Anonym bruker Skrevet 26. januar 2017 #1 Skrevet 26. januar 2017 Har fått servert nydelige supper, salater og gratenger hos de andre, så nå vil jeg også imponere;-) noe billig og godt:) Anonymous poster hash: 7f5de...17a
3 i april Skrevet 26. januar 2017 #2 Skrevet 26. januar 2017 Hjemmelagde pitabrød med fyll feks svinekjøtt, grønnsaker og en hjemmelaget dressing. Du kan også bruke biffstrimler, kyllingfillet eller feks grilet kylling. Pitabrød kan dessuten fryses og passer utmerket som matpakke mat sammen med pålegg eller middagsrester.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2017 #3 Skrevet 26. januar 2017 Nybakte grove rundstykker (godt pålegg er jo ikke akkurat billig da), med kanelsnurrer etterpå. Pizza med grønn salat. Anonymous poster hash: d53e5...b92
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2017 #4 Skrevet 26. januar 2017 Her stiller den som har treffer med rundstykker og kaffe. Resten tar med pålegg og annen drikke. Slags kursfest Anonymous poster hash: a87c9...3d9
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2017 #5 Skrevet 26. januar 2017 Jeg har laget til mine 5 treff: kyllingpai i langpanne, kremet pastasalat, taco, hjemmebakte rundstykker m/pålegg og nylig serverte jeg grønnsakssuppe. Også har vi alltid noe godt til kaffen etterpå. Ostekake, safarikake, smuldrepai eller ble annet søtt. Anonymous poster hash: 39aaf...150
MammantilNurket Skrevet 26. januar 2017 #6 Skrevet 26. januar 2017 Noe som kan spises med en hånd og ikke blir kaldt 😊
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2017 #8 Skrevet 26. januar 2017 Pai Anonymous poster hash: 11be4...169
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2017 #9 Skrevet 26. januar 2017 Vi var 8 styk og hadde en regel om å kun servere brødmat, rundstykker om man vil, og pålegg. Ikke noe fancy fordi da kan man føle et press til å servere bedre mat enn de andre og flere hadde mer enn nok med å ta seg av babyen enn å skulle kokkelere i tillegg. Ikke alle har en baby som sover hele tiden. Er veldig gla for at vi gjorde det sånn, så foreslå det? Så slipper du å tenke på hva du skal lage og slippe å styre så mye Anonymous poster hash: 27f44...9f4
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2017 #10 Skrevet 26. januar 2017 Gå inn på nettsiden til Tine (matsans) og søk på "gul kyllingsuppe", den er sjukt god - og sjukt enkel å lage! Ved siden av kjøper du et godt brød, helst rundt, på feks Meny (de har et rundt landbrød som er amazing). Dette brødet skjærer du riller/sprekker på tvers og på langs, ca 2-3 cm mellom, sånn at du ender opp med en haug små ruter som står opp fra brødbunden - IKKE skjer helt igjennom! I alle disse sprekkene stapper du hvitløkssmør og mozarella, og steker det i ovnen til ost og smør smelter. Voilá; verdens beste brytebrød til suppa! Anonymous poster hash: a88cd...dfc
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2017 #11 Skrevet 26. januar 2017 Vi var 8 styk og hadde en regel om å kun servere brødmat, rundstykker om man vil, og pålegg. Ikke noe fancy fordi da kan man føle et press til å servere bedre mat enn de andre og flere hadde mer enn nok med å ta seg av babyen enn å skulle kokkelere i tillegg. Ikke alle har en baby som sover hele tiden. Er veldig gla for at vi gjorde det sånn, så foreslå det? Så slipper du å tenke på hva du skal lage og slippe å styre så mye Anonymous poster hash: 27f44...9f4 La meg gjette ... ingen av dere kan lage mat? Anonymous poster hash: f3610...60b
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2017 #12 Skrevet 26. januar 2017 La meg gjette ... ingen av dere kan lage mat? Anonymous poster hash: f3610...60b ?? Hva er det for et tåpelig svar 😳 Syns ikke noe om disse overdådige matbordene på barseltreff.. det skal jo bare være en enkel lunsj, med mest sosialt innhold og ikke fokus på flotte kreasjoner. Ikke snakk om å ikke kunne lage mat fordet vel? Anonymous poster hash: 6078f...e6d
Musemora Skrevet 26. januar 2017 #13 Skrevet 26. januar 2017 Trines kyllingsuppe. Kjempegod. Og kjøp en loff til.
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2017 #14 Skrevet 27. januar 2017 ?? Hva er det for et tåpelig svar 😳 Syns ikke noe om disse overdådige matbordene på barseltreff.. det skal jo bare være en enkel lunsj, med mest sosialt innhold og ikke fokus på flotte kreasjoner. Ikke snakk om å ikke kunne lage mat fordet vel? Anonymous poster hash: 6078f...e6d Det er jeg helt enig i, og jeg er kokk av yrke så å lage mat kan jeg. Vi var 6 på barselgruppa og det var ingen som ønsket at det skulle være mye matlaging så vi hadde alltid brødmat/rundstykker, knekkebrød og pålegg. Det har ingenting med å ikke kunne lage mat, det har noe med at det er barnet som er i fokus under denne perioden og da å legge press på alle om å diske opp med mat på den måten som er skissert i denne tråden er en uting. Anonymous poster hash: 235c9...583
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2017 #15 Skrevet 27. januar 2017 Er det bare jeg som synes det høres fryktelig upraktisk ut med suppe på barseltreff? Tror det under hvert av våre treff hadde vært minst en som ikke hadde hatt mulighet til å fått i seg noe mat 😂 Anonymous poster hash: f3553...2be
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2017 #17 Skrevet 27. januar 2017 Enig med de som sier gjør det enkelt! Kjøp inn gode rundstykker, ca 5 påleggstyper og eggerøre. Folk smører selv. Kjøp god jus, lag kaffe og te. Druer og kjeks til 'dessert'. Anonymous poster hash: e6376...030
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå