Gå til innhold

Hva skal til for å få brystreduksjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 163 og veier 65 kg. Ikke veldig overvektig altså, men litt. Jeg har enorme bryster. De har alltid vært store, men nå...etter to barn og to ammeperioder er de gigantiske. Føler jeg selv. De har ikke så mye "fyll" men de er som store lommer. Jeg bruker 75 DD-E i bh størrelse. Har gnagesår på siden under armene pga bh. Under puppene klør det mye og er sårt. Ikke eksem. I tillegg så lukter det "svett pupp" noen timer etter dusjen.

Jeg har også fått mange sånne hudgreier under der, ikke vorter men utvekster. Sånne som er vanlig å få under armene.

Jeg har kronisk vond nakke, men jeg vet ikke om det kommer av puppene da. Jeg vet at jeg kan slanke meg, men da blir jo bare lommene mer hengende tenker jeg?!

Kan jeg være en kandidat tro?

Klart jeg må snakke med legen, men håper noen her inne har litt erfaring rundt dette.

Anonymous poster hash: 5cef5...f54
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare hør med legen din, det er ikke noe farlig. Så får du enkelt beskjed. Husker ikke antall cm fra kragebein og de andre kriteriene. Super operasjon!

Skrevet

Eh, du er da ikke overvektig? Men kontakt legen din du.

Anonymous poster hash: e6e1c...6a8

Skrevet

Kriteriet er medisinske plager.

Man får det ikke dekket av kosmetiske årsaker, men har du medisinske plager kan du få det.

Begynn hos legen du.

Anonymous poster hash: fa82e...47f
Skrevet

Eh, du er da ikke overvektig? Men kontakt legen din du.

Anonymous poster hash: e6e1c...6a8

Njei...Ikke i forhold til bmi. Men jeg har altfor mye magefett, så jeg burde gå ned 5 kilo. Jeg skal kontakte legen, men jeg synes det er så flaut..Kjenner ham liksom etter mange år som pasient, så jeg har ikke lyst til å vise ham puppene mine  :rodme:

Skrevet

Jeg fikk ikke dekket. 167, 57 kg. Samme bh str som deg. Hadde migrene 2-4 dgr i uka. Betalte selv. Fjernet 300 GR av hver. Hatt migrene en gang etter dette og det er 2 mnd siden. Er superfornøyd. Og de ble kjempefine.

Anonymous poster hash: ef39f...48c

Skrevet

Jeg har akkurat de samme problemene som deg. Bare at jeg er større, 1,75 høy og 75 kg. BH-str er for tiden 70J! Ammer enda, men det spørs om jeg går ned i str etterpå likevel, blir vel bare tomme hudlommer.

Så jeg har bestemt meg for å ta brystreduksjon /løft om 1-2 år uansett om jeg får det dekket! Men jeg tror kriteriet er mindt 26 cm fra krageben til brystvorten, og medisi plager (som vi vel har, om enn milde plager).

Anonymous poster hash: e1779...e48

Skrevet

Njei...Ikke i forhold til bmi. Men jeg har altfor mye magefett, så jeg burde gå ned 5 kilo. Jeg skal kontakte legen, men jeg synes det er så flaut..Kjenner ham liksom etter mange år som pasient, så jeg har ikke lyst til å vise ham puppene mine  :rodme:

Du kan gå til en privatklinikk med refusjonsordning med nav, første konsultasjon er ofte gratis. Da er det en kirurg som ser på puppene dine og han kan fortelle deg om dette er noe du får dekket eller ikke. Er det mulig å få det dekket lager han et skriv til deg som du tar med til fastlegen, fastlegen sender henvisning til klinikken du akkurat har vært på og vips blir du operert der og de får pengene igjen fra nav.

En venninne gjorde det på den måten bare med magen, hun fikk dekket bukplastikk etter tvillingfødsel.

Anonymous poster hash: fa82e...47f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...