. Så han var ikke akkurat rolig da de satt veneflon. Men han brydde seg katta om nåla da, så sånn sett hjalp det jo. Jeg har desverre ingen andre råd, men ønsker dere lykke til ❤️ Anonymous poster hash: 27e84...21c
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2017 #9 Skrevet 27. januar 2017 Jeg jobber som sykepleier på et legesenter og må ofte fjerne sting på små barn. Den viktigste jobben gjør foreldrene hjemme : de må forklare at dette er bare noe som må gjøres , og ferdig med det. Det er helt håpløst når de kommer med unger til oss som hyler og sparker og må overtales. Det har vi rett og slett ikke tid til. Gjør jobben hjemme som foreldre, og kom så til oss. Hvis ungen uansett ikke vil, har du to valg . Hold ungen fast, mens vi får jobben gjort - de aller fleste velger dette. Eller, bli henvist til sykehuset hvor ungen får en lett narkose. Stingene må ut uansett. Anonymous poster hash: 8eac3...716 Utrolig drøyt å bruke så mye ressurser på å fjerne sting ( narkose) Her har foreldre ett ansvar ja. Anonymous poster hash: b46da...1c6
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2017 #10 Skrevet 27. januar 2017 Håper du ikke jobber innenfor helsesektoren du som foreslår å bruke makt...skulle likt å sett deg få fjernet 20 fastgrodde sting uten bedøvelse. Vi snakker om gutten vår som aldri vil ha plaster hvis han skader seg og ikke engang klagde etter operasjonen. HI Anonymous poster hash: 2704f...b7c
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2017 #11 Skrevet 27. januar 2017 Håper du ikke jobber innenfor helsesektoren du som foreslår å bruke makt...skulle likt å sett deg få fjernet 20 fastgrodde sting uten bedøvelse. Vi snakker om gutten vår som aldri vil ha plaster hvis han skader seg og ikke engang klagde etter operasjonen. HI Anonymous poster hash: 2704f...b7c Joda det gjør jeg. Og vi bruker makt hver dag, ofte pga at de skal i narkose og ikke vil det heller. Så ikke sikkert det er den letteste løsningen. Anonymous poster hash: b46da...1c6
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2017 #12 Skrevet 27. januar 2017 Joda det gjør jeg. Og vi bruker makt hver dag, ofte pga at de skal i narkose og ikke vil det heller. Så ikke sikkert det er den letteste løsningen. Anonymous poster hash: b46da...1c6 Jobbet på sykehus i 25 år,aldri holdt fast og brukt makt for å fjerne sting,eller andre ting som kan medføre smerte på barn.Håper virkelig det er noen ressurssterke foreldre/pårørende som går videre etter en slik behandling,slik at etter et visst antall rapporteringer blir ettersett. Helsepersonell har mistet autorisasjonen for mindre. En slik "behandling" viser at de som utfører dette ikke har empati,men også slett ikke kan lovverket. Anonymous poster hash: 51327...c00
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2017 #13 Skrevet 27. januar 2017 Slik likgyldighets tablett man får hos tannlegen ? Kan det hjelpe ? Anonymous poster hash: 5247a...144
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2017 #14 Skrevet 27. januar 2017 Jobbet på sykehus i 25 år,aldri holdt fast og brukt makt for å fjerne sting,eller andre ting som kan medføre smerte på barn. Håper virkelig det er noen ressurssterke foreldre/pårørende som går videre etter en slik behandling,slik at etter et visst antall rapporteringer blir ettersett. Helsepersonell har mistet autorisasjonen for mindre. En slik "behandling" viser at de som utfører dette ikke har empati,men også slett ikke kan lovverket. Anonymous poster hash: 51327...c00 Så da skal vi la være å fjerne blindtarmen fordi barnet ikke vil? Eller la være å respondere bruddet? Snakk om å ha skylapper på da. Tror du alle barn på legevakten blir sydd frivillig? Tror ikke det nei. Vi har selvfølgelig med foreldrene i prosessen. Barn har som regel angst pga at foreldrene viser redsel. Rolige foreldre har ofte ikke så mye problemer med å få barna til å gjøre ting. Det smitter over på barna. Anonymous poster hash: b46da...1c6
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2017 #15 Skrevet 27. januar 2017 Så da skal vi la være å fjerne blindtarmen fordi barnet ikke vil? Eller la være å respondere bruddet? Snakk om å ha skylapper på da. Tror du alle barn på legevakten blir sydd frivillig? Tror ikke det nei. Vi har selvfølgelig med foreldrene i prosessen. Barn har som regel angst pga at foreldrene viser redsel. Rolige foreldre har ofte ikke så mye problemer med å få barna til å gjøre ting. Det smitter over på barna. Anonymous poster hash: b46da...1c6 Så kanskje dere burde jobbe litt med å roe foreldrene da? Skjønner jo at både barn og foreldre får piggene ut i møte med noen som deg... Vi har vært både hos fastlege, legevakt, akuttmottak på sykehus, innlagt på sykehus, akuttvakt på tannlege osv med alle våre 3 små barn. Har i de aller fleste tilfeller blitt møtt av dyktige folk som skjønner barn. Ingen har brukt makt, alle har tatt seg den tiden det tar å roe ned og forberede et barn på hva som skal skje i en vond, stressende og kanskje traumatisk situasjon. Barna gjorde det de måtte/lot de andre gjøre det de måtte og ingen har fått traumer eller er redd leger eller tannleger i dag. Hadde vi møtt på noen som holdt fast dem og tvang dem gjennom ting så hadde de nok ikke vært like velvillige neste gang. Anonymous poster hash: 693f4...c1d
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2017 #16 Skrevet 27. januar 2017 Så kanskje dere burde jobbe litt med å roe foreldrene da? Skjønner jo at både barn og foreldre får piggene ut i møte med noen som deg... Vi har vært både hos fastlege, legevakt, akuttmottak på sykehus, innlagt på sykehus, akuttvakt på tannlege osv med alle våre 3 små barn. Har i de aller fleste tilfeller blitt møtt av dyktige folk som skjønner barn. Ingen har brukt makt, alle har tatt seg den tiden det tar å roe ned og forberede et barn på hva som skal skje i en vond, stressende og kanskje traumatisk situasjon. Barna gjorde det de måtte/lot de andre gjøre det de måtte og ingen har fått traumer eller er redd leger eller tannleger i dag. Hadde vi møtt på noen som holdt fast dem og tvang dem gjennom ting så hadde de nok ikke vært like velvillige neste gang. Anonymous poster hash: 693f4...c1d Tro meg. Ikke alle barn vil ha venflon frivillig. Og jeg er flink med barn. Det er ikke slik at vi hiver oss over dem og holder dem fast. Men noen ganger må det til for å få gjort det man skal. Og vet du hva annet? Vi har faktisk ikke timesvis å bruke på hvert barn. Det er gjerne 5 andre barn som skal opereres samme dag og de vil da bli strøket fra programmet. Da blir foreldrene hysteriske... så det gjelder å finne den riktige balansen. Anonymous poster hash: b46da...1c6
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2017 #17 Skrevet 27. januar 2017 Tro meg. Ikke alle barn vil ha venflon frivillig. Og jeg er flink med barn. Det er ikke slik at vi hiver oss over dem og holder dem fast. Men noen ganger må det til for å få gjort det man skal. Og vet du hva annet? Vi har faktisk ikke timesvis å bruke på hvert barn. Det er gjerne 5 andre barn som skal opereres samme dag og de vil da bli strøket fra programmet. Da blir foreldrene hysteriske... så det gjelder å finne den riktige balansen. Anonymous poster hash: b46da...1c6 Enig med deg. Jobber som sykepleier på poliklinikk og har opplevd flere ganger å bruke makt. Men da har jeg foreldrenes tillatelse først. De fleste barn får jeg behandlet uten makt men der ser jeg at det ligger mye forbredelse bak samt et godt samspill mellom foreldre og barn. Samme greine når jeg jobbet på sengepost (kir.avd for barn). Forskjellen der var at barna kom inn akutt og måtte ha behandling raskt. Ikke alltid tid til å roe ned foreldre når det står om liv og helse. Blir en helt annen setting å jobbe i. Nå har jeg bedre tid på poliklinikken men som sagt noen ganger må det bare gjøres og 98 % av alle foreldre er heldigvis helt enig. Ser de samme ungene om igjen og om igjen å de virker ikke særlig traumatisert selv om vi har måttet holde fast ved et par anledninger. Anonymous poster hash: 3e443...c0d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå