Anonym bruker Skrevet 26. januar 2017 #1 Skrevet 26. januar 2017 Det er så mye fart på denne gutten at jeg må overvåke han 24/7 Selv om jeg overvåker så si hele tiden så har vi hatt opp til 4-5 ganger der han har falt med hodet på parkett og en av gangene falt han på flisene. En gang endte opp med hjernerystelse siden han han spydde. 2/5 av gangen falt han av sofaen på tepper i stua men allivel har han "besvimt" 3 ganger av de gangene han faller. Min tante sier at noen barn mister bevisstheten fortere enn andre. Han kommer relativt for tilbake igjen, men jeg føler jeg har fått en slags angst i meg om alt er bra med hodet hans eller ikke. Nå igjen i dag klarte han å dunke hodet sitt på stuebordet. Han besvimte jo ikke, men han gråt så klart. Han skal aldri gå men bare løpe, ikke ser han for seg heller hvor han går om det komme en vegg eller om det er stol der osv. Familien min sier jeg at burde bare la han utforske, men jeg har jo hørt at barn som slår hodet kan ende katastrofalt. Hva burde jeg gjøre? Kan jo ikke stenge han inne i lekegrind heller? Anonymous poster hash: 12a2b...bb3
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2017 #2 Skrevet 26. januar 2017 Han er 21 mnd forresten Anonymous poster hash: 12a2b...bb3
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2017 #3 Skrevet 26. januar 2017 Sjekka synet? Anonymous poster hash: bde00...523
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2017 #4 Skrevet 26. januar 2017 Sjekka synet? Anonymous poster hash: bde00...523 Nei det har vi faktisk ikke. God ide Anonymous poster hash: 12a2b...bb3
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2017 #5 Skrevet 26. januar 2017 Første jeg tenkte på var dårlig syn. Anonymous poster hash: 01e57...9b9
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2017 #6 Skrevet 26. januar 2017 Jeg ville tatt ham med til legen. Det er ikke normalt at barn besvimer så ofte, såvidt meg bekjent ihvertfall. Heller en sjekk for mye enn en for lite! Anonymous poster hash: 9a009...c47
Marriet Skrevet 26. januar 2017 #7 Skrevet 26. januar 2017 Begynte han å gå tidlig? Jeg hadde en sånn villstyring. Et såre slit. Tok hanoen med til lege og videre for å sjekke synet, ingen ting å utsette på det. Legen fant heller ikke noe annet galt. Konklusjonen ble at siden han begynte å gå så tidlig som han gjorde fulgte ikke utviklende videre helt naturlig på en måte. Han var sånn som din som aldri gikk kun løp. Han kunne springe en vei, men ha hodet og øynene vendt en annen. PANG! Ute var det aller verst med alle utfordringene i terrenget som han aldri så. Trapper varundt også et helvete. Nå har han derimot begynt å lære og VET at det er vondt og slå seg, så han er mye mer forsiktig. Men jeg sier som de andre her, ta han med til lege. Høres ekstremt ut når han besvimer og får hjernerystelse.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2017 #8 Skrevet 26. januar 2017 Begynte han å gå tidlig? Jeg hadde en sånn villstyring. Et såre slit. Tok hanoen med til lege og videre for å sjekke synet, ingen ting å utsette på det. Legen fant heller ikke noe annet galt. Konklusjonen ble at siden han begynte å gå så tidlig som han gjorde fulgte ikke utviklende videre helt naturlig på en måte. Han var sånn som din som aldri gikk kun løp. Han kunne springe en vei, men ha hodet og øynene vendt en annen. PANG! Ute var det aller verst med alle utfordringene i terrenget som han aldri så. Trapper varundt også et helvete. Nå har han derimot begynt å lære og VET at det er vondt og slå seg, så han er mye mer forsiktig. Men jeg sier som de andre her, ta han med til lege. Høres ekstremt ut når han besvimer og får hjernerystelse. Jeg skal kontakte legen på mandag, men burde jeg kanskje forhøre med legen om vi skal ta en MR siden han har slått hoder ett par ganger nå? Slå din hodet eller? Han begynnte å gå 15 mnd. Slik du beskriver din er min. F.eks han sitter på sofa, tar ned alle putene og legger dem på gulvet og skal stupe rett ned med armene og hodet på putene. Jeg får panikk, kan nesten ikke gjøre noe annet enn å løpe etter han og følge han over alt. Føler meg elendig som mor, tross alt jeg passer på hele tiden så har han klart å besvime av 3 ganger når han har falt. Bra at din unge har lært seg da, min har tydeligvis ikke lært enda :/ tross alt han faller og slår seg. Skjønner ikke hvorfor han skal f.eks snu seg med hodet andre veien når han skal løpe kjempe fort. Jeg vet ikke en gang om jeg tørr å ta en MT av hodet hans. Anonymous poster hash: 12a2b...bb3
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2017 #9 Skrevet 26. januar 2017 Jeg ville tatt ham med til legen. Det er ikke normalt at barn besvimer så ofte, såvidt meg bekjent ihvertfall. Heller en sjekk for mye enn en for lite! Anonymous poster hash: 9a009...c47 Jeg aner ikke hva som er normalt eller ikke. Men jeg vet bare at det er ikke normalt at barn ikke lærer seg når de faller gang på gang. Anonymous poster hash: 12a2b...bb3
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2017 #10 Skrevet 26. januar 2017 Jeg aner ikke hva som er normalt eller ikke. Men jeg vet bare at det er ikke normalt at barn ikke lærer seg når de faller gang på gang. Anonymous poster hash: 12a2b...bb3 Jeg tenker, kan det være små epileptiske anfall som gjør at han faller så mye og mister bevisstheten? Jeg har hatt tre klatre-unger i hus, men har aldri opplevd at de besvimer ved fall.. Anonymous poster hash: 9a009...c47
Marriet Skrevet 26. januar 2017 #11 Skrevet 26. januar 2017 Jeg skal kontakte legen på mandag, men burde jeg kanskje forhøre med legen om vi skal ta en MR siden han har slått hoder ett par ganger nå? Slå din hodet eller? Han begynnte å gå 15 mnd. Slik du beskriver din er min. F.eks han sitter på sofa, tar ned alle putene og legger dem på gulvet og skal stupe rett ned med armene og hodet på putene. Jeg får panikk, kan nesten ikke gjøre noe annet enn å løpe etter han og følge han over alt. Føler meg elendig som mor, tross alt jeg passer på hele tiden så har han klart å besvime av 3 ganger når han har falt. Bra at din unge har lært seg da, min har tydeligvis ikke lært enda :/ tross alt han faller og slår seg. Skjønner ikke hvorfor han skal f.eks snu seg med hodet andre veien når han skal løpe kjempe fort. Jeg vet ikke en gang om jeg tørr å ta en MT av hodet hans. Anonymous poster hash: 12a2b...bb3 Min har slått hodet mye. Men aldri sånn at han har besvimt eller blitt borte. Store stygge kuler og blåmerker har det derimot blitt en del av. Jeg støtter litt hun under her som nevner epileptiskeanfall. At det muligens er en slags kombinasjon kanskje? Går han i barnehage? Har dem eventuelt nevnt noe?
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2017 #12 Skrevet 26. januar 2017 Jeg tenker, kan det være små epileptiske anfall som gjør at han faller så mye og mister bevisstheten? Jeg har hatt tre klatre-unger i hus, men har aldri opplevd at de besvimer ved fall.. Anonymous poster hash: 9a009...c47 Jeg vet ikke, han har vært helt frisk siden fødsel så aner ikke. Men når han faller så faller ikke han fordi han besvimer. Han faller med hodet ned på gulvet fordi han er uforsiktig og har uhell så gråter han litt etter faller så blir han borte i noen sekunder og kommer tilbake igjen ved at vi slår litt på ansiktet hans. Vi måtte ringe ambulansen en gang å da var han mindre de sa at det ikke var noe farlig siden vi fikk kontakt med han og rørt alle bein og armer osv. Han er jo helt normal etter på borsett fra den ene gangen når han falt på noen fliser når vi var på besøk hos ett vennepar. Slå hodet på flisene rundt middagstider og begynnte å spy ved midnatt. Legevakten mente det var hjernerystelse å at vi måtte bare følge med han. Gikk jo over det også men jeg har fått angst hver gang han løper, han løper jo bokstavelig talt. han går aldri Anonymous poster hash: 12a2b...bb3
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2017 #13 Skrevet 26. januar 2017 Jeg vet ikke, han har vært helt frisk siden fødsel så aner ikke. Men når han faller så faller ikke han fordi han besvimer. Han faller med hodet ned på gulvet fordi han er uforsiktig og har uhell så gråter han litt etter faller så blir han borte i noen sekunder og kommer tilbake igjen ved at vi slår litt på ansiktet hans. Vi måtte ringe ambulansen en gang å da var han mindre de sa at det ikke var noe farlig siden vi fikk kontakt med han og rørt alle bein og armer osv. Han er jo helt normal etter på borsett fra den ene gangen når han falt på noen fliser når vi var på besøk hos ett vennepar. Slå hodet på flisene rundt middagstider og begynnte å spy ved midnatt. Legevakten mente det var hjernerystelse å at vi måtte bare følge med han. Gikk jo over det også men jeg har fått angst hver gang han løper, han løper jo bokstavelig talt. han går aldri Anonymous poster hash: 12a2b...bb3 Han får ikke affektsnfall da når han slår hodet? Det som gjør at han besvimer? Skriker han ut eller holder pusten liksom før han besvimer? Søk på breath holding spell på you tube. Min besvimer av små slag mot hodet pga slike ufarlige anfall. Anonymous poster hash: 01e57...9b9
SuperFries Skrevet 26. januar 2017 #14 Skrevet 26. januar 2017 Har ikke lest svarene, men tenker at dere må sjekke syn og hørsel.
Marriet Skrevet 26. januar 2017 #15 Skrevet 26. januar 2017 Huff... jeg føler så med deg! Man føler seg jo som en elendig forelder når ungen skader seg hele tiden. Jeg prøvde å sikre alt som var skummelt, helt uaktuelt å leke i sofaen blant annet, men man kan jo ikke ha øynene i dem hele tiden og du kan banne på at de minuttene du er å henter noe på kjøkkenet eller tar en liten tissepause da skjer det. Han roa seg kraftig ned når han ble rundt to år. Jeg ser fremdeles tendenser, og jeg avverger mange potensielle skader, m3n det oppleves ikke lenger som unormalt. Bra at du tar han med til legen. Blir du tilbudt mr så er jo det bare bra mest sannsynlig er det jo ikke noe galt, men hvis det er så er det jo godt å kunne finne ut av det. Jeg satt på helsestasjon en dag og gråt og hevdet hardnakket at lillingen på 1,5 år hadde adhd 🙈 man blir jo helt desperat.
amandine Skrevet 26. januar 2017 #16 Skrevet 26. januar 2017 Jeg skal kontakte legen på mandag, men burde jeg kanskje forhøre med legen om vi skal ta en MR siden han har slått hoder ett par ganger nå? Slå din hodet eller? Han begynnte å gå 15 mnd. Slik du beskriver din er min. F.eks han sitter på sofa, tar ned alle putene og legger dem på gulvet og skal stupe rett ned med armene og hodet på putene. Jeg får panikk, kan nesten ikke gjøre noe annet enn å løpe etter han og følge han over alt. Føler meg elendig som mor, tross alt jeg passer på hele tiden så har han klart å besvime av 3 ganger når han har falt. Bra at din unge har lært seg da, min har tydeligvis ikke lært enda :/ tross alt han faller og slår seg. Skjønner ikke hvorfor han skal f.eks snu seg med hodet andre veien når han skal løpe kjempe fort. Jeg vet ikke en gang om jeg tørr å ta en MT av hodet hans. Anonymous poster hash: 12a2b...bb3 15 måneder er ikke veldig tidlig å gå, men han høres jo ganske aktiv og vill ut som du beskriver ham. Det sagt, han er jo i den alderen! Du sier du kan nesten ikke gjøre noe annet enn å passe, der har du det. Ikke nesten, men du kan ikke! Det går over, men du må passe hvert våkne sekund. Rett og slett.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2017 #17 Skrevet 26. januar 2017 Han får ikke affektsnfall da når han slår hodet? Det som gjør at han besvimer? Skriker han ut eller holder pusten liksom før han besvimer? Søk på breath holding spell på you tube. Min besvimer av små slag mot hodet pga slike ufarlige anfall. Anonymous poster hash: 01e57...9b9 Du jeg googlet det nå og det akkurat det han gjør, han gråter intenst også blir han borte noen sekunder. Det var en familie medlem som også nevnte noe av det samme du beskrev her. Kanskje han får panikk ? Anonymous poster hash: 12a2b...bb3
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2017 #18 Skrevet 26. januar 2017 15 måneder er ikke veldig tidlig å gå, men han høres jo ganske aktiv og vill ut som du beskriver ham. Det sagt, han er jo i den alderen! Du sier du kan nesten ikke gjøre noe annet enn å passe, der har du det. Ikke nesten, men du kan ikke! Det går over, men du må passe hvert våkne sekund. Rett og slett. Ja han er en propell. Vill 24/7. Veldig vill av seg.!!! Jeg bare håper at han forstår snart at han må faktisk se rett fram når han skal løpe og gå. Jeg går jo bak han dagen lang, men noen ganger så må jeg faktisk også ta en tisse pause 🙈 Pleier som regel å ta han med meg inne på do. Han har falt der også mens jeg har sittet på do, heldigvis ikke med hodet. Anonymous poster hash: 12a2b...bb3
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2017 #19 Skrevet 26. januar 2017 Du jeg googlet det nå og det akkurat det han gjør, han gråter intenst også blir han borte noen sekunder. Det var en familie medlem som også nevnte noe av det samme du beskrev her. Kanskje han får panikk ?Anonymous poster hash: 12a2b...bb3 Det er ikke panikk, det er en helt ufrivillig "feil" som gjør dette. Ufarlig. De vokser det av seg. Les litt om det. Men ved slike anfall bør dere kontakte lege for å utelukke epilepsi. Villheten er jo noe separat, men kombinasjonen med å få slike anfall er jo uheldig. http://nhi.no/foreldre-og-barn/barn/sykdommer/affektkramper-12899.html Anonymous poster hash: 01e57...9b9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå