Anonym bruker Skrevet 26. januar 2017 #1 Skrevet 26. januar 2017 Så skrev en søknad på ny jobb i dag og sendte inn. I retrospektiv ser jeg at søknaden kanskje ble litt lang, og at jeg fokuserte litt mer på hva jeg har gjort jobbmessig tidligere. Søknade er på under en side med mye luft i mellom så den er oversiktlig og beskrivende om meg både som ansatt og person. Er det ille at den er litt lang? Ser andre søknader er litt mindre eller bare på noen setninger, men jeg tenker jo man skal jo selge seg delv i en jobbsøknaf for å bli vurdert til intervju eller? Anonymous poster hash: d93bb...5f6
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2017 #2 Skrevet 27. januar 2017 Hvis den er på under en side kan du bare slappe av. Den er ikke for lang. Med mindre du har brukt skriftstørrelse 8. Anonymous poster hash: a70a4...c94
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2017 #3 Skrevet 27. januar 2017 Jobbsøknader bør være helst på rundt en side hvis det ikke er noe superspesielt. Kan være praktisk å tilpasse CV'en slik at den er mer rettet mot jobben du søker. Anonymous poster hash: 16bbb...454
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2017 #4 Skrevet 27. januar 2017 Jobbsøknader bør være helst på rundt en side hvis det ikke er noe superspesielt. Kan være praktisk å tilpasse CV'en slik at den er mer rettet mot jobben du søker. Anonymous poster hash: 16bbb...454 Rundt en side eller mindre altså søknader på kun et par setninger tas ikke seriøst. Anonymous poster hash: 16bbb...454
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2017 #5 Skrevet 27. januar 2017 Ellers: når du skriver jobbsøknader er det bra å skrive hva du har av tidligere erfaring, men husk kun å belyse det som er relevant for den stillingen du søker på. Resten står jo i CV-en din. Husk for all del å "svare på det de etterspør" i annonsen. Anonymous poster hash: a70a4...c94
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå