Anonym bruker Skrevet 26. januar 2017 #1 Skrevet 26. januar 2017 Målt til 142/73 hos legen. Legen mente det var fint, men skal ikke normalen ligge på 120/80? Leste år over 140 regnes som høyt blodtrykk. Forrige maling viste høyere verdier, men da hadde jeg også vært smertepåvirket over en lang periode. Jeg spurte legen to ganger, men han hevdet at verdiene var veldig fine. Jeg er ellers normalvektig, med sunt kosthold og høyt aktivitetsnivå. Anonymous poster hash: 60df0...d12
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2017 #2 Skrevet 26. januar 2017 Undertrykket var under normalen, så du har ikke høyt blodtrykk? Anonymous poster hash: f6d67...bc7
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2017 #3 Skrevet 26. januar 2017 Det er vel undertrykket man skal passe på og det ser bra ut hos deg Anonymous poster hash: 3d295...2dd
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2017 #4 Skrevet 26. januar 2017 Ah, ok! Jeg leste inne på en nettside at det var overtrykket som hadde betydning for hvorvidt man kan utvikler blant annet hjerte- og karsykdommer. Undertrykket vil variere frem til man er rundt 50 år, og stort sett synke med alderen. Overtrykket vil derimot variere hele livet, og gjerne bli høyere med alderen. Jeg kan egentlig ikke noe om dette, stusset bare litt over at legen min tilsynelatende var fornøyd med verdiene. Takk for svar. Anonymous poster hash: 60df0...d12
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2017 #5 Skrevet 26. januar 2017 OK dette her! ER undertrykket som skal følges med på, som nevnt ovenfor. Anonymous poster hash: dac7c...057
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå