Gå til innhold

Skrive jobbsøknad


Anbefalte innlegg

Skrevet

Så skrev en søknad på ny jobb i dag og sendte inn. I retrospektiv ser jeg at søknaden kanskje ble litt lang, og at jeg fokuserte litt mer på hva jeg har gjort jobbmessig tidligere. Søknade er på under en side med mye luft i mellom så den er oversiktlig og beskrivende om meg både som ansatt og person. Er det ille at den er litt lang? Ser andre søknader er litt mindre eller bare på noen setninger, men jeg tenker jo man skal jo selge seg delv i en jobbsøknaf for å bli vurdert til intervju eller?

 

Anonymous poster hash: d93bb...5f6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis den er på under en side kan du bare slappe av. Den er ikke for lang. Med mindre du har brukt skriftstørrelse 8.

 

Anonymous poster hash: a70a4...c94

Skrevet

Jobbsøknader bør være helst på rundt en side hvis det ikke er noe superspesielt. Kan være praktisk å tilpasse CV'en slik at den er mer rettet mot jobben du søker.

 

Anonymous poster hash: 16bbb...454

Skrevet

Jobbsøknader bør være helst på rundt en side hvis det ikke er noe superspesielt. Kan være praktisk å tilpasse CV'en slik at den er mer rettet mot jobben du søker.

 

Anonymous poster hash: 16bbb...454

Rundt en side eller mindre altså :) søknader på kun et par setninger tas ikke seriøst.

 

Anonymous poster hash: 16bbb...454

Skrevet

Ellers: når du skriver jobbsøknader er det bra å skrive hva du har av tidligere erfaring, men husk kun å belyse det som er relevant for den stillingen du søker på. Resten står jo i CV-en din.

 

Husk for all del å "svare på det de etterspør" i annonsen.

 

Anonymous poster hash: a70a4...c94

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...