Gå til innhold

Noen sjangre for å øke melkemengden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en baby på 6 dager, hun har fremdeles ikke fått til å ta bryst pga gulsot. Hun har vært veldig slapp og ikke orket å ta bryst pga gulsot. Har pumpet meg fra dag 1, men kom veldig lite. Har vært til ammehjelp på sykehuset, men de ville vente til babyen er bedre og mer våken før jeg og baby skal få hjelp med ammingen. Har time på mandag, problemet er at jeg har så utrolig lite melk.

Har kjøpt meg elektrisk pumpe, men kommer ikke så mye ut da. Det er ikke uvanlig i følge jordmoren så har fått beskjed om å håndmelke meg. Da kommer det mer, men ikke særlig mye. Får ut 10-15 ml på ene brystet og det andre kommer det rundt 5-10 ml når jeg sitter å håndmelker meg. Fått beskjed i dag om å håndmelke meg hver 3 time. Men tror dere det kan øke melkemengden? Og hvis babyen klarer å lære å ta bryst neste uke når vi skal få hjelp til ammingen, tror dere at jeg etterhvert vil få mer melk? Eller er løpet kjørt siden hun er 6 dager gammel og jeg har så lite melk?

Anonymous poster hash: fbc66...263

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skrivefeil i overskriften, skulle selvfølgelig stå sjanse

Skrevet

Løpet er ikke kjørt, men det er kjempeviktig at du bruker pumpen eller håndmelker minimum hver 3.time.

Utdrivingsrefleksen kan stimuleres ved at baby ligger på fanget ditt f.eks. Jo mer stress, jo mindre melk. Og det er superviktig at du får i deg nok kcal for at kroppen skal kunne produsere melk. Og drikk masse.

Men er det bare stress og ingen kos, tror jeg kanskje jeg hadde gått over til flaske etter noen uker. Det skal ikke være stress med matinga 😊

Skrevet

Løpet er ikke kjørt, men det er kjempeviktig at du bruker pumpen eller håndmelker minimum hver 3.time.

Utdrivingsrefleksen kan stimuleres ved at baby ligger på fanget ditt f.eks. Jo mer stress, jo mindre melk. Og det er superviktig at du får i deg nok kcal for at kroppen skal kunne produsere melk. Og drikk masse.

Men er det bare stress og ingen kos, tror jeg kanskje jeg hadde gått over til flaske etter noen uker. Det skal ikke være stress med matinga 😊

Takk for svar. Har vært litt stresset, for jeg vil så gjerne få det til. Sliter litt med følelsen av at jeg er en dårlig mor som ikke klarer å produsere nok melk, selvom jeg vet det høres helt teit ut. Men skal pumpe hver 3 time frem til vi får hjelp med ammingen:)

Hi

Skrevet

Du har mange muligheter til å få til dette enda, så prøv å senk skuldrene :) Viktig at du pumper eller håndmelker minste hver 3 time hele døgnet, dvs på natten også. På natten er produksjonen av prolaktin høyest og det er veldig viktig for å etablere en god produksjon. Meld deg inn i ammehjelpergruppen på facebook så kan du få svar døgnet rundt, i tillegg finnes det en egen gruppe for pumpere som heter Pumpemammaer. Begge har mange tips og triks så der kan du få god hjelp :) 

Skrevet

Enig med de to andre her, men også: Syntocinon.

Be en lege om resept på denne nesesprayen. Den skal hjelpe på selve utdrivingen. Hjalp meg veldig da min var ny, syk med gulsot og meget sugesvak.

Lykke til :)

Anonymous poster hash: 299ef...7e0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...