Anonym bruker Skrevet 26. januar 2017 #1 Skrevet 26. januar 2017 Jeg er helt oppgitt og sliten... Jeg vet ikke hvor jeg skal begynne... Vi har vært samboere i 5 år, ingen felles barn men særkullsbarn. Vi har hatt hver vår økonomi, men jeg har selvfølgelig hjulpet den andre om det har vært behov for det. Jeg har nylig funnet ut at samboeren min har over 1 million i gjeld hos diverse kreditorer og skatte myndighetene. Jeg har ikke hatt innsyn og kom tilfeldigvis over noen papirer når jeg skulle låne pc på kontoret hans. Etter dette, tok jeg det opp og spurte hvorfor han ikke har involvert meg i den problemstillingen. Vi prøver jo å bygge et liv sammen. Han ble rasende og sa mange stygge ting til meg. Nå har det gått noen uker å han er fortsatt sur og stygg mange ganger om dagen. Blir sur for bare små ting. Jeg er bare lei meg fordi jeg føler meg urettferdig behandlet. Nå har jeg bare lyst til å gå fra han... Jeg tenker på hvor mye annet jeg kanskje ikke vet. Han sier at jeg er en snoker og at jeg vil han vondt.... Jeg vet at det er lurt å pakke sakene mine å dra om jeg skal tenke på meg selv... Men det er ikke lett, for noen uker siden var alt helt topp... Anonymous poster hash: 026d0...df8
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2017 #2 Skrevet 26. januar 2017 Tror dessverre du vet svaret selv. Leit, lykke til. Anonymous poster hash: f3b42...61b
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2017 #3 Skrevet 26. januar 2017 Han er nok fryktelig skamfull over den gjelda og har kanskje vært redd i alle år for at du skulle finne det ut. Så er det at han blir sur hans måte å reagere på at hans mest fryktede hemmelighet er fremme i lyset. Hva du skal gjøre må du nesten finne ut selv. Tenke over om du kan leve med et sånt svik. Snakk med han Anonymous poster hash: 277f4...6d8
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2017 #4 Skrevet 26. januar 2017 Sånn var min eks også. Jeg var sjeleglad at vi ikke hadde barn sammen,og felles økonomi. Han er stygg i munnen mot deg fordi du har funnet ut sannheten. Han kan kalle deg snoker så mye han vil,det han har gjort og gjør er mye verre. Jeg sa ingenting til min eks,jeg kjøpte meg leilighet og ordnet alt uten hans viten. Flyttet en helg han var bortreist,sendte han sms om at huset skulle legges ut for salg innen 3 mnd hvis han ikke kunne kjøpe meg ut. Mitt råd: kom deg unna før du sitter kraftigere i saksa. Anonymous poster hash: 85319...87c
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2017 #5 Skrevet 26. januar 2017 Jeg vil også tro at han er skamfull og flau. Men han er likevel voksen, og da må han også gjøre annet enn å straffe deg i ukesvis for sine egne feil og løgner. Dere har ikke felles barn, da vil nok det smarteste være at du flytter fra ham. Hvis du likevel vil gi ham en sjanse, da må du sette helt konkrete og absolutte krav. Nr. en må være full åpenhet rundt økonomien Videre at dere sammen går til økonomisk rådgiver i kommunen hvor hele hans økonomi gjennomgås og det settes opp en plan han forplikter seg å følge fremover for tilbakebetaling. Han kan ikke ha kredittkort. Men helt ærlig, han har løyet til deg i fem år, han reagerer svært umodent når han blir avslørt. Selv om det sikkert er et sjokk og vondt for deg, så tror jeg du får det bedre på sikt med en annen mann. Anonymous poster hash: 4c3ff...9a6
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2017 #6 Skrevet 26. januar 2017 Løp, menneske, løp! Og se deg aldri tilbake. Anonymous poster hash: ce55d...84e
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2017 #7 Skrevet 26. januar 2017 Hadde blitt forbannet. En million i gjeld er jo ikke noe man skal skjule for en partner. Hadde bedt han skjerpe seg og legge kortene på bordet. Han er nok flau, men må ta på seg "stor gutt buksene" og ordne opp. Vet ikke om jeg hadde orket å bygge et forhold til en slik man. Anonymous poster hash: 7fc8b...28d
sug lut Skrevet 26. januar 2017 #8 Skrevet 26. januar 2017 Ingen bør flytte sammen med, fortsette å bo sammen med eller i det hele tatt vurdere å innlate seg med noen som ikke har stålkontroll på økonomien. At han juger om det er nå så, men at han har satt seg i den posisjonen er verre.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2017 #9 Skrevet 26. januar 2017 HAN har brutt din tillit og oppført seg som en idiot. Det er en grunn til at det heter økonomisk utroskap! Dette gjelder i høyeste grad deg. Når du konfronterer ham, blir han sur på deg. Meget velkjent taktikk - angrep er det beste forsvar. Ville egentlig råde deg til å bare dra, dersom han faktisk har oppført seg slik i flere uker. Men jeg vet at det er lettere sagt enn gjort, vanligvis. Så da vil jeg råde deg til å gi ham et ultimatum. Si til ham at du ikke lenger finner deg i oppførselen hans. Det er han som har sviktet, og du finner deg ikke i dritt fra ham et sekund lenger. Hvis noen skulle være forbannet, så er det du. Så han får valget: Ta seg sammen øyeblikkelig, be om unnskyldning og fortell deg hvordan han planlegger å håndtere situasjonen fremover. Eller så peller han seg til helvete ut av ditt liv, for du har fortjent bedre enn en taper som hemmeligholder gjeld og prøver å late som om det er du som har gått over streken. Anonymous poster hash: 3cd73...11b
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2017 #10 Skrevet 26. januar 2017 Jeg var i ganske lik situasjon som deg for mange år siden. Vi hadde begge ett barn fra Før og ingen felles. Oppdaget etter 1-2 års samboerskap at han hadde over 1 mill i tullegjeld. Ble kjempeskuffet for dette hadde jeg spurt han om Før vi flyttet sammen. Det begynte med at jeg tilfeldigvis kom over selvangivelsen hans og der stod jo alt. Jeg fikk sjokk og begynte å rote i tingene hans. Fant masse uåpnede brev som var regninger fra langt tilbake. Jeg stilte han til veggs og han innrømte alt. Dessverre for han valgte jeg å gå. Jeg tenkte at jeg rett og slett ikke orket å starte et liv med så få muligheter. Jeg trodde vi hadde god råd og der tok jeg feil. Jeg trodde vi skulle kjøpe drømmehuset vårt etterhvert og det skjønte jeg ble umulig. Jeg orket faktisk ikke å bruke av mine penger,energi for å hjelpe han. Jeg elsket han men jeg elsket datteren min mer. Unnet henne ikke å bo i et sånt virrvarr. Jeg angrer ikke på at jeg gikk for å si det sånn. Etter hva jeg har hørt har han flyttet tilbake til foreldrene sine og eier ikke nåla i veggen. Et par senere møtt jeg en ny mann som jeg nå har vært sammen med i over 10 år. Han hadde alt på stell og god økonomisk sans. Jeg har kunnet ta utdannelse og har drømmejobben. Og vi har fått drømmehuset. Dette hadde jeg aldri oppnådd om jeg hadde blitt hos eksen. Og med han som krevde jeg å få se selvangivelsen Før vi flyttet sammen for jeg var helt paranoid. Anonymous poster hash: c6475...42b
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2017 #11 Skrevet 26. januar 2017 Jeg snakker bare for meg selv, men altså; INGEN kjærlighet er så stor at jeg fortsetter i et forhold med en som sitter i gjeld til staten, og må bruke ÅR av livet sitt på å tilbakebetale penger som kunne blitt brukt til å berike vårt og barnas liv. Derfor forlot jeg også drømmemannen, fordi han viste seg å ha gjeld etter forrige samlivsbrudd. I tillegg brukte han tusenvis på sprit og røyk i måneden. Jeg vil bedre for meg selv og barna mine. Vil oppleve ferier, bekymringsfri økonomi (dvs. jeg vil kunne unne oss god mat og utflukter uten å måtte tenke på å snu hver krone) og jeg vil føle trygghet. Sånn er jeg bare. Hva du, HI, verdsetter i en mann, vet du best selv., Anonymous poster hash: 48027...9d3
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2017 #12 Skrevet 26. januar 2017 Om du fortsetter forholder, vær smart og hold økonomien delt. Min eks ødelagte vår økonomi. Han påførte meg en gjeld på 300 000. Anonymous poster hash: 09ac1...87e
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2017 #13 Skrevet 26. januar 2017 Jeg gifter meg når som helst med ei fattiglus, men aldri med en løgner. Løp så hardt du kan. Anonymous poster hash: 662e7...6db
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå