Anonym bruker Skrevet 26. januar 2017 #1 Skrevet 26. januar 2017 Ikke noe problem det - om han hadde jobbet dagtid, men jeg er altså vanskelig fordi jeg mener at så lenge han jobber turnus og må belage seg på barnevakt, da har barna det bedre hos mor? Han har lengre friperioder og er velkommen til å ha barna da, men hvorfor skal han ha barna fast når han ikke kan hente dem i barnehagen, ikke ser dem om ettermiddagen og ikke kan legge dem? De er i barnehagealder, et av dem under 3 år. Vil ha komme noen vei med dette kravet? Anonymous poster hash: 99063...959
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2017 #2 Skrevet 26. januar 2017 Nei, det kommer han neppe noe vei med. Tror dere bør få dere en time hos Familievernkontoret.Min eks mente faktisk nøyaktig det samme, men gjennomførte det ikke. Tror han innså etterhvert at det var et umulig prosjekt for ham å jobbe turnus og samtidig ha barnet 50%. Anonymous poster hash: 5462b...0e4
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2017 #3 Skrevet 26. januar 2017 Det høres ikke ut som en god løsning for så små barn. Kom dere på mekling Anonymous poster hash: 8769a...b8c
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2017 #4 Skrevet 26. januar 2017 Så om du hadde vært for eksempel sykepleier og jobbet turnus så hadde du gitt bort hovedomsorgen for barna? Det er da ekstremt mange kvinner som jobbet turnus og tviler på at alle de fraskriver seg hovedansvaret for barna. Når han jobber kveld så kanskje han ikke kan hente barna i barnehagen men til gjengjeld så kan han gi de en rolig start på dagen og masse lek og kos uten stress med å levere før jobb Anonymous poster hash: ec536...25b
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2017 #5 Skrevet 26. januar 2017 Hvorfor mener du det hadde vært greit om han hadde fast arbeidstid? Ungene er fortsatt for små til at det er anbefalt med 50/50. Anonymous poster hash: 337c4...33f
n74 Skrevet 26. januar 2017 #6 Skrevet 26. januar 2017 Når barna er så små er det vel ikke anbefalt uansett. Men på sikt - må 50/50 være annenhver uke? Kan dere ikke legge det opp etter fridagene hans + dagene han jobber dag? Så får dere heller finne ut om det tilsvarer 50/50 eller om hans del er mer 40 prosent. Så hadde jeg vært deg hadde jeg foreslått å finne løsning etter hans turnusplan, og også signalisert fleksibilitet i forhold til endringer i turnusen (han får vel en turnusplan for x antall uker av gangen?) Så sant xen din er nogenlunde normalt skrudd sammen i forhold til barna synes jeg du bør strekke deg langt for å få til et godt samarbeid. Ikke for hans del, men for barnas del.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2017 #7 Skrevet 26. januar 2017 Så om du hadde vært for eksempel sykepleier og jobbet turnus så hadde du gitt bort hovedomsorgen for barna? Det er da ekstremt mange kvinner som jobbet turnus og tviler på at alle de fraskriver seg hovedansvaret for barna. Når han jobber kveld så kanskje han ikke kan hente barna i barnehagen men til gjengjeld så kan han gi de en rolig start på dagen og masse lek og kos uten stress med å levere før jobb Anonymous poster hash: ec536...25b Det er jo ikke det det er snakk om i det hele tatt her. Men ja, det hadde jeg gjort. Barna skal være hos foreldre, ikke barnehage for så å tilbringe resten av våkentiden med en barnevkt. Vi kan gjerne ha 50/50 om det går opp i opp med hans friperioder. Poenget er at han vil ha dem faste dager, uavhengig av hvordan han jobber. Han vil heller at en barnevakt skal ha barna mens han jobber, enn meg som er mor. Det er jeg som har vært der hele livet deres, stilt opp til enhver tid. Han har lekt med dem - når det passet seg sånn. Barna trives ikke hos barnevakt og vi har sjelden brukt det. Denne oppfatningen endret seg med det samme det gikk mot brudd. Som nevnt, han må gjerne ha dem 50% av tiden om han får det til å gå opp med jobbkabalen, men ikke for å være vanskelig og påståelig mot meg. Har prøvd, uten hell, å forklare ham hva det gjør med barna, men han bryr seg ikke. Anonymous poster hash: 99063...959
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2017 #8 Skrevet 26. januar 2017 Hvorfor mener du det hadde vært greit om han hadde fast arbeidstid? Ungene er fortsatt for små til at det er anbefalt med 50/50. Anonymous poster hash: 337c4...33f Jeg synes ikke det er greit og jeg vet hva som er anbefalt. Samtidig har jeg prøvd å etterkomme hans ønsker ohså så vi skal kunne få til et godt samarbeid. Anonymous poster hash: 99063...959
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2017 #9 Skrevet 26. januar 2017 Jeg synes ikke det er greit og jeg vet hva som er anbefalt. Samtidig har jeg prøvd å etterkomme hans ønsker ohså så vi skal kunne få til et godt samarbeid. Anonymous poster hash: 99063...959 Jeg tror du kommer lengre med å si nei til 50/50 og ha med deg familievernkontoret på den samtalen. Da kan han få høre fra andre at det ikke er greit for så små unger. Ikke skriv under på en samværsavtale som ikke er bra for ungene. Anonymous poster hash: 337c4...33f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå