Anonym bruker Skrevet 26. januar 2017 #1 Skrevet 26. januar 2017 Her er typisk for mitt barn. Klarer ikke sette fingeren på hva dette kan være. Men jeg vil utrede. Skolen vil ikke. - fungerer på skolen. Følger med i timene, ser konsentrert ut. Fungerer sosialt. Knytter seg ikke til noen spesiell, men er litt sammen med alle jentene. - fungerer greit hjemme så lenge det ikke er noe "mas". - overdriver smerte. Kan gråte i lang lang tid hvis det feks faller en skje på foten hennes. Jeg må trøste og trøste, men etter 20 min med gråt, så blir jeg streng og sier at nå er det greit. Hun er sikker på at foten er knust - sutrer hele tiden. Hvis hun spør om å få et glass melk og jeg sier vann er tørstedrikk, så blir det bråk. Setter seg på gulvet gråter hysterisk. Snakker med en halvgråtende stemme nesten uansett. - sliter som et helvete med lekser. Tar en time å sette henne i gang. Når hun først begynner, så er det klage på klage gjennom hver bokstav eller hvert tall. Kasting av blyanter, farger og viskelær. - klenger. Sitter oppå meg hele tiden. Skal kose, klemme, ta på pupper, se på alt jeg driver med og hvis jeg leser en SMS, så hyler hun at jeg bare sitter med tlf HELE dagen. - klengete på andre vokse. Tar så mye plass at folk blir slite samtidig som de blir veldig glad i henne. Hun er genuint opptatt av "voksenting". Hun går ofte på besøk til naboen for å se på dokumentarer om alt mulig rart. Aner ikke halvparten. Naboen elsker henne og de leser visst illustrert vitenskap sammen. Hun har hatt med noen blader hjem og leser noen av artiklene på egenhånd. - normal språk og motorisk utvikling med unntak av blyantgrep. Det er er meget uvanlig grep. Holder blyanten mellom pekefinger og langefinger så støttes den lenger mot spissen av ringefinger og tommel - normal barneoppdragelse. Har 2 søsken oppdratt likt som dette, de andre er "normale". Er 10 mnd yngre og 24 mnd eldre enn søsken. (Vi fikk 3 barn på 3 år) Hun er snart 11 år Anonymous poster hash: 104cf...8e4
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2017 #2 Skrevet 26. januar 2017 Den klassiske dritten i midten? Anonymous poster hash: e055d...9b7
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2017 #3 Skrevet 26. januar 2017 Høres ut som meg som barn det der Jeg har ADHD med autistiske trekk. Ingen tenkte tanken en gang, så fått diagnosen i voksen alder. Når det kom på plass fikk jeg tatt tak i skole og studerer medisin i dag Anonymous poster hash: b29af...875
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2017 #4 Skrevet 26. januar 2017 Den klassiske dritten i midten? Anonymous poster hash: e055d...9b7 Nei. Jeg var dritten i midten selv og oppførte meg da ikke på denne måten. man blir ikke slik som dette av å være født mellom to andre søsken. De får alle samme oppfølging, oppdragese og kos og klem og oppmerksomhet Anonymous poster hash: 104cf...8e4
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2017 #5 Skrevet 26. januar 2017 Høres ut som meg som barn det der Jeg har ADHD med autistiske trekk. Ingen tenkte tanken en gang, så fått diagnosen i voksen alder. Når det kom på plass fikk jeg tatt tak i skole og studerer medisin i dag Anonymous poster hash: b29af...875 Jeg vil så gjerne hjelpe henne, men jeg har jo ikke peiling! Tenkt retning add/adhd, men alt stemte ikke helt. Skolen vil ikke bistå med å få henne inn i ppt og bup, så jeg må ta kampen alene. Konmer til å kontakte fastlege for henvisning til ppt. Kan de avvise lærevansker eller fremvise at det er mer enn lærevansker "på ferde", så kan de hjelpe meg inn på bup? Anonymous poster hash: 104cf...8e4
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2017 #6 Skrevet 26. januar 2017 Høres ut som det behøves utredning. Dette er ikke normal utvikling hos en 11-åring. Anonymous poster hash: 74e00...4b3
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2017 #7 Skrevet 26. januar 2017 Høres ut som det behøves utredning. Dette er ikke normal utvikling hos en 11-åring. Anonymous poster hash: 74e00...4b3 Hadde alle 3 vært sånn, så hadde det vært noe galt med oss foreldre, men det er liksom bare det ene. Jeg klarer heller ikke sette fingeren på hva som er galt Anonymous poster hash: 104cf...8e4
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2017 #8 Skrevet 26. januar 2017 Tror ikke det er noe med henne egentlig, men det kan virke som om hun skriker etter oppmerksomhet? Kan du prøve en periode å gi henne masse positiv oppmerksomhet, ha litt tid sammen bare dere? Men å ta på puppene dine er da virkelig ikke normalt. Du må si fra at det ikke er akseptabelt å tråkke over andres intimsone slik. Anonymous poster hash: 3e1b3...18d
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2017 #9 Skrevet 26. januar 2017 Jeg stusser litt på at du er så sta på at noe er annerledes med ungen din, mens alle pedagoger og fagfolk mener hun er innenfor normalen. Lærerne har sett og erfart mange forskjellige barn. Hva er det du tror du ser, som andre ikke ser. Og hva mener mannen din om dette? Anonymous poster hash: ab830...d46
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2017 #10 Skrevet 26. januar 2017 Sikkert bare en en fase i livet, vil tro det går over. Søskenbarnet mitt var sånn som du har beskrevet ditt barn. Han ble eldre og mer moden med tiden Anonymous poster hash: 72fa1...192
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2017 #11 Skrevet 26. januar 2017 Nei, hun vil ha oppmerksomhet og anerkjennelse, høres det ut som. Og så bra at hun liker dokumentarer og Illustrert Vitenskap. Forstår ikke hvorfor du nevner det som et mulig symptom på en diagnose? Det er jo bare sunt, og tyder på god intelligens Anonymous poster hash: b4900...f02
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2017 #12 Skrevet 26. januar 2017 Tror ikke det er noe med henne egentlig, men det kan virke som om hun skriker etter oppmerksomhet? Kan du prøve en periode å gi henne masse positiv oppmerksomhet, ha litt tid sammen bare dere? Men å ta på puppene dine er da virkelig ikke normalt. Du må si fra at det ikke er akseptabelt å tråkke over andres intimsone slik. Anonymous poster hash: 3e1b3...18d Dette har vi gjort. Vi passer på at alle barna får like mye oppmerksomhet en til en. Vi har også tatt cos-kurs, for å kunne hjelpe barnet. Jeg sier så klart i fra når det kommer til oppførsel som ikke er akseptert. Anonymous poster hash: 104cf...8e4
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2017 #13 Skrevet 26. januar 2017 Jeg stusser litt på at du er så sta på at noe er annerledes med ungen din, mens alle pedagoger og fagfolk mener hun er innenfor normalen. Lærerne har sett og erfart mange forskjellige barn. Hva er det du tror du ser, som andre ikke ser. Og hva mener mannen din om dette? Anonymous poster hash: ab830...d46 Det er bare kontaktlæreren som mener alt er normalt med unntak av faglig svakhet. Anonymous poster hash: 104cf...8e4
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2017 #14 Skrevet 26. januar 2017 Nei, hun vil ha oppmerksomhet og anerkjennelse, høres det ut som. Og så bra at hun liker dokumentarer og Illustrert Vitenskap. Forstår ikke hvorfor du nevner det som et mulig symptom på en diagnose? Det er jo bare sunt, og tyder på god intelligens Anonymous poster hash: b4900...f02 Det var for å illustrere at hun ofte er hos en nabo uten barn for å "henge" der. Hun får masse oppmerksomhet og anerkjennelse. Like mye som søsknene Anonymous poster hash: 104cf...8e4
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2017 #15 Skrevet 26. januar 2017 Jeg stusser litt på at du er så sta på at noe er annerledes med ungen din, mens alle pedagoger og fagfolk mener hun er innenfor normalen. Lærerne har sett og erfart mange forskjellige barn. Hva er det du tror du ser, som andre ikke ser. Og hva mener mannen din om dette? Anonymous poster hash: ab830...d46 Her så ikke ped leder i barnehagen eller noen andre at noe var annerledes. Men de så ikke det barnet som var helt krakilsk og utenfor i det sosiale samspillet med søsken og familie. Men ppt og nå bup så fort at "noe" var det. Diagnose; ADHD uoppmerksom type og mye tegn fra Asperger (som skal utredes mer). Anonymous poster hash: 917c8...eca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå