Anonym bruker Skrevet 26. januar 2017 #1 Skrevet 26. januar 2017 Altså, det er ikke akkurat mobbing tror jeg, men han som har garderobeplass ved siden av sønnen min sier ofte stygge ting til gutten min. Ikke fæle greier, men ting som at tennene hans er stygge (ikke noe galt med tennene til sønnen min), at tingene hans ikke er fine osv. I tillegg sparker han bort sekken til sønnen min og sier at han må "fløtte" seg osv. Så ikke noe megagreier, men det er hver dag slike små ting. Den andre gutten er liksom litt sint hele tiden. Gutten min er veldig rolig og unngår alt av konflikter. Han hater konflikter. Han er heller ikke en som klager særlig over ting, om det er noe han ikke liker så bare skygger han unna og bryr seg stort sett ikke noe om det. Men nå har han snakket om denne gutten noen ganger og det er tydelig at han ikke liker det. Ellers er han en populær gutt med mange venner på skolen, han har alltid noen å leke med og ingen andre som plager ham. Ok å snakke med lærer om dette? Anonymous poster hash: 451ec...39c
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 26. januar 2017 #2 Skrevet 26. januar 2017 Helt Ok , bedre å ta det nå enn å la det eskalere.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2017 #3 Skrevet 26. januar 2017 Altså, det er ikke akkurat mobbing tror jeg, men han som har garderobeplass ved siden av sønnen min sier ofte stygge ting til gutten min. Ikke fæle greier, men ting som at tennene hans er stygge (ikke noe galt med tennene til sønnen min), at tingene hans ikke er fine osv. I tillegg sparker han bort sekken til sønnen min og sier at han må "fløtte" seg osv. Så ikke noe megagreier, men det er hver dag slike små ting. Den andre gutten er liksom litt sint hele tiden. Gutten min er veldig rolig og unngår alt av konflikter. Han hater konflikter. Han er heller ikke en som klager særlig over ting, om det er noe han ikke liker så bare skygger han unna og bryr seg stort sett ikke noe om det. Men nå har han snakket om denne gutten noen ganger og det er tydelig at han ikke liker det. Ellers er han en populær gutt med mange venner på skolen, han har alltid noen å leke med og ingen andre som plager ham. Ok å snakke med lærer om dette? Anonymous poster hash: 451ec...39c Det er mobbing/krenkelse, si ifra ;-) Ikke noe hyggelig i det hele tatt, burde tas tak i med en gang. Ikke noe hyggelig for gutten din dette. Anonymous poster hash: 0a6da...951
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2017 #4 Skrevet 26. januar 2017 Altså, det er ikke akkurat mobbing tror jeg, men han som har garderobeplass ved siden av sønnen min sier ofte stygge ting til gutten min. Ikke fæle greier, men ting som at tennene hans er stygge (ikke noe galt med tennene til sønnen min), at tingene hans ikke er fine osv. I tillegg sparker han bort sekken til sønnen min og sier at han må "fløtte" seg osv. Så ikke noe megagreier, men det er hver dag slike små ting. Den andre gutten er liksom litt sint hele tiden. Gutten min er veldig rolig og unngår alt av konflikter. Han hater konflikter. Han er heller ikke en som klager særlig over ting, om det er noe han ikke liker så bare skygger han unna og bryr seg stort sett ikke noe om det. Men nå har han snakket om denne gutten noen ganger og det er tydelig at han ikke liker det. Ellers er han en populær gutt med mange venner på skolen, han har alltid noen å leke med og ingen andre som plager ham. Ok å snakke med lærer om dette? Anonymous poster hash: 451ec...39c Dette er jo mobbing. Ja, du burde snakke med lærer om det. Anonymous poster hash: f369a...054
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2017 #5 Skrevet 26. januar 2017 Jeg ville også sagt fra. Hvordan er denne gutten mot de andre barna? Sønnen min har en lik i klassen, men han oppfører seg slik mot alle. Tror ikke han har det så greit. Anonymous poster hash: ffbfd...7b8
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2017 #6 Skrevet 26. januar 2017 Tusen takk for svar dere, da er jeg ikke overdramatisk. Jeg tar det opp med læreren så fort jeg kan. Jeg har spurt gutten min om han er slik mot andre også, men det er han visst ikke, men jeg vet ikke helt hva sønnen min får med seg av slike ting. Jeg har jo observert den andre gutten før selv, og jeg tror ikke at det kun er min gutt det går utover, han virker litt sint rett og slett. Men det går muligens ekstra mye utover sønnen min i og med at de har plass ved siden av hverandre i garderoben og fordi han sikkert vet at sønnen min ikke tar igjen. Anonymous poster hash: 2cd9f...3be
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2017 #7 Skrevet 26. januar 2017 Det er ikke mobbing, men det er uakseptabel oppførsel. Ta det opp. Anonymous poster hash: f87aa...eb8
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2017 #8 Skrevet 26. januar 2017 Det er ikke mobbing, men det er uakseptabel oppførsel. Ta det opp. Anonymous poster hash: f87aa...eb8 Det er ikke mobbing, men det er uakseptabel oppførsel. Ta det opp. Anonymous poster hash: f87aa...eb8 Det er mobbing når det er gjentakende over tid jo Mobbing er "gjentatt negativ eller ”ondsinnet” atferd fra en eller flere rettet mot en elev som har vansker for å forsvare seg. Gjentatt erting på en ubehagelig og sårende måte er også mobbing". Atferden må finne sted 2 eller 3 ganger i måneden eller oftere for å defineres som mobbing. (Oleweus) Anonymous poster hash: 0a6da...951
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå