Gå til innhold

Helligdagene forsvinner - bare snakk om tid!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det håper jeg. I et sekulært samfunn er det latterlig å ha en masse religiøse helligdager. De som har andre religioner enn kristendom (eller tilhører kristne retninger som har andre religiøse høytider enn Den norske kirke) har rett til å ta to fridager i året grunnet dette. Det burde holde for alle. 

Selv er jeg fullstendig ateist. Selvsagt synes jeg det er deilig med alle fridagene, særlig på våren (påske, pinse, himmelfart), men det er absolutt ingen grunn til at jeg skal ha fri de dagene. 

Anonymous poster hash: 19e4c...4c0
Skrevet

Effektivisering, globalisering, arbeidsledighet økt befolkning. Slapp av mulig fridager slutter å være relgilst forankra, men vi må neppe jobbe mer.

Anonymous poster hash: 0ee7d...248

Skrevet

Greit nok det, så lenge de vi får 6-7 uker ferie til "fritt" uttak isteden ;)

Anonymous poster hash: 3576c...345
Skrevet

Effektivisering, globalisering, arbeidsledighet økt befolkning. Slapp av mulig fridager slutter å være relgilst forankra, men vi må neppe jobbe mer.

Anonymous poster hash: 0ee7d...248

Det skal du ikke si for sikkert. Vi kommer i fremtiden til å ha for få folk til å løse arbeidsoppgavene samfunnet må få løst når vi får en stadig eldre befolkning med større behov for helsetjenester mm, og med det så kommer også behovet for at hver enkelt må jobbe mer. Vi kan jo håper at roboter tar over det meste av rutinearbeid i industrien (noe de allerede har kommet langt med, men som kommer til å bli enda mer automatisert) og omsorgsarbeid for å frigjøre arbeidskraft som kan drive en verdiøkning i samfunnet da vi helt klart trenger nye bein å stå på i Norge. Det vil også bli slik at vi må stå lenger og lenger i jobb og at pensjonsalderen vil krype jevnt og trutt oppover. Det er ingen logikk i at pensjonsalderen skal stå stille når levetiden øker, det må være en korrelasjon mellom forventet levealder og peensjonsalder. 

Anonymous poster hash: f322c...438

Skrevet

Innlegget er moderert grunnet dobbelpost.

K. Taylor

Skrevet

Jeg tror endel som har meldt seg ut av statskirken og ønsket stat og kirke delt ikke så konsekvensen og vil angre. Det er ikke gitt at disse dagene gis i form av annen type ferie nei!

Jeg kan ikke annet enn å le....

Anonymous poster hash: fc577...67f

Skrevet

Jeg tror endel som har meldt seg ut av statskirken og ønsket stat og kirke delt ikke så konsekvensen og vil angre. Det er ikke gitt at disse dagene gis i form av annen type ferie nei!

Er ikke det litt hyklersk, da? Å være medlem av et trossamfunn bare for å få fri fra jobben?

Skrevet

Greit for meg, jeg er selvstendig næringsdrivende så taper mye på disse påtvungne fridagene.. ville heller tjent penger.

Anonymous poster hash: 21cb1...605

Skrevet

Hva får deg til å tro at et stabilt medlemskap i statskirken er noen garantist for fridager?

Lovbestemt 5.ferieuke er arbeiderbevegelsens fanesak. Ikke kirkens. Det er ikke mange årene siden ingen hadde mer enn 4 uker.

Anonymous poster hash: 03153...f24

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...