Anonym bruker Skrevet 26. januar 2017 #1 Skrevet 26. januar 2017 Takk for gode tilbakemeldinger i budjsett-tråden. Jeg har virkelig et sterkt ønske om å lære å spare penger, og lurer derfor på hva sparer DU til og hvor mye hver mnd? Har du egen konto til sparing til f.eks sommerferie, nye møbler, klær til barna etc? Og hvor mye setter du av hver mnd til de ulike tingene? 😊 Håper noen vil svare og gi meg noen tips 😁 Takk på forhånd, fin kveld ønskes alle ☘ Anonymous poster hash: 4e097...83a
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2017 #2 Skrevet 26. januar 2017 Ja, jeg vet selvsagt at dette avhenger av inntekt og interesser 😉 Bare nyskjerrig jeg og vil se hva som er vanlig for dere 😊 hi Anonymous poster hash: 4e097...83a
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2017 #3 Skrevet 26. januar 2017 Jeg sparer ikke til noe spesielt. Setter av 200,- til hvert barn hver mnd + noen slanter på bøssa. Så sparer jeg 400,- kr i fond til meg selv + ca 500,- kr på konto når jeg får lønning. Anonymous poster hash: 084f5...90c
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2017 #4 Skrevet 26. januar 2017 Vi sparer 2000 hver mnd til bl.a uforutsette ting/møbler/inventar/utstyr mv. Sparer barnetrygden til barna. Jeg sparer 1000 kr til meg selv. Brukes på ting jeg "trenger", ny mobil/klær/sko osv. Anonymous poster hash: 61302...09b
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2017 #5 Skrevet 26. januar 2017 Bi trekkes begge fast sum til budsjettkonto, altså faste utgifter. Også sparer vi fast barnetrygd og noen tusen til.. Når det blir mye på budsjettkontoen overfører vi til sparekonto. Anonymous poster hash: 5c328...a05
ma(G)ma med to små :) Skrevet 27. januar 2017 #6 Skrevet 27. januar 2017 Vi sparer 1000 i bsu, og 300 til barna. Kunne helt sikkert ha spart mer 🙈
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2017 #7 Skrevet 27. januar 2017 Sparer 500 kr på BSU, 1000 på vanlig sparekonto, 800 på en konto som er beregnet på en ekstra fin ferie om et par år. I tillegg betaler jeg 2000 ekstra på huslånet, det er vel den viktigste sparingen. Pleier å få igjen en del på skatten, og da fyller jeg opp på BSU. Anonymous poster hash: af403...512
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2017 #8 Skrevet 27. januar 2017 Vi sparer på et par ulike måter. Setter inn månedlig på en sparekonto som fungerer som en buffer + sparing til ferier, større innkjøp, ting vi ønsker oss. Sparer fast til barna hver måned. Disse pengene er ikke helt fredet. Vi bruker av dem hvis ungene trenger noe ekstra og det ikke er budsjett til det på andre måter. Sparer et fast beløp hver måned på en konto og derfra betaler vi regninger som ikke kommer månedlig, som feks forsikringer og kontingenter. Har da satt opp hvor mye vi har i slike utgifter årlig og delt summen på 12, så blir det ikke stress den måneden regningen kommer. Anonymous poster hash: 1a629...8aa
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2017 #9 Skrevet 27. januar 2017 Vi sparer 300 til hver av barna. I tillegg sparer vi 7500 på buffer/oppussingskonto. Vanligvis sparer vi 5000, men akkurat nå sparer vi litt ekstra. Den er nemlig for øyeblikket er tom pga oppussing, og vi vil gjerne ha litt stående der for uforutsette utgifter. I tillegg betaler vi nesten 10 000,- i avdrag på huslånet. Anonymous poster hash: ca61c...9fd
Bolleklar Skrevet 27. januar 2017 #10 Skrevet 27. januar 2017 Spare 1000 kr til meg selv i aksjefond, samt "mikrospar" ( runder opp til 50 kr hver gang jeg drar kortet, går inn på egen konto). Barnetrygd for to barn går inn på egen konto, av dette spares 300 kr pr barn i aksjefond og resten står på kontoen. Bruker av barnetrydkontoen når det skal kjøpes inn nye sko, dresser, og div utstyr som koster litt. Har flexilån, og betaler inn så mye som mulig der. Det er bufferen vår for uforutsette utgifter. Skulle gjerne spart mer til ferie osv, men resten går dessverre i det store sluket😱
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå